Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-27, 13:55   #1066
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Kul med hyggligt med snö. Tycker kanske inte yrkesförarna!
Beror på var i Sverige, jag är väldigt glad att det har kommit härlig snö. Lyser upp i mörkret. Sålänge man inte försöker salta bort snön så
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 18:00   #1067
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Beror på var i Sverige, jag är väldigt glad att det har kommit härlig snö. Lyser upp i mörkret. Sålänge man inte försöker salta bort snön så
Som yrkesförare finns det väl bara en lösning på dåligt väder, riktiga däck, justa bromsar & rätt lastat (så att man inte får besök av släpet inne i hytten i dom värsta nerförsbackarna), och en omgång kedjor om det kniper, brukar råda bot på det mesta .

Inte som dom "glada" polackerna, komma i t-tröja å blanka svålar, å stå å klia sej i knoppen, när man inte kommer igång efter ett rödljus på plan mark .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 23:28   #1068
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Som yrkesförare finns det väl bara en lösning på dåligt väder, riktiga däck, justa bromsar & rätt lastat (så att man inte får besök av släpet inne i hytten i dom värsta nerförsbackarna), och en omgång kedjor om det kniper, brukar råda bot på det mesta .

Inte som dom "glada" polackerna, komma i t-tröja å blanka svålar, å stå å klia sej i knoppen, när man inte kommer igång efter ett rödljus på plan mark .
Riktiga däck, check!
Justa bromsar; Check på bilen. Vagnen? ABS-en kopplar vi inte ens längre! Släpet verkar vara ett stressat sådant för det lägger sig för omkörning åtminstone en gång per natt...
Kedjorna behövs sällan mer än att lägga de under driven när man inte kommer loss från terminalen...
...men så kör jag ju livsmedelsfjärrbil på 87'an!

Haha! Polackerna är ju underbara, slicks på driven med tvåaxlig dragare och allt lass bak på trailern
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 12:07   #1069
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Termometern visar just nu 26 sköna...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 12:53   #1070
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Termometern visar just nu 26 sköna...
Märker det på snörapporten från Åre. Tydligen råder inversion, alltså ju högre du kommer desto varmare. Slutsatsen blir alltså -26 i Åre by och kanske -4 till -6 på skutan.

Så upp med dig på berget, oavsett om liftarna går eller ej. Hört att de kört igång VM6 åtminstonde.

Tyvärr blir det inget Åre för min del denna säsong.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 14:08   #1071
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Märker det på snörapporten från Åre. Tydligen råder inversion, alltså ju högre du kommer desto varmare. Slutsatsen blir alltså -26 i Åre by och kanske -4 till -6 på skutan.

Så upp med dig på berget, oavsett om liftarna går eller ej. Hört att de kört igång VM6 åtminstonde.

Tyvärr blir det inget Åre för min del denna säsong.
Precis så. -12 på skutan. Så är det alltid i Åre vid den här tiden på året. Kallt nere i dalen medan det är varmt å gött på skutan.

Själv tänker jag bege mig mot parasitvattnets hemstad, Östersund, istället
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 21:05   #1072
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Åkte till Uppsala idag, med Uppsalapendeln. Åkte i B10, en okej vagn men lite tråkig interiör.

På hemvägen blev det en X40 faktiskt, jag trodde att det skulle bli någon vanlig pass-vagn igen! Helt annat att åka den, med träpanel på väggar osv, det ända dåliga var kanske att det gnisslade mycket från fönstret jag satt vid. F.ö skulle X40n till Lidköping.
Blev en bra dag ialla fall, men kallt.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 09:30   #1073
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Åkte till Uppsala idag, med Uppsalapendeln. Åkte i B10, en okej vagn men lite tråkig interiör.

På hemvägen blev det en X40 faktiskt, jag trodde att det skulle bli någon vanlig pass-vagn igen! Helt annat att åka den, med träpanel på väggar osv, det ända dåliga var kanske att det gnisslade mycket från fönstret jag satt vid. F.ö skulle X40n till Lidköping.
Blev en bra dag ialla fall, men kallt.
Tror det är svårt att köra till Lidköping med en X40
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 12:54   #1074
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg Visa inlägg
Tror det är svårt att köra till Lidköping med en X40
Men X40n gick dit, eller om det var Linköping, jag blandar alltid ihop dem.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 12:56   #1075
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Men X40n gick dit, eller om det var Linköping, jag blandar alltid ihop dem.
Måste varit Linköping
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-07, 17:15   #1076
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Hämtade ut en ny glugg idag. Ska hårdtestas rejält te helgen. Första intrycker är: Kick-ass!
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-07, 19:51   #1077
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Nattjobb! Åka ett varv till Kårsta och sedan lalla omkring och klargöra hela natten på Östra vid perrong, man kan ha det sämre på jobbet. Och så blir man ofrivillig trafikvärd vid halv ett och ett på natten. Då kommer alla som tror att helgtågen ska gå, de ser ut som fiollådor i ansiktena när man förklarar att nästa tåg går om över fyra timmar och att taxistolpen finns vid kiosken.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 21:20   #1078
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Klargjorde och körde fram ett fordon åt _gege idag, även fast jag inte fick veta att det var han förrän efteråt.
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 21:27   #1079
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Fick MVG i programmering A för ett par veckor sedan, nu även i Programmering B, och även kommentaren att det var ett av dom bästa spelen som en grupp har producerat på våran skola, sådant är alltid roligt att höra!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-12-10, 15:17   #1080
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Paketet innehållande två julklappar till min flickvän som jag beställde för 1,5 vecka från Florida, USA sedan kom alldeles nyss levererat till dörren. Nästan en vecka tidigare än vad de lovat - och det trots alla snöoväder i Europa.
FedEx har alltså gjort ett ruskigt bra jobb i kombination med Posten Logistik:-)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009