Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-09, 14:56   #16
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har visst fastnat för ditt bygge????
Vad kan jag säga? Tycker om t-bana och spårväg!

Här en närkarta över flygplatsen. Jag har valt att ta bort Terminal3 och lagt stationerna på byggnadens tak (för en bättre överblick över flygplatsen!). Men stationerna kan lika gärna ligga under!






http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 15:05   #17
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Pson: Det var precis så jag gjorde den första kartan. En linje mellan flygplatsen och hamnen via underjorden (stan!). För att det skulle gå "snabbt" att bygga och vara "enkelt". Men Richard ville ha fler linjer och det är ju han som bestämmer!

Jag tycker dock kartan är mycket bra nu (hoppas du också tycker det Richard?) och att det räcker med linjer. Det ska ju byggas också!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 15:25   #18
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kan tillägga att jag knyckte idén med stationer på taket ifrån Modern City Tramway (MCT). En mycket bra idé som ger en fin överblick över flygplatsen!

Walkways (heter det så?) till flygplanen, har jag tänkt att du kunde använda samma som till färjorna i hamnen. Dom finns att ladda ner tillsammans med färjor här: http://www.topcatdk.dk/msts/


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 16:21   #19
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har tänkt lite till......
Undrar om det inte räcker med 2 linjer till flygplatsen?

Skulle kunna dra Lila linje, Storberga Hamn - Skugge Udde istället. Då får man 2 linjer till både hamnen och flygplatsen.

Och mellan Skugge Udde och Nybo (Lila linje) samt Flygsta - Nybo (Gul linje) räcker det med en linje, det är ju förorter till Storberga!

Skulle se ut så här:


Nej nu ska jag leka med min egen rutt.
Lycka till med t-banan, Richard!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 16:24   #20
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Tror du man kan ha metrovagnarna på trainsimworld.de och måla om dem, dom är as-snygga
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 16:43   #21
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

www.trainsimworld.de kan man ta tunnelbanetågen BVG-Typ F och BVG-Typ H. F är series 2000 fast i tunnelbaneutförande, H är coolast och snyggare med lågentre.
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 16:52   #23
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

BVG-Typ H är häftiga, men dom skulle behöva ha en ny målning. Kan ju vara så att Storberga valde dom, istället för C20, när nya vagnar skulle införskaffas!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 16:56   #24
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Ja fast du kan ta dom större linjerna med Typ-H och den lite mindre trafikerade med Typ-F och sen kan man färganpassa dem t.ex
Gul linje=Gula tåg
Lila linje=Röda tåg
Svart linje=Blå tåg
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 18:02   #25
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Jag undrar att om man skulle kunna göra som danskarna och ha flera olika destinstioner på tågen, dom har ju det på nåt s-tog.
Kan man det?
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 18:08   #26
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Till busstrafiken kan man ta repairmans regionalbussar som flygbussar mellan Iggsta och Terminal1, blå ledbussar som stomlinjebussar och olik färgade stadsbussar till den ordinarie trafiken.
Eller[8]???
DJ Clinton besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 20:17   #27
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

här kommer dj klintons linja förslag.
Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 20:34   #28
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Ok vagnarna kommer bli C14 blå och grön,C19 blå röd & grön,C21 i C20 färger,C22 som C21 fast längre och Gul istälet för blå.samt AI AII vilka färger vet jag inte änu.
bilder på vagnarna kommer senare.
Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 20:40   #29
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

linjen komer ändast ha ett fåtal stationer under jord och alla änd stationer ovan jord.
Hur linjen kommer att se ut vet bara jag och så kommer jag att bygga den mer info kommer komma senare.
era förslag är jag tacksam för dom kommer att användas till viss del men mer säger jag inte.
pierre och Dj clinton mer info om hur den kommer att se ut kommer ni att få via msn eller mail för vidare samartbete med planeringen.
dson du kommer nu att få hjälpa mig med activiteterna när routen börjar bli klar så du kommer även att få ta del av viss information.
Dson har du msn så kan du söka up mig där min mail är ss1309@hotmail.com så får du all info där.
Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-10, 13:49   #30
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Ja här kommer nu tre av vagnarna som ska trafikera routen.

C21 är tre delad och kommer till största delen trafikera svart linje.

C22 är tänkt att gå på den Gula linjen som är tänkt att bli stom linje så därför är C22 den längsta vagnen med sina åtta delar.

C23 är den kortaste vagnen med sina två delar och är tänkt att gå i lågtrafik extra trafik och som insats tåg på hela nätet.
Den kommer dock mest synas på den lila linje under vanlig trafik.

Det kommer naturligt viss även gå andra vagnar på linjerna men dom kommer senare i och med litte renoveringar och ommålnings arbeten.
dessa vagnar är följande.
C14 Grön,Blå
C19 färger änu inte bestämt.kan bli tre varianter.
AI inga färger bestämde
AII inga färger bestämda
ni får gärna komma med färg förslag till AI och AII vagnarna.



Bilderna bortplockade av admins då de inte följer reglerna
Richard besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Begränsning av objekt i Route Editor? Roger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2005-01-06 18:28
route geometry extractor! Robban.y Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2003-07-28 21:04
Aktivitet till "Number One Tram Route" Hesa skurun MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-01-06 17:00
BMJ route, min nya route Trigger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 25 2002-10-29 09:08
The Chinese real route CJ highspeed is finished. Bluesky MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 27 2002-10-17 08:19



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009