Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-07, 23:00   #46
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Och så enkelt som att stänga av skiten fick det tydligen inte vara?
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 23:02   #47
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Måste få lov att gnälla lite. 300D är sjukt långsam. Uppstart på typ tre sekunder, sen har man tur om man hinner få fokus att sitta innan slutsignalerna passerat. Detta trots usm-motor i optiken. Suger ganska kraftigt i köp-tarmen just nu.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 23:13   #48
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Måste få lov att gnälla lite. 300D är sjukt långsam. Uppstart på typ tre sekunder, sen har man tur om man hinner få fokus att sitta innan slutsignalerna passerat. Detta trots usm-motor i optiken. Suger ganska kraftigt i köp-tarmen just nu.
Jodå, jag har bläddrat genom bilderna i en sådan några gånger och jag förstår precis vad du menar! Jag gick och tog en fika medan jag väntade på att nästa bild skulle bläddras fram.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 23:16   #49
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Jodå, jag har bläddrat genom bilderna i en sådan några gånger och jag förstår precis vad du menar! Jag gick och tog en fika medan jag väntade på att nästa bild skulle bläddras fram.
Japp. Har du dessutom tagit en serie om ofattbara 4(!) RAW så lär man ju vänta 10-15 sekunder tills kameran flyttat dem från buffertminnet till kortet. Sen ska vi inte ens tala om att samtliga var grovkornigare än gammaldags film, på ISO400. Yay! FÅr se vad det blir sen, några tips?
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 23:19   #50
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Japp. Har du dessutom tagit en serie om ofattbara 4(!) RAW så lär man ju vänta 10-15 sekunder tills kameran flyttat dem från buffertminnet till kortet. Sen ska vi inte ens tala om att samtliga var grovkornigare än gammaldags film, på ISO400. Yay! FÅr se vad det blir sen, några tips?
Jag kan ju tipsa om 40D, som nu sjunkit i pris när den bara marginellt bättre 50D släppts. En riktigt trevlig kamera att jobba med. Snabb, och snabbjobbad tack vare en snabb processor, och smart uppbyggd. Alla viktiga funktioner finns inom några få knapptryck, och menyerna behövs sällan.
Annars finns ju 450D, som Götborg säkert kan tipsa om.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 23:22   #51
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Jag kan ju tipsa om 40D, som nu sjunkit i pris när den bara marginellt bättre 50D släppts. En riktigt trevlig kamera att jobba med. Snabb, och snabbjobbad tack vare en snabb processor, och smart uppbyggd. Alla viktiga funktioner finns inom några få knapptryck, och menyerna behövs sällan.
Annars finns ju 450D, som Götborg säkert kan tipsa om.
Har kollat lite på den. Visst, totalt sett är den väl över min nivå, men vem har egentligen inte nytta av snabbare seriebildstagning, större detaljrikedom, bättre brusegenskaper, snabbare datahantering? Att den dessutom är lite större passar mig med stora händer.

450D är av just den anledningen inte aktuell, har hållt i den och tyckt den var lite liten, precis som min 300D. Funkar med batterigrepp, men inte utan. Enligt de recensioner jag läst ska AF tydligen vara snabb, vilket passar bra för rörliga motiv såsom tåg.

Senast redigerad av _gege den 2008-09-07 klockan 23:23.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 01:18   #52
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Har kollat lite på den. Visst, totalt sett är den väl över min nivå, men vem har egentligen inte nytta av snabbare seriebildstagning, större detaljrikedom, bättre brusegenskaper, snabbare datahantering? Att den dessutom är lite större passar mig med stora händer.

450D är av just den anledningen inte aktuell, har hållt i den och tyckt den var lite liten, precis som min 300D. Funkar med batterigrepp, men inte utan. Enligt de recensioner jag läst ska AF tydligen vara snabb, vilket passar bra för rörliga motiv såsom tåg.
Gustav lille...300D är en stor kamera, den har ett bra grepp!
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 08:29   #53
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Nu ska jag klaga riktigt mycket! Först och främst, när jag var i Göteborg under förra vecka passade jag på att köpa Rail Simulator för ett finfint pris. Hem och installera, men när jag skulle ange cd-kod haden den %¤#&%#@¤% expediten lagt i fel manual, så koden funkar inte! Och så bor jag nästan 50 mil därifrån... Och så har MSTS kraschat. Nu får jag ett nytt, fint felmedelande när jag ska ladda en rutt... Failed to load object platte eller något sådant. Undrar hur många felmedelanden MSTS kan vissa ???
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 13:37   #54
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Nu ska jag klaga riktigt mycket! Först och främst, när jag var i Göteborg under förra vecka passade jag på att köpa Rail Simulator för ett finfint pris. Hem och installera, men när jag skulle ange cd-kod haden den %¤#&%#@¤% expediten lagt i fel manual, så koden funkar inte! Och så bor jag nästan 50 mil därifrån... Och så har MSTS kraschat. Nu får jag ett nytt, fint felmedelande när jag ska ladda en rutt... Failed to load object platte eller något sådant. Undrar hur många felmedelanden MSTS kan vissa ???
Kontakta de som har gjort spelet och uppge även den felaktiga koden, så ska du nog se att du får en ny kod av de.
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 13:49   #55
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Gustav lille...300D är en stor kamera, den har ett bra grepp!
Med batterigrepp så är den väl okej, men den är fortfarande seg som sirap.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 14:55   #56
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Det är måndag, det regnar och är allmänt grått ute, mao pissväder!
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 15:00   #57
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot
Det är måndag, det regnar och är allmänt grått ute, mao pissväder!
Äntligen måndag, äntligen, och livet börjar på nytt igen! Veckan är kommen, helgen försvunnen....

---------------------------------------------------------

Gnäll från mig: Sov nästan ingenting på tåget upp från Gävle till Östersund nu inatt pga två gubbar i liggvagnskupén som verkade ha tävling i snarkande! *trött*
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 15:34   #58
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Äntligen måndag, äntligen, och livet börjar på nytt igen! Veckan är kommen, helgen försvunnen....

---------------------------------------------------------

Gnäll från mig: Sov nästan ingenting på tåget upp från Gävle till Östersund nu inatt pga två gubbar i liggvagnskupén som verkade ha tävling i snarkande! *trött*
Om eknomin tillåter så rekommenderar jag isåfall att du köper en egen sovvagnskupé tills nästa gång. Då slipper du snarkande från andra personer
Men smakar det, så kostar det men du får DUX säng mm.
__________________
http://puggen.deviantart.com/
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 15:57   #59
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
Om eknomin tillåter så rekommenderar jag isåfall att du köper en egen sovvagnskupé tills nästa gång. Då slipper du snarkande från andra personer
Men smakar det, så kostar det men du får DUX säng mm.
När jag får jobb så! Men än sålänge återstår ett knappt år kvar som student *gnälla*
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-09-08, 18:52   #60
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
När jag får jobb så! Men än sålänge återstår ett knappt år kvar som student *gnälla*
16 000 priopoäng så är den din för en natt!
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009