Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-03-10, 12:03   #1
Fraz
Junior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: , , .
Inlägg: 10
Standard Anläggningar

Vad gör ni med Trainz? Jag har snappat att det arbetas med simulering av verkliga sträckor, typ Malmö - Trelleborg. Själv är jag mest road av modelljärnvägar som sådana, det händer mycket mera per meter, och i MSTS tycker jag det blir rätt enformigt ibland (precis som verklighetens tågresor ärligt talat kan vara) med järnvägssträckor i "reallängd".
Själv har jag förutom lite förövningar berusat mig med att bygga dels en virtuell version av min befintliga HO-bana, dels en tilltänkt N-skalebana föreställande Canadian Pacific vid Kicking Horse på 4,8*0,9 m yta som jag troligen aldrig får tid och plats med, samt John Allens legendariska Gorre and Daphetid. Alltså, man kan tillfredsställa sina värsta MJ-drömmar och lustar utan att ta tid (nåja) och rum i anspråk. Jag tycker Trainz är fantastiskt till detta.
Comments?
Fraz

PS: I MSTS finner jag en brist i att man inte kan se var man finns på kartan, det dyker till och med upp diverse stationer och hållplatser som inte finns med på karotrna i manualen. Som förresten inte visar km-tal för stationerna. Man har bara de små blå namnen att hålla sig till som kommer upp med F7 (eller om det är F6). Och så tablåerna enligt F4 och F10 förstås. Eller har jag missat något? Det här hör kanske inte hemma i Trainz-forumet, men det bidrar till varför jag tycker Trainz är mer givande än MSTS.


Fraz besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009