Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-13, 11:14   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard Köpa tolvan?

Nu kom det ytterligare en rabatt på Trainz 12 så nu kan jag köpa den för cirka 300 Kr på postorder från Auran.
Men när finns den att köpa i svenska butiker? Det kanske dröjer? Så erbjudandet från Auran kanske är bra? Men det kanske har funnits och kommer att komma ännu bättre erbjudanden?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 06:42   #2
mr_magnell
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 38
Standard

Köp den på:
http://store.steampowered.com/app/24...r=1_4_4__103_1

så får du tillgång till den direkt.

Annars lär du nog få vänta...
mr_magnell besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 03:57   #3
Pe4r
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Sweden
Inlägg: 230
Standard

Vad är skillnaden? Är den värd att satsa på?
Pe4r besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 14:42   #4
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Jag vill helst kunna köpa en riktig hard copie. Det är därför jag undrar om tolvan överhuvudtaget kommer att säljas i butik.

Jag har bara kunnat pröva tolvan och måste säga att den har allt sina positiva sidor. Ljudet är riktigt läckert. Men det finns minsann negativa sidor också. Saker som fungerar fint i compatibility mode i TS2010 fungerar inte i tolvan. Så nästan alla mina köpta lok och vagnar kommer att hamna på den digitala tippen.
Här infinner ju sig en liten undring, vad händer med allt som jag köper till tolvan när nästkommande Trainz dyker upp? Och om jag håller kvar en äldre Trainz så som TS2010 undrar jag när den hamnar på N3V bakgård och all support på DLS upphör?
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 15:03   #5
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Jag vill helst kunna köpa en riktig hard copie. Det är därför jag undrar om tolvan överhuvudtaget kommer att säljas i butik.

Jag har bara kunnat pröva tolvan och måste säga att den har allt sina positiva sidor. Ljudet är riktigt läckert. Men det finns minsann negativa sidor också. Saker som fungerar fint i compatibility mode i TS2010 fungerar inte i tolvan. Så nästan alla mina köpta lok och vagnar kommer att hamna på den digitala tippen.
Här infinner ju sig en liten undring, vad händer med allt som jag köper till tolvan när nästkommande Trainz dyker upp? Och om jag håller kvar en äldre Trainz så som TS2010 undrar jag när den hamnar på N3V bakgård och all support på DLS upphör?
Akta dig att köpa från Steam. Du kan få vänta i månader innan Steam uppdaterar ditt Trainz, och det är BARA Steam som kan uppdatera ditt spel.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 15:07   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Här infinner ju sig en liten undring, vad händer med allt som jag köper till tolvan när nästkommande Trainz dyker upp? Och om jag håller kvar en äldre Trainz så som TS2010 undrar jag när den hamnar på N3V bakgård och all support på DLS upphör?
Om N3V/Auran håller fast vid sin "seriösa" policy, så lär du inte få reda på det, förrens dom redan har "skrotat" 2010:ans support.
Alltså på samma sätt som man gjorde med nyordningen på DLS, + tog bort comp.mode till senaste SP till 2010, + att man införde införde den sk "Trainz life cykle polycy": genomförde det först, och berättade det sedan, när det redan var gjort.
Seriöst, eller hur???
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009