Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-11, 23:31   #1
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard Fråga angående S-filer

Hej!
Jag har en fråga eller snarare en fundering angående S-filer.
När jag har två nästan lika s-filer och inga är markerade att dom
skulle vara skrivskyddade eller något annat,men den ena blir
läslig meda dn andra bara visar konstiga tecken.Vad i s-filen är det som gör att vissa kann läsas.

.

Smajlet.
smajlet besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 00:00   #2
Robban
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 588
Standard

Här http://msts.e-buzz.net/forum/topic.a...chTerms=ffedit finns svaret.

Robban
Robban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-03, 19:11   #3
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Hej!

Jag har samma problem som smajlet, men jag får det inte att fungera även fast jag läst igenom informationen i länken ovanför. Att vissa .s-filer inte går att läsa beror ju på att de är komprimerade. Med Shape File Manager ska man tydligen kunna avkomprimera sådana .s-filer, men det fungerar inte för mig. Är det någon som har tips på hur man kan göra, så är jag tacksam om ni skriver ett inlägg!

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-14, 19:11   #4
OG
Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 68
Standard

Jag har gjort ett litet verktyg som klarar det här med komprimeringen utan att vara beroende av ffeditc.
Verktyget heter MS Zipper och finns i nedladdningen TK_Utils.zip som finns på www.train-sim.com och www.uktrainsim.com (samt några andra ställen som jag inte kommer ihåg såhär).
I samma nedladdningen ingår ytterligare tre verktyg som kan vara av intresse. Komprimeringsrutinerna används av senaste versionerna av RouteRiter om det är bekant.
För att verktyget ska fungera krävs dotNet ramverket som man kan hämta hem fritt från Microsoft.



/Okrasa
okrasa @ xtracks.tk
www.xtracks.tk
OG besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-15, 10:12   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Testade precis Zipper (då SFM plötsigt beslutat sig för att inte funka!) och det fungerade utmärkt. Tack för det programmet, OG!


http://web.telia.com/~u60000256/index.htm
Pierre besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-29, 16:22   #6
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Hej OG!

Har en fråga angående programmet TrainSim Zipper som du gjort. Programmet klarar på min dator alldeles utmärkt av att avkomprimera .s-filer, men när man skall komprimera filer så hänger sig programmet. Vet du vad detta kan beror på? Om det kan vara til någon hjälp så använder jag mig av metoden att jag högerklickar på en .s-fil, väljer Öppna med och sedan TrainSim Zipper. Då öppnas programmet, och om .s-filen då är komprimerad, så avkomprimeras den.

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-30, 19:21   #7
OG
Member
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 68
Standard

Joel, det har hänt med vissa filer att just detta inträffat.
Antingen för att det är något fel på filen eller något som jag förbisett. Mitt första råd är att se till att du har senaste versionen då jag uppdaterat programmen ett par gånger med rättningar och förbättringar. Har du fortfarande problem kan du maila mig en kopia på filen så ska jag undersöka saken och se om den är fel på något sätt eller om mitt program behöver rättas.

/Okrasa
okrasa @ xtracks.tk
www.xtracks.tk
OG besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fråga ang SMS filer?? Lasse Eldare MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2003-09-19 21:33
En fråga angående ny rälstextur Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2002-11-05 21:50
Fråga till admins angående downloads. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 6 2002-09-15 01:07
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz Trigger Off-topic 9 2002-08-25 19:14



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009