Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-16, 11:30   #1
yaaman42
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 12
Question Val av simulator?

Hej!

Om man vill ha en så realistisk simulator som möjligt, för att nöta in signaler och annat (jag pluggar till lokförare), vilken simulator och vilka linjer rekommenderas? Jag vet inte ännu om jag vill köra gods eller resande, så vilka lok som finns är inte SÅ viktigt för mig, men det hade ju inte skadat med svenska lok man kan stöta på i yrkeslivet. Framförallt är det väl signalerna som är viktigast för mig.
yaaman42 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 11:44   #2
henrik645
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
Standard

Msts skulle jag rekommendera, realistiska signaler, mycket svenska lok och vagnar, dock lite dålig grafik.
__________________
Henrik.V
henrik645 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 11:45   #3
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

MSTS, Microsoft Train Simulator, har realistiska svenska signaler. Jag har sämre koll på hur det ligger till för de andra "stora" simulatorerna Railworks och Trainz, men det finns säkert realistiska signaler i dem också. Dock så finns det ingen av simulatorerna som klarar att simulera ATC.

Men jag tror nog att MSTS kan vara bra för dig, på grund av dess ålder går den att hitta väldigt billigt, men det ser då inte dåligt ut för det, om man laddar ner några nya banor än orginalen. Finns mycket svenskt till MSTS!
__________________