Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-13, 21:36   #166
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ser hur snyggt som helst! Hoppas det blir så verklighetstroget det bara går... även med smådetaljerna.

Nu blev jag mer nyfiken, hur hade du tänkt den tillfälliga svenska ATC:n skulle fungera... visar den bara hastighetsbesked och inget mer? följer den hurdan spåren är konfigurerade, eller följer den signaler och skyltar? Kanske blir för rörigt att fråga dig om detaljer, men tror nog man får vänta tills Mawkish har gjort färdigt sin ATC-Skript, så kan du uppdatera motorvagnen med skriptet sedan, och så kan du så länge även ha svenska ATCn som prydnad. Det tycker jag är bekvämast.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 10:04   #167
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Nu blev jag mer nyfiken, hur hade du tänkt den tillfälliga svenska ATC:n skulle fungera... visar den bara hastighetsbesked och inget mer? följer den hurdan spåren är konfigurerade, eller följer den signaler och skyltar? Kanske blir för rörigt att fråga dig om detaljer, men tror nog man får vänta tills Mawkish har gjort färdigt sin ATC-Skript, så kan du uppdatera motorvagnen med skriptet sedan, och så kan du så länge även ha svenska ATCn som prydnad. Det tycker jag är bekvämast.
Jag vill iallfall ha något så man kan se hastigheten som gäller, och då kan man låna den svenska ATC'ns displayer tills den riktiga version är klar så att säga.
Då blir det ju lite av en prydnad eftersom den inte visar särskilt mycket.

Angående ljuset över sidofönstret så är det något som jag personligen aldrig sett, och jag undrar över vad det skulle kunna vara för något..
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 13:01   #168
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hamp3 Visa inlägg
Kan bara säga wow! Du lyckas än en gång överträffa mina, vid det här laget, extremt höga förväntningar!

Btw, åkte faktiskt Öresundståg tidigare ikväll och såg som hastigast ett rött ljus ovanför lokföraren sidofönster. Vet inte om du redan sett detta eller om någon annan redan noterat det. Har dessvärre inget foto.
Har aldrig sett något liknande. Kan det tänkas vara en reflektion från något?
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-15, 23:56   #169
Hamp3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
Standard

Har kollat närmre på det i dagsljus och positionen ser ut att stämma bra in på den vanliga vita belysningen över sidofönstren.
Lånar Alles bild:
https://www.dropbox.com/sh/bmqhdp2jg...r/P1000123.jpg

Min teori är att lampan normalt är vit men har någon sorts rött nattläge som skall bevara mörkerseende...?
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 00:10   #170
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Det har den, en djup mjuk röd färg, detta gäller för båda X31 och Y2:an
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-16, 23:19   #171
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Intressant!
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 00:26   #172
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Ja, jag vet att jag kanske är lite petig men jag om man jämför modellen med bilder på riktiga x31or så är underredet (kom inte på något bättre att kalla det, ni får gärna kalla det något annat och förstår ni inte ber jag om ursäkt) på tåget alldeles för hmm.... hur ska jag förklara! Det är för platt och borde vara mer rundat (se bifogad bild)
bild.jpg

Sedan är underredet lite litet. Eller vad jag nu ska säga. () det gröna på denna bilden är var jag tycker att det ser ut som om det borde sitta efter vad jag har sett på bilder. Samt att det intill hjulet ska vara rundare där också. Hoppas att det gjordes tydligt på bilden. Underredet ser ut på bilder att gå längre/vara närmre marken än plogen. Eller det kanske bara är jag som tycker så här?
2gue.jpg

De bilder jag har gått efter (Kan ju vara så att du bara inte gjort detta än men luckorna ochh allt annat som sitter på underredet hoppas jag att du inte glömmer bort att lägga till ):
http://larsh.files.wordpress.com/200...resundstag.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ars_2012_b.JPG

Hoppas att du/ni inte tycker att jag är alltför petig. Men om man nu ska göra det så verklighetstroget som möjligt så. Kan ju vara mina ritningar som var lite missvisande också. Jag ber om ursäkt för det isådana fall.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 16:49   #173
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Boggiene på dette togsettet ser veldig kjente ut, og tar jeg ikke grundig feil er det to "typer" boggier ute og går, en type med motor og en uten. Hvis det er interessant å jobbe mer med boggiene kan jeg supplere med gode bilder av boggiene
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 09:27   #174
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Det är en med motor och en utan. Vad jag vet så har boggierna på mittenvagnen ingen motor men på resterande boggier finns det motor.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-04, 14:43   #175
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Jag satt och glodde igenom y2-tråden och märkte att underredet på x31 ska vara mer som det. Kanske blir lite mer för dig att gå på, så du kanske förstår bättre vad jag menar.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 17:07   #176
Hamp3
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
Standard

Har fått ihop en ny samling foton!

Innehåll: Mellanvagnsinteriören vid kaffeautomaten, 2:a klass med extrabelsyning igång, en bild på en magnetskenbroms och
en som typ visar rundningen som Alle pratar om. (Ingen riktigt bra bild men SJ3000 syns bredvid och den har inte samma rundning som ötåget, utan ser faktiskt nästan exakt ut som X31 modellen gör nu.)
Där finns också ett foto på fronten som kanske kan funka bra som textur för kopplings-anordningen...
Länk: https://db.tt/X4sqHV5G

Citat:
Ursprungligen postat av ocvn
Hvis det er interessant å jobbe mer med boggiene kan jeg supplere med gode bilder av boggiene
Av ren nyfikenhet hade det varit intressant att titta på boggie-bilderna...
__________________
//Hamp3

SJ InterCity (X31K)
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 17:48   #177
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Skulle gärna veta vad skaparen av tåget har att säga om åsikterna gällande underdelen av tåget.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-18, 18:11   #178
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag håller med på samtliga punkter! Ritningen jag har säger dock inte hur underdelen ska vara så det kan hända att jag av misstag inspirerats lite av SJ 3000 och tog för givet att underredet är likadant. Det tar dock inte tider att åtgärda, så det löser vi
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 00:23   #179
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Hur går det med dina projekt?
Är hytterna klara än? Tänkte på dina okt-mål.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-19, 01:43   #180
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

@Hamp3

Tycker du om IC4 tåget?
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009