Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-10, 19:46   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard STL koppel på DLS.

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
...
Av någon anledning lyckas jag inte ladda upp CDP filen fast den bara är drygt 6 MB. Ni får hämta ifrån droppbox istället tills det lyckas med att ladda upp den här: http://dl.dropbox.com/u/14561756/z43.cdp

Den kommer inte upp till DLS just nu efterssom STL koppel och script inte finns där och jag är beroende av dem.
Grundbulten ligger numera på DLS så att det finns möjlighet att ladda upp vagnar med STL-koppel dit. Jag har valt att lägga endast skriptbiblioteket där, med instruktioner om uppdateringar.
-
Bifogade bilder
Filtyp: jpg STL Script Library.jpg (79.7 KB, 140 visningar)
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 15:07   #2
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Hej svenolov

Det tackar vi för!

DONJ:s material finns numera på DLS med hjälp av denna.

En sak jag lärde mig var att slutljus corona vit/röd samt corona och röd lykta för slutljus ånglok inte hörde till STL paketet utan var assets som LAn hade gjort separat.

Jag gjorde DONJ kopior med (LAn:s goda minne) som nu finns spå DLS så dessa kan de som vill använda.
__________________
MVH / BjörnL

Senast redigerad av bjornl den 2012-03-11 klockan 16:46.
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 15:56   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag har inget "gott minne" men det var bra att du laddade upp dom!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 20:42   #4
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Skriv in i DLS "DONJ" och massor av objekt dyker upp, inte minst smalspårsloken som nu är utomordentligt lätta att hitta. Här finns oerhört mycket annat att hämta - mycket tack vare Björns stora insatser. Han har, plus andra, utvecklat svenskt material - en nödvändig vara för oss banbyggare. I DLS finns allt, skulle jag tro, översiktligt samlat i ett 100-tal olika objekt.
Genom att Svenlolov lagt ut sitt grundscript är nu DONJ:s hela material tillgängligt.
Testade att ta ner Kalhygge. Mycket fin textur men någon har tagit hand om stubbarna och förvandlat dem till töreved,förmodligen för att tillverka tjära åt DONJ - och skicka faktura i efterhand.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 22:20   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Skriv in i DLS "DONJ" och massor av objekt dyker upp, inte minst smalspårsloken som nu är utomordentligt lätta att hitta. Här finns oerhört mycket annat att hämta - mycket tack vare Björns stora insatser. Han har, plus andra, utvecklat svenskt material - en nödvändig vara för oss banbyggare. I DLS finns allt, skulle jag tro, översiktligt samlat i ett 100-tal olika objekt.
Genom att Svenlolov lagt ut sitt grundscript är nu DONJ:s hela material tillgängligt.
Testade att ta ner Kalhygge. Mycket fin textur men någon har tagit hand om stubbarna och förvandlat dem till töreved,förmodligen för att tillverka tjära åt DONJ - och skicka faktura i efterhand.

Nisse
Allt DONJ material är tyvärr inte tillgängligt på DLS ännu. Det är två tidiga stationer som jag gjort som jag inte lagt upp pga de suger (de skall göras om) samt min timmervagn finns ännu inte. Den är dock på väg upp när jag hinner utrusta den med STL koppel. Två vagnar skall det vara. En med och en utan broms.

Senast redigerad av spyfrog den 2012-03-11 klockan 22:28.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 22:34   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

stl_experiment.jpg

Nu är 25:an hos Björnl för test och debug hjälp - den kopplar bara ena kopplet så jag hoppas att Björnl vet varför....
En stor fördel med STL kopplet är att det även är snyggare än mina statiska koppel - det höjer utseendet på vagnen.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 23:09   #7
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg

Nu är 25:an hos Björnl för test och debug hjälp - den kopplar bara ena kopplet så jag hoppas att Björnl vet varför....
En stor fördel med STL kopplet är att det även är snyggare än mina statiska koppel - det höjer utseendet på vagnen.
Helt OT (ber om ursäkt för det), men fanken, bäste herr spyfrog , vad vagnen ser bra ut .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 23:35   #8
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Javisst är Spyfrog en fena på att bygga! Hur snyggt som helst
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 09:08   #9
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Helt OT (ber om ursäkt för det), men fanken, bäste herr spyfrog , vad vagnen ser bra ut .
Tack så mkt för berömmet ekankal och lan - det värmer verkligen.
Det här är ju en renderad bild så den ser bättre ut än Trainz versionen eftersom skuggor mm kommer med (tänk om Trainz kunde lägga till dem också, vad mkt snyggare allt skulle bli)
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009