Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-01, 17:34   #1
jswmusic
Nybörjare
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Skutskär, , Sweden.
Inlägg: 35
Skicka ett meddelande via MSN till jswmusic
Standard tack till stw och alla ni andra...

För ungefär 2 månader sen så var mitt liv meningslöst. I alla fall den del av mig som barnasinnet besitter. Men när Trainz damp ner i brevlådan (efter att ha beställt den) så vände allt, jag hittade ett spel som kunde leva upp till det som stimulerar mig. Jag är nämnligen inte som så många av mina vänner (lanare som spelar dödsspel över nätet) jag är den där killen som nästan skäms över att ha köpt the sims 2 för att jag trodde att den skulle vara bättre än ettan. Jag har verkligen fastnat för spelet eller rättare sagt den stora omfattning som spelet har skapat.

Trainz Railroad "stimulator" är vad inga andra simuleringsspel jag spelat är. Spelet slår allt vad sims, simcity och msts heter men varför? Jo på grund av er, på grund av alla ni som sitter och gör spelet så otroligt mycket mer intressantare.

Så jag skulle vilja visa min tacksamhet genom det här brevet. Vore det inte för er här på STW (eller e-buzz) så skulle jag inte förstå hälften av det jag gör när det gäller trainz. Ni verkar ta er tid att läsa våra frågor och ge oss svar så fort som möjligt (fattar inte hur ni orkar) Alla de föremål och tåg som följt med era addon skivor (svenska tåg 04 och 05) har givit mig åtskilliga mer timmar bakom datorn. Eftersom jag tycker det är roligast att göra svenska rutter så har era grejer gjort det mer realistiskt! Tack för era guider som ni lagt ut! Verkligen detaljerade och bra! Jag hoppas på fler addons för jag är beredd att köpa dem, jag tycker att det arbete och den tid ni lägger på oss ska belönas.

Jag skulle även vilja tacka er andra som svara på frågor och som gjort grejer att ladda ner! Just för att det finns så många som delar med sig av sina erfarenheter och arbeten när det gäller trainz så blir spelet ett av de mest välgjorda och roligaste som gjorts. Den enda som inte är nöjd som jag vet är min flickvän...

så jag vill uppmana alla som läser det här brevet att visa er tacksamhet till STW-crew och oss andra som helt självmant blir åksjuka framför datorn. Tack!

ps. Några förslag dock på en kommande addon vore att få med kanske någon av era rutter för att få se vad ni gjort eller varför inte en guide som beskriver hur man gör snygga ommålningar.

jswmusic besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 08:23   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Tack för de värmande orden! Det är alltid lika roligt att få uppskattning för det som görs.

Om jag själv bara hade mer tid och motivation så skulle det komma ännu fler modeller. Det finns en uppsjö med addons som inte ännu är gjorda men vi får väl se vad som händer.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-02, 08:30   #3
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Instämmer med Fredrik, tack för de orden.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-01, 23:43   #4
Isak3
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
Standard

Jag kanske är lite sent ute... Men bättre sent än aldrig.

Jag vill passa på att tacka tillverkarna av Svenska Tåg 2004 för en MYCKET bra produkt, som översteg mina höga förväntningar rejält.
Nu slipper jag äntligen köra Rc4:an mellan Engelska och Tyska stationer tillsammans med en massa utlänska personvagnar och låtsas att dessa + stationerna ligger längs Dalabanan.
Det enda av dessa som fortfarande används är Rc4:an, men som inte alltid längre är blå.

Tack ännu en gång för en FANTASTISK produkt/ Isak.

Önskemål:80-talsvagnar. (dessa burkar kan ju inte vara så svåra).

(Trainz Railroad Simulator är för övrigt också det en väldigt bra produkt.)
Isak3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-01, 23:56   #5
sicknote
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Karlstad, Sverige.
Inlägg: 158
Standard

Om jag inte minns fel så finnd det ett gäng 80tals vagnar med på "Svenska tåg 2005" ?


//Martin
sicknote besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 13:09   #6
anders_qw
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 21
Standard

Jag instämmer helt med det som sagts här.

Ni som satt ihop ST2004 och ST2005 har gjort ett jättebra jobb. Utan era produkter hade jag aldrig köpt TRAINZ överhuvudtaget.

Mina absoluta favoriter är alla signaler och skyltar som finns med. Det är de små detaljerna som skapar atmosfären och känslan runt banan. För att inte tala om husen och träden, och det nya stolp paketet. Inte så glamoröst som tåg och vagnar men för mig helt avggörande när jag lade upp min rutt: Malmbanan.



/anders
anders_qw besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tack till Kenny och Co. Bengt74 Trainz - Allmänt om Trainz 13 2003-08-11 23:52
Nu är min akt. färdig till JBJ knasen MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 16 2003-01-31 13:05
LLJ Designtävling --- del 2 Mazz Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 174 2003-01-12 09:52
Till alla ruttbygare! (gör ni påhittade rutter?) Dson Landskapsdesign - Trainz 7 2002-10-14 17:09



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009