Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-17, 21:48   #1
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard Auran har mistet koken (gått fra vette, også kjent som Tiny Trainz)

Citerer fra http://www.ts2009.com/newsletter/2010_jan/Jan_15th.html

Citat:
The Trainz Simulator franchise "Trainz" has been developed over 10 years and has sold millions of copies worldwide! We have taken that fantastic product and created a brand new game called "Tiny Trainz" for the younger Trainz fans in your family..

It's Trainz meets Mini Micro Machines!
En screenshot...


Auran våkn opp! Gjør noe med DLS! Og fiks de masse feilene som er i 2004-2006-2009-2010, vi trenger ikke ett nytt spill. (Jeg er veldig veldig skuffet over Auran)

Hva syntes dere?
Silverwolf besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 22:03   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Grafiken ser ju bra ut, men det är allt jag har att säga till deras försvar... Jag tvivlar på att detta spel kommer att loka särskilt mycket folk...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 22:27   #3
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Tycker folk gnäller för mycket på auran att saker inte fungerar..

Så om färre gnäller på skit saker typ som att DLS inte fungerar, för det är oftast på användarens sida det är fel, och inte auran..
Varit med om nån enskaka gång sen Trainz begynelse att det inte fungerat..

Kan bara säga vilket lyft från första trainz till dagens!
jag kommer ihåg första gången man kunde lasta varor i trainz(!!) det var tider det!

Utvecklingen går frammåt.. Men detta är väl inte riktigt en spel som jag tror passar innom trainz, jag har svårt att ens förstå vad det ska bli..
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 22:47   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Auran...

Bra: dom har en väldigt bra produkt som utvecklats långt över åren, men det är det ända bra jag har att säga.

Dåligt: Auran har gjort många datorspel ur serien trainz, och skillnaderna har varit minimala fram tills 09, och problemen kvarstår fortfarande för många användare att spelen inte presterar tillsammans med ATI kort, Och auran har fullständigt struntat i att åtgärda vissa problem som varit med DLS och spelserien under många år nu, vad man istället väljer att göra är att massproducera spel, där skillnaderna som sagt är minimala.

Vad man kan fråga sig är varför dom väljer att producera nya spel med samma problem och minimala skillnader, istället för att lyssna på vad kunderna har att säga om tidigare versioner, få färdiga produkter av tidigare releases och sedan ha en stadig grund att bygga en helt fantastisk simulator på. För att många problem som finns i dom nya versionerna av TRS har varit med nu under en ganska bra tid.

Till och med jag som endast hunnit läsa spelutveckling under en termin har lärt mig att före man släpper en produkt till spelaren, ska produkten testas, testas och testas igen.

Före man testat spelet, letat fram alla buggar och rensat 90% av dom kan man inte kalla det för en färdig produkt, då är det och kommer det alltid vara en beta.

Men visst, trainz är och kommer alltid vara den bästa landskaps simulatorn, finns ingen simulator där folk kan uppnå samma resultat som i trainz.

Men samtidigt finns grunden och möjligheten där för auran att framställa en ännu bättre simulator, om dom bara tar sig tiden att rätta till det som är fel med dom äldre versionerna, om man lär sig av sina misstag så kommer man långt.

Och nu ska jag sätta mig och arbeta lite i Unity.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:33.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009