Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-07, 11:44   #1171
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Total datakrasch här, förhoppningsvis går det att fixa utan att formatera hårddisken. Rutterna FÅR inte försvinna, har ingen aktuell version på USB-minne...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-07, 20:08   #1172
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Total datakrasch här, förhoppningsvis går det att fixa utan att formatera hårddisken. Rutterna FÅR inte försvinna, har ingen aktuell version på USB-minne...
Ajdå! Hoppas Hd klarade sig. Moderkortet brukar gå sönder när datorn är ofta varma.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 17:01   #1173
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Datorn är nu inne på service i den lokala databutiken så det är bara att hoppas på det bästa. Jag har gett stränga order om att filerna på L-disken, där allt MSTS-relaterat finns, är ovärderliga...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 14:55   #1174
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Unhappy inte på bra humör

förra veckan 7:e juli så var jag med en kompis som är 12 år och då gick vi till en kompis som är 13 år och snackade lite. medan vi snackade lite så sa att han var arg på mig bara för att jag är en släkt av min familj och det har inget med det att göra om jag ska vara med honom. och så säger han att han ska slå mig och jag sa att han inte fick ta min sko, men jag sa till honom att sluta men han lyssnar inte! men sen tänkte han ta mina glasögon, men jag kittlade honom på magen (på grund att han inte fick ta min sko) och så försökte jag leta om han la dom i fickan, men sen så säger han att jag våldtar honom, men det gjorde jag inte! och som tur det var fick jag glasögonen tillbaka från honom så inte dom var sönder, men sen tog han luvan från min jacka och slängde den i en buske och sen i trädet och nu vet jag inte ens vart den är sedan knuffade han mig och jag slog honom på armen (men det var dumt av mig) så jag grät och jag är inte fortfarrande bra på humör idag heller

vi har anmält polisen vid den dagen att min 13 åriga kompis mobbade mig och den 9:e juli så ringde vi till socialen att det är en mobbing och dom kommer inte utreda den saken

han ska hålla borta från mig och från min familj. säger han nåt så säger jag: "dra". jag ska inte snacka med honom överhuvudtaget eftersom att han är störd och han är kanske sjuk, tror jag för att han har problem. han kommer nog börja i min klass nästa år tror jag eller den här terminen. och det kommer bli väldigt jobbigt så jag kanske kommer gå i skolan 2-3 månader
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan

Senast redigerad av fargus den 2012-07-12 klockan 23:08.
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 15:07   #1175
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fargus Visa inlägg

vi har anmält polisen vid den dagen att han mobbade mig och socialen
Mobbade polisen dig och socialen?
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 15:15   #1176
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Mobbade polisen dig och socialen?
nej, den 13 åriga kompisen som inte jag fick vara med och gjorde dumma saker mobbade mig
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-07-14, 21:23   #1177
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Att man får jobba istället för att vara arbetslös, borde ligga i Posetiva tråden, men men...

Förrförra måndagen ringde ett bemanningsföretag till mig (som jag jobbat åt förut) och frågade om jag vill jobba. Jag frågade hur länge och dom sa två veckor. När jag tvekade, fick jag två veckor till och jag tackade ja.

Blev alltså jobb fyra veckor på Systembolagets depå (som jag vart på tidigare). Var egentligen inte sugen alls, då bemanningsföretaget varit ganska struliga tidigare, men tänkte det kanske var bättre nu, eftersom dom fått nya medarbetare och chef...

Började förra måndagen och skrev kontrakt med arbetsledaren och bad om arbetskläder fredagen innan. Arbetskläder fick jag ringa huvudkontoret om och det gjorde jag. Jodå, det fanns och det var bara och komma och hämta blev svaret. När jag kom dit låg två par brallor (i olika storlekar (obs! jag hade sagt vilka storlekar jag hade!)), två t-shirts, en tröja och ett par skor framme (allt beg.).

Hmm...ett par brallor fick jag på mig, tröjan var alldeles för liten och skorna var storlek 45 (jag har 42-43). Fick då rådet att åka och hämta skor själv, där dom köper in dom. Men då det låg åt helv..e långt ifrån närmaste busshållplats, så sa jag att jag inte kunde det (är det inte deras skyldighet att skaffa fram arbetskläderna åt en?????).

