Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-15, 17:23   #1
bastuper
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 94
Skicka ett meddelande via MSN till bastuper Skicka ett meddelande via Skype™ till bastuper
Standard Nu har även jag en "skarp" nyckel

Fixade en "nyckel" via flashback tidigare som jag kört med men nu har jag just köpt en så får se om jag får några fördelar med det, verkar som man skall betala nån typ av avgift på DLS dessutom för att ha tillgång att ladda ner diverse add ons.

Nån som har några tips?
bastuper besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 20:39   #2
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard

Nej då, inte skall du behöva betala för att använda Download. räcker med en giltig unik cd-key, som du tydligen nu har införskaffat och att du registrerar dig på aurans sida.

Detta spel kräver verkligen äkta vara om man skall få någon glädje med det.

Det beror ju på om Add-on är ett extra tillbehör (del 2 typ) ?
För att ladda ner träd och buskar etc, krävs i alla fall inge pengar.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 22:16   #3
bastuper
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 94
Skicka ett meddelande via MSN till bastuper Skicka ett meddelande via Skype™ till bastuper
Standard

Sett att i den där content eller liknande där finns väl en lång lista på saker man kan ladda ner också, har provat men gäller väl bara att hitta grejerna.....

Skrev i en annan tråd, man kan ju klicka bort lok, vagnar och sådant, men bilar, byggnader och sånt, borde man inte kunna välja vilka man vill ha med i listan?

D.v.s. jag vill inte radera dom helt, jag vill bara plocka bort det som är mest ointressant och på så sätt få listan att bli kortare.....för den är låååång....
bastuper besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 08:13   #4
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej!

När man startar Trainz Content Manager så finns ALLT som ligger på Aurans Download Station där. Men det är inte där du skall leta efter saker.

Det gör man på Aurans Download Station. Där använder du sökfunktionen och letar efter det du vill ha.

Något sätt att filtrera bort saker finns inte vad jag vet. Bara att filtrera bort lok och vagnar. Har du Trainz 2010 kan man också filtrera bort routes (rutter) med hjälp av stjärnan ovanför listan.
Det går också att använda en sökfunktion inne i Trainz 2010, men det känner du kanske till. Använd "tratten" som finns på listen upptill, tredje knappen från "main". Där kan man söka och filtrera bort på många sätt och vis. Det går också att dra in favoriter till listan där så de finns lätt att hitta. Kan vara allt från spår till marktexturer och objekt.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2011-01-23 klockan 08:17.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 01:28   #5
bastuper
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 94
Skicka ett meddelande via MSN till bastuper Skicka ett meddelande via Skype™ till bastuper
Standard

Aha, tack för tipsen, favoriter ska jag kolla närmare på, är ju vissa grejer som är återkommande.
bastuper besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:46.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009