Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-07-25, 13:35   #1
Daniel R
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , .
Inlägg: 208
Standard Funderingar kring ruttbygge och lite bilder

Är det någon mer som lider av samma problem som jag, nämligen att hela tiden börja med byggen, tröttnar och sen börjar på något nytt? Oftast slänger jag dessutom det jag börjat med när inspirationen tryter. Jag har flera gånger försökt komma igång med en lite större rutt, men kan aldrig riktigt bestämma mig för vad jag egentligen vill bygga, elektrifierat / oelektrifierat, stambana / bibana m.m...

Jag har väl fortfarande inte kommit på något konkret, men iaf bestämt mig för att jag bygger det jag är sugen på för tillfället, ungefär som en modul till en modelljärnväg. Jag följer ingen standard för bygget, ibland kan det nog bli dubbelspår, ibland enkelspår mm. Jag får se om jag i slutändan får tillräckligt med små moduler för att koppla ihop till en lite större bana, om inte så har jag iaf trevligt medan jag bygger, och det måste väl vara huvudsaken?

Lite bilder från den första modulen, en enkelspårig, elektrifierad bana passerar det lilla samhället Lanttorp.


Tåget passerar över en bro strax innan Lanttorp.


Järnvägsövergången mitt i samhället, strax innan hållplatsen.



Tåget inne vid hållplatsen. I bakgrunden skymtar en bondgård.



// Daniel
Daniel R besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2003-07-25, 13:41   #2
Kvarne
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: STHLM, , Sweden.
Inlägg: 1 462
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Exakt!

Jag lider av precis samma sak som du. Börjar med stor inspiration på något ruttbygge, men efter ngra dagar så ligger projektet på is pga tröttnat/inspiration som försvann/tappat lusten....

Har börjat på mkt som aldrig blivit klart...tyvärr är Malmköpings-spårvägen inräknad där....[xx(][:I][B)]

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms 6igaste buss*(Scania CR112 H10)
Kvarne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-07-25, 17:17   #3
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Kan bara instämma. Känner igen mig till 100 %. Har avbrutit många byggen och har flera halvfärdiga på lager. Mitt problem är att jag inte har talang för att få det snyggt med texturerna till mark, berg osv och även utsättning av hus. Det ser inte "levande" ut.
Däremot går det bra med spårläggningen, kontaktledningen och signalerna. Det ser ganska bra ut då jag är petnoga med att växlarna skall bli "mjuka" och sätter jag ut kontaktledning vill jag att strömavtagaren skall ha kontakt med tråden överallt. Detta tar då lite tid i anspråk.
Senaste tiden har jag börjar försvenska vissa nedladdade rutter som kan passa in som svenska gällande landskapet och texturer. Då ändrar jag signaler, kanske spårtyp tack vare TMOS, vissa hus, vägövergångar m.m.
Får se om jag fullföljer även dessa projekt [:I]


Roger

Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-07-25, 20:00   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Att lessna på att bygga, det gör alla till och från. Men spara rutterna och gör ett litet uppehåll. Sen brukar det gå bra igen.

Om man märker att man inte kan och/eller har lust att göra vissa saker på en rutt t.ex. lägga spår, göra landskap, sätta ut objekt eller nått. Fråga någon, finns säkert flera som inte kan/har lust att göra det du kan. Då blir det lättare! Du gör det du kan och skickar sen över rutten till nån som kan/vill göra det du inte kan/vill göra.

Daniel R: Rutten ser bra ut. Ge inte upp!



http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-07-25, 21:52   #5
Blappe
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 226
Standard

Skönt att se att det är fler än jag som lider av samma problem. Det är nog det att man vaknar mitt i natten och har VÄRLDENS ide till den perfekta rutten. Sen tar det tyvärr föt lång tid när man börjar bygga. Så man tröttnar. Har just köpt ny dator så jag ska inst. om UTC så kan man ju visa lite bilder på rutter som aldrig kommer bli klara. Vad vet jag? En ny tråd kanske

/Blappe
Blappe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-07-26, 09:58   #6
bogi
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: HÄRNÖSAND, , Sweden.
Inlägg: 26
Standard

Kanske är det dags att gära något av följande gamla inlägg
http://msts.e-buzz.net/forum2/topic.asp?TOPIC_ID=2452
Låter det lockande...

ADSL för 349Kr/mån
http://www.telia2.com
bogi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Lