Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-29, 19:50   #16
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Nu Ja!!!

Nu ser jag vilka underbara byggen dessa lutningstavlor är. Minimalt polygontal och minimala texturer men så raffinerat byggt och texturerat att de ser mycket bra ut. Skriptet fungerar nu felfritt och det är bara att beundra ChakzOrs fina arbete och tacka Ekan och Nisse för att det nu finns tillgängligt!!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg screen.jpg (29.2 KB, 45 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 20:32   #17
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

LAn: Varmt skrivet, sånt känns gott även om mitt namn inte borde varit med. Chakz0rs lutningspaket innehåller 28 (tjugoåtta!) cdp-filer Dessa har Ekan omvandlat till fyra (4).
Att Ekan haft dem på hyllan beror nog på att jag glömt bort att rapportera tillbaka. För att reparera min försyndelse har jag snabbtillverkat en manual som jag ämnar bolla över till Ekan
Men det finns mer; hastighetskylten, ljudsignalen mm och att inte förglömma; verktygen! Dessa ovärderliga objekt för byggare fungerar inte i 2012.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 11:39   #18
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Hur du har fixat till detta undrar jag, har själv hållit på i många timmar att fundera hur jag skulle få dom att fungera. Men nu tänkar jag ta ett steg ytterligare! Uppdatera till 3.1 och med skarpare texturer m.m.

Tack Ekan att du går i frontlinjen så det händer nåt i denna "gravkammare", kanske nåra "döingar" vaknar upp igen?
Vad Ekan har gjort är helt enkelt (om man vet vad man gör) att anpassa själva objektet (config) till skriptet, istället för att anpassa skriptet till objektet. Genialt tycker jag. Visserligen har vi inte ett sceneryobjekt längre som kan placeras valfritt i terrängen. Men personligen tycker jag att lutningstavlan är bättre som ett tracksideobjekt.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 13:05   #19
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
LAn: Varmt skrivet, sånt känns gott även om mitt namn inte borde varit med. Chakz0rs lutningspaket innehåller 28 (tjugoåtta!) cdp-filer Dessa har Ekan omvandlat till fyra (4).
Att Ekan haft dem på hyllan beror nog på att jag glömt bort att rapportera tillbaka. För att reparera min försyndelse har jag snabbtillverkat en manual som jag ämnar bolla över till Ekan
Men det finns mer; hastighetskylten, ljudsignalen mm och att inte förglömma; verktygen! Dessa ovärderliga objekt för byggare fungerar inte i 2012.

Nisse
Att uppdatera till 3.1 är för det mesta enkelt och gör väl att sakerna går att använda även i TS2012 ? Om du samlar ihop en lista över vilka saker som inte fungerar i TS2012 så kan väl Ekan och jag ta oss en titt !?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 14:14   #20
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Ha! Det är mycket det - exempelvis lutningsstolparna. F n (för närvarande) fungerar inte Svenolovs moderna signaler, verktygen går inte att använda. Å andra sidan finns en hel del saker som till min förvåning fungerar. Ex. (exempelvis) Korvtigers semaforer.

Men visst kan jag göra en lista.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 14:57   #21
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Angry Lite förbannad blir jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Ha! Det är mycket det - exempelvis lutningsstolparna. F n (för närvarande) fungerar inte Svenolovs moderna signaler, verktygen går inte att använda. Å andra sidan finns en hel del saker som till min förvåning fungerar. Ex. (exempelvis) Korvtigers semaforer.

Men visst kan jag göra en lista.

Nisse
Redan när jag presenterade STL Aktuellt och att det rör sig om betaversioner oftast, och att ni ska ta en backup på det senaste fungerande, så fortsätter ni att påpeka att det inte fungerar. Jag har noterat det för länge sen.

Och att jag har upplyst om problemet i denna tråd. Om du Nils, också kunde följa råden där så skulle jag få lite mer arbetsro och inte ständigt och jämt behöva upprepa mig.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009