Jaja, dom lovade att arbetsskorna skulle finnas på jobbet måndag morgon. Tror ni att det hände? Nej, på torsdag mitt på dan fick jag dom. Och det var det sämsta arbetsskor jag sett (antagligen skitbilliga!?). Av plast (tror jag?) med stenhård sula och inte ett lufthål. Perfekta dojjor för att ta livet av fötterna!!!!!

Sa till arbetsledaren innan jag ens provat dom, men det gick inte att byta. Det är bara den modellen som köps in av bemanningsföretaget sa han. Drog på mig skiten och efter ett par timmars jobb, var jag tvungen att ta en rast bara för att vila fötterna. Blev skitvarmt i skorna, med världens tåbira som följd och hade skitont eftersom man gått på betonggolv en hel dag.

Nej, jag kommer aldrig helv..e sat.n jobba åt dett bemanningsföretag igen. Jag jobba denna månad om det går och sen kan dom fara dit solen inte skiner...

Förlåt att det blev mycket, men behövde skriva av mig. Nu känns det bättre!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 17:12   #1178
legotrainzman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
Thumbs down Skola:(

Skolan börjar om 7 dagar (ÖÖÖRRRKKK), man får ju åtminstånde träffa kompisarna igen
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 21:01   #1179
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legotrainzman Visa inlägg
Skolan börjar om 7 dagar (ÖÖÖRRRKKK), man får ju åtminstånde träffa kompisarna igen
Börja på en lördag? Det var en konstig skola...
__________________
M.V.H Mikey
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 09:18   #1180
legotrainzman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
Post

Citat:
Ursprungligen postat av Mikey Visa inlägg
Börja på en lördag? Det var en konstig skola...
Hm, jag håller med dig. Ja menade att den började om 5 eller 8 dagar från idag
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 10:04   #1181
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Unhappy 8:orna kommer bli jobbigare

börjar skolan den 20:e augusti kl 9:00 och känns kul att träffa bekanta kompisarna snart. och jag vet inte om dom i åttan kommer bli jobbigare när vi har lektion som förra året!

men ändå så bryr jag mig inte om dom.
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan

Senast redigerad av fargus den 2012-08-14 klockan 10:06.
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 12:00   #1182
fargus
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Svårt att hitta rätt telefon, men du kan ju lätt få en begagnad i bra skick för de pengarna. En Iphone 3G brukar väl nästan slumpas bort nuförtiden? De matchar ju dina önskemål.

F.ö. är 3 mp på en mobilkamera idag ingenting. Leta efter en på minst 5mp, om du ens vill ha ok mobilbilder.
jag får väl köpa en Samsung Galaxy Ace då! den har ju bra kamera.
__________________
Mvh, fargus

Gillar Taurus loket



Ett stor Michael Jackson fan
fargus besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 19:14   #1183
legotrainzman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
Thumbs down F@n

Allt är skit! Min flickvän har gjort slut, min mobilskärm har spruckit och dom renoverar vårt hus så jag kan inte vara inne på internet. Allt detta på mmdre än 4 veckor!!!! Jag skriver detta på en sprucken skärm
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 22:37   #1184
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legotrainzman Visa inlägg
Allt är skit! Min flickvän har gjort slut, min mobilskärm har spruckit och dom renoverar vårt hus så jag kan inte vara inne på internet. Allt detta på mmdre än 4 veckor!!!! Jag skriver detta på en sprucken skärm
En del perioder i livet är härdande.Tjejer finns det fler där ute, tro mig. Ja, jag vet att mina vänner sa så till mig (och fortfarande säger det efter snart nio månaders ältande), men det är sant. Det kommer nya, och du får se det här förhållandet som en erfarenhet. Ta lärdom av det, och försök se vad du kan ta med dig till framtiden.

Det är bara att bita ihop, för tids nog kommer du ta dig igenom även denna perioden av livet. Och då som en starkare människa =)
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 22:39   #1185
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Körtiden sprack idag, fick stanna 45 minuter tidigare än jag hoppats på. Det gör att morgondagens körtid spricker totalt, så att jag inte lagligt kommer hem till helgen! Blir ytterligare en helg hemifrån. Jaja, jag får skylla mig själv som var korkad nog att dra ut på fjärren ))
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009