Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-02, 22:13   #46
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Finner du något intressant på dom suddiga bilderna. Hojta till då, så ska jag försöka fixa bättre bilder på just detta.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 19:57   #47
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Angry Omfattningen av detta projekt....

är rejält just nu, som ni ser på bifogade bild! De röda mapparna är relativt klara stationer med alla mått justerade och passagerarköerna ordnade m.m.

De bockade mapparna är påbörjade stationer, tunnlar och annat som är under arbete och dom gula är förberedda för framtida attacker!

Som ni kanske fattar är detta inget man snyter ur näven en Torsdagkväll utan det kommer att ta lååååång tid att fullfölja om det ens blir av???

Just nu ligger prioriteten på Ankomsttavlorna och Signalerna som Svenolov och josu skall försöka greppa skriptmässigt.

Sen finns massor av frågetecken som jag inte klarar ut, t.ex. Ropsten Tunnel som verkar ha en takhöjd på 10 m och mycket annat.

Men detta projekt blir s.a.s. på "löpande räkning" så det får väl ta den tid det tar!

Att ha ett 30-tal stationer till sitt förfogande utan att veta ett dyft om hur och vilka som passar var och hur dom ser ut är något frusterande, men om ni inte hjälper till så kommer hela detta projekt att kollapsa och underteckad övergår till något annat!!!!!!!

Jag trodde det var många som ville ha Stockholm Tunnelbana, men det kanske var en missbedömning
Jag tar en liten s.k. time-out så får vi se vad som möjligen händer!?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg projekt.jpg (174.4 KB, 223 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2012-05-03 klockan 20:07.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:12   #48
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
är rejält just nu, som ni ser på bifogade bild! De röda mapparna är relativt klara stationer med alla mått justerade och passagerarköerna ordnade m.m.

De bockade mapparna är påbörjade stationer, tunnlar och annat som är under arbete och dom gula är förberedda för framtida attacker!

Som ni kanske fattar är detta inget man snyter ur näven en Torsdagkväll utan det kommer att ta lååååång tid att fullfölja om det ens blir av???

Just nu ligger prioriteten på Ankomsttavlorna och Signalerna som Svenolov och josu skall försöka greppa skriptmässigt.

Sen finns massor av frågetecken som jag inte klarar ut, t.ex. Ropsten Tunnel som verkar ha en takhöjd på 10 m och mycket annat.

Men detta projekt blir s.a.s. på "löpande räkning" så det får väl ta den tid det tar!

Att ha ett 30-tal stationer till sitt förfogande utan att veta ett dyft om hur och vilka som passar var och hur dom ser ut är något frusterande, men om ni inte hjälper till så kommer hela detta projekt att kollapsa och underteckad övergår till något annat!!!!!!!

Jag trodde det var många som ville ha Stockholm Tunnelbana, men det kanske var en missbedömning
Jag tar en liten s.k. time-out så får vi se vad som möjligen händer!?
Hela tunnelbanan är ett ganska omfattande projekt.... varför inte nöja sig med t.ex. röda linjen som i reklamen för lotto? Sen - löpande räkning? Har vi råd med det??
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:13   #49
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
...

Jag trodde det var många som ville ha Stockholm Tunnelbana, men det kanske var en missbedömning
Jag tar en liten s.k. time-out så får vi se vad som möjligen händer!?
Det är många som vill ha Stockholms tunnelbana. Men dom vill ha den serverad på ett fat. Dom som har ambitionen att att bygga den har nog inte rigtigt insett hur mycket jobb det innebär. Och det är därför vi måste samarbeta och ta en liten bit i sänder, var och en för sig. Kanske vi har en tunnelbana nästa år eller så. Så ta det lungt, Lennart, och gör något som du verkligen tycker om - emellanåt.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 15:27   #50
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

lan! Säg till eller skicka ett PM om du behöver hjälp eller bilder på något!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 15:58   #51
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
lan! Säg till eller skicka ett PM om du behöver hjälp eller bilder på något!
Lennart har redan sagt vad han behöver, för att kunna vidarutveckla stationerna. Tyvärr, så tycks gensvaret vara väldigt lågt (inte riktat till dig, vet att du har hjälpt till med en massa redan + några till).

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....54&postcount=1
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 12:59   #52
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Slingrande perronger

Genom att använda "stitched track" - tekniken för att bygga perronger och tunnlar borde man kunna utforma stationer och tunnelsystem ganska flexibelt !? Perrongerna ni ser på bilden går till Bengan för utvärdering. De är rena scenery-splines så man får själv justera in dom mot spåret eller vice versa. vad jag saknar är en "Trackside spline" kind, det hade underlättat !!!!

Skall göra en tunnel med samma concept så får vi se om det går att använda ?

Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120513_0001.jpg (188.8 KB, 160 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120513_0000.jpg (186.7 KB, 160 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 14:43   #53
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard

Fint LAn! Kommer det att bli en osynlig perrong sen också så att man kan få passagerarstöd till dina fina perronger?
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 14:53   #54
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Jo, man kan ju alltid önska sig saker. Jag önskar mig själv också väldigt mycket.

Men din önskan, LAn, går nog inte att uppfylla i ett och samma objekt. Det finns en orsak till varför det finns olika "kinds". Spline = scenery och trackside = trackside, dvs. funktionsmässigt helt olika. Men till vår lycka så är Trainz GS objektorienterat så kopplingen går att genomföra.

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
...
vad jag saknar är en "Trackside spline" kind, det hade underlättat !!!!

Skall göra en tunnel med samma concept så får vi se om det går att använda ?

__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2012-05-13 klockan 15:05.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 21:24   #55
denah03
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Jag har problem. Men ni skulle säkert kunna göra mig tjänsten angående Svoyagers Sthl

Jag har Svoyagers bana Stockholm Tunnelbana. Men alla de där stationerna fattas kuiderna till som jag har och jag kan itne ladda ner dem. Min content manager vägrar gå online till mitt konto oavsett. Jag har kontaktat Auran men de har inte återgärdat något än.

Om ni kan skicka allt innehåll på stationerna där nere så skulle det vara jättebra. Alltså om ni kunde få ut Kuidsen i CDP filer till mig. Det skulle ju vara en riktigt fin gåva.

Förlåt om jag skriver inom fel ämne men. Jag skulle behöva hjälp för isåfall skulle jag kunna hjälpa till med fotograferingar och sådant för jag åker t-banan dygnet runt

Senast redigerad av denah03 den 2013-04-07 klockan 22:18.
denah03 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009