Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-16, 19:38   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Exclamation Var ställer man frågan?

Jag sticker fram hakan igen för att dela ut några kängor till alla berörda. Jag kan se en tendens att allt fler inte skapar nya trådar för att ställa specifika frågor, utan hakar gärna på Screenshots och Downloads trådarna för att ställa ovidkommande frågor och för att föra en ovidkommande diskussion.

Om man vill ha ett svar på vilka program man använder, eller varför en patch inte fungerarar, eller vart man hittar stenar, eller hur man målar om ett lok, eller......

Då letar man väl inte under "Screenshots" eller under "Downloads"?

Varför har ni svårt för att starta en ny tråd under rätt forum för er fråga, med en bra rubrik? Det är bättre med hundra nya trådar än 50 olika ämnen under t.ex. "Scrennshots tråden"! Det går att citera och hänvisa till det man frågar, i en egen nystartad tråd. Er bekvämlighet börjar skapa väldig oreda.

Alla måste hjälpa till att hålla nån' slags ordning.

Några färska exempel från Screenshots...

Citat:
Ursprungligen postat av Rc611 Visa inlägg
Ekan, vart hittar du stenarna?
Citat:
Rc611!
Att du är intresserad av stenarna märks! Inget annat i Ekans bilder som kan intressera? Jag gjorde ett försök att ironisera över detta med hjälp av några vinrankor för ett tag sen. Men nu är ju Ekan en hjälpsam mäster, som säkert svarar när han har tid? Under tiden kan du själv söka på Trainz download. Här får du några sökord: "stones, boulders, rock, pebbles. stein, fels", flyttblock tror jag inte finns? Jag tror du kan hitta massor och hittar du nåt användbart så låt oss andra få veta det!
Citat:
Ursprungligen postat av Gunter 2 Visa inlägg
Baloo: Tx logosick elr Green Cargo vilka pratar du om.
Citat:
Green Cargo. Och anledningen till att dom var känsliga, är ganska självklar. Det är inte bra om pinnar sticker utanför vagnarna vid möte eller när dom drar igenom en station.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-03-16 klockan 23:53.
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 20:25   #2
Rc611
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Tyresö,Stockholm
Inlägg: 500
Standard

Hej, tack för din hjälp men kunde inte
hitta några stenar på download delen med dina sökord.
Och vart skulle jag ställa frågan till Ekan om inte i Screenshots-tråden?
Rc611 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 21:16   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Den här tråden var inte menad specifikt ditt inlägg, utan generellt vad som händer på forumet. Men svaret på just din fråga är att du ställer frågan i en egen tråd med lämplig rubrik och hänvisar till bilden i Screenshots-tråden.

Min poäng är att man inte ska ställa en massa olika frågor i den tråd man befinner sig, som inte har med trådens syfte att göra. Du säger ju själv att du inte hittar det du söker, och det beror mycket på att det finns svar inbakade lite här och där, i många olika trådar. Vem vill läsa flera tusen inlägg i en tråd, eller i ett ämne, där man förväntar sig att svaret inte finns?

Ditt inlägg gör väl inte någon större skada, värre är det när det blir intressanta dikussioner som är värda en egen rubrik, eller ett populärt ämne.

Jag förväntar mig i alla fall, när jag ser att t.ex. sceenshots-tråden eller att Downloads-forat har nya inlägg, att då får jag se nya bilder respektive ha någonting nytt att ladda hem.

Och vill jag svara på frågor så gör jag det när frågan ställs, i den tråden.
Och vill jag delta i en debatt så gör jag det, i den tråden.
Och har jag en fråga om någonting som jag inte hittar svaret på, så skapar jag en ny tråd.
Och om jag vill ta upp en synpunkt som rör Trainz eller detta forum så startar jag en ny tråd, precis som denna tråd.
Och jag undviker att "tillrättavisa" inläggen där dom skrivs, för det är ingen hjälpt av (onödiga inlägg som inte ger svar på frågor).
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-03-16 klockan 22:52.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009