Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-13, 14:15   #46
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Vad betyder det här?
Interlocking Towers / Track Blocks (UK: Signal Boxes)
Det handlar väl om ställverk? Så har jag fattat det iaf...

Förresten, vilken summa gör så man får både spelet (box) och kan beta-testa det? Har inte riktigt förstått det där...
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 16:08   #47
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Ja, jag pytsade till slut in pengar jag också.... det blev 50 australiska dollar och alltså "trainz crew" nivån med full version i nerladdningsversion om jag begriper det hela rätt.

Jag funderade på att gå på boxen som Jockes snackade om men det känns onödigt att transportera plast över halva jorden när man kan få ner filen direkt i burken liksom. Har inte haft boxen på de två senaste versionerna av Trainz faktiskt utan kör digital nerladdning sen 2010:an.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 12:18   #48
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Interlocking Towers / Track Blocks (UK: Signal Boxes)

Jag tänker på det alternativet som kostar 100 AUS. Eftersom jag vill ha spelet i en ask så måste jag lägga till 10 AUD för transport. De där alternativen för 8000 AUD, cirka 50.500 SKr, gick fort. Det finns tydligen en del Trainz användare som har gott om pengar. Var det någon härifrån?

Fortfarande ingen som vet vad Interlocking Towers / Track Blocks (UK: Signal Boxes) betyder. Har det att göra med att bland annat kunna köra tåg åt bägge hållen på enkelspår?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 16:19   #49
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Jag tänker på det alternativet som kostar 100 AUS. Eftersom jag vill ha spelet i en ask så måste jag lägga till 10 AUD för transport. De där alternativen för 8000 AUD, cirka 50.500 SKr, gick fort. Det finns tydligen en del Trainz användare som har gott om pengar. Var det någon härifrån?

Fortfarande ingen som vet vad Interlocking Towers / Track Blocks (UK: Signal Boxes) betyder. Har det att göra med att bland annat kunna köra tåg åt bägge hållen på enkelspår?
50.000 kr?? För det borde man för sjutton få en plats i N3Vs styrelse....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 02:12   #50
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
50.000 kr?? För det borde man för sjutton få en plats i N3Vs styrelse....
Nope, men 40 utvecklartimmar plus support och buggfixar på det som har implementerats under de timmarna.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 11:11   #51
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Självklart har jag hoppat på. Med tanke på alla nyinstallationer jag tvingats till under senaste åren har jag valt alternativet med DVD-skivan. Vad det i övrigt betyder begriper jag mig inte på.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 18:37   #52
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Jaha, då har man fattat beslut och även jag har nu anslutit mig till denna skara. Blev ingen jättesatsning, bara 55$ + 10 för frakt. Har ju redan klivit på livstid First class ticket till 30-talet någon gång och vad ska jag ha det till, om jag inte hänger med i svängarna.

Amount pledged

$65.00 AUD

Reward

TRAINZ CREW (BOX): Trainz : A New Era (Full - Box DVD) + Wallpapers + Forum Supporter Icon + Get-Trainz-Now Selection + Exclusive Beta Access ______________________________ Become part of the Trainz Crew and receive a Boxed DVD version of Trainz: A New Era - Full Edition (including Surveyor module) get behind the scenes access to the exclusive Beta Test phase PLUS 5 exclusive "Backer-only" High Resolution Wallpapers AND select one of the three options from our Get-Trainz-Now Selection. Get-Trainz-Now Rewards are issued January 2014. We'll also award you with a Trainz Forum "Trainz Crew" Status Icon (see FAQ for more details).
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 19:55   #53
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Tre av fyra mål

Det kanske kommer in pengar så det räcker till tre val istället för fyra.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 14:22   #54
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Reward survey

Jag antar att ni andra också har fått ett mejl med en hel massa frågor och annat. Vi skall redan nu ange vad vi vill ha för bonus, "Get-Trainz-Now options".
Jag trodde att det var något som vi skulle kunna välja som var anpassat till det kommande spelet. Förutom detta skall jag ange vad för "DLC Add-on" som jag önskar. Vad menar de här?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 15:15   #55
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Jag antar att ni andra också har fått ett mejl med en hel massa frågor och annat. Vi skall redan nu ange vad vi vill ha för bonus, "Get-Trainz-Now options".
Jag trodde att det var något som vi skulle kunna välja som var anpassat till det kommande spelet. Förutom detta skall jag ange vad för "DLC Add-on" som jag önskar. Vad menar de här?
Vad dom menar är att det första alternativet, är vad du önskar dig nu. du kan välja mellan några av N3V:s egna DLC packs. Det gäller väl Comet och dom ändra tågseten som dom har själva. Eller 1 års First Class Ticket. Du kommer att få en kod från dom inom ca 10 dagar, som gäller för nedladdning av ditt valda objekt.

Dlc add-on. Får du ange vilken region (Europa, Usa eller annan) och eller typ av tåg (diesel, el, ånga) som du är intresserad av. Och det är då till det nya spelet. Denna del leveraras i december 2014.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2014-01-08 klockan 15:17.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 16:12   #56
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

OK.
Ja jag antog det, men det hade ju varit bättre om allt hade rört sig om saker till den kommande versionen.
Jag köpte en gång en omgång lok från Aurans sida. Loken var tillverkade av Jointedrail, http://jointedrail.com/, och var skit. Skit i den bemärkelsen att de liknade på intet sätt det som Jointedrail visar på sin hemsida utan de var mer lika mer de gratislok som SP_OR_BUST gjorde. Så vad finns det för saker att få. Jag måste ju också nämna att jag även köpt riktigt bra saker också så som Schnabel Car. Synd bara att han inte gjorde en version som var mer västanpassad.

Jag skulle också vilja ta upp de pengar de fått in. 1.122.934 SKr. Låter inte det väldigt lite? Kan det väl knappast täcka lön för ens tre som arbetar med spelet. Jag tycker när det skrivits om spelbolag att det vanligen är ett stort team som arbetar med spelet.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 20:00   #57
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Underligt inte fått något mail här, får la vänta några dagar och se.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 19:50   #58
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
OK.
...

Jag skulle också vilja ta upp de pengar de fått in. 1.122.934 SKr. Låter inte det väldigt lite? Kan det väl knappast täcka lön för ens tre som arbetar med spelet. Jag tycker när det skrivits om spelbolag att det vanligen är ett stort team som arbetar med spelet.
Jo, det är små pengar i sammanhanget. Men den största vinsten kommer dom/vi att göra senare.

Se det så här. Om visat intresse finns från oss (seriöst genom att bidra med något, t.ex. pengar), så vet dom att det är värt att gå vidare. Utan intresse = ingen vidareutveckling.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 12:35   #59
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Underligt inte fått något mail här, får la vänta några dagar och se.
Märkligt. Jag fick en påminnelse idag om att jag måste snabba på med svar

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse
Ibland borde det stå så här,
I Trainz vet man att det möjliga är omöjligt.

Senast redigerad av CGD den 2014-01-10 klockan 12:38.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-17, 19:23   #60
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Varför TS12?

Jag har nu fått mail om mina två saker jag kan ladda ner. Men det ser ut som om jag måste ladda ner dem till TS12. Jag har ju nu TS12 installerat med använder bara Trainz 2010 eftersom jag inte tycker om vissa ändringar i TS12. Går det att få ner tågen till Trainz 2010 ändå?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009