Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-13, 16:25   #1
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Scenarios.

Efter att ha förstått problemen med att göra rutter så tänkte jag göra någon lättare som ett scenario. Tyvärr så är inte denna simulator gjord för en mig som är över 40 år gammal. Lade in ett AI tåg som skulle åka från station 1 till station 2. När jag testade så rullade den iväg så fint så. Då tänkte jag göra ett annat AI-tåg från spåret brevid som skulle åka 4 minuter senare, jag vill se hur signalerna sköter sig.
SAgt och gjort, ut med ett lok och tre vagnar, dit med en driver och mata in avgångstiden 4 minuter efter det första och sedan save. Vad händer? Jo eftersom jag testade tåg nr 1 och tiden längst ned inte stod på 10:00 som är starttiden för mitt scenario så försvann AI tåg nr 2. Den är så att säga inte gjord än eftersom jag gjorde den kl 10:01.
Detta är förståerligt, t om jag förstår det. så jag satte in ett likadant tåg kl 10:00, dit med en driver och avgånstiden satte jag ut till kl 10:04. Yey test för att se vad som händer efter att jag sparat. Inte ett skit händer. T om AI tåg nr 1 står still och vill inte åka iväg.

Är det någon av er som verkligen klarar av att göra scenarios i denna simulator?
Nu skall jag göra ytterligare ett test.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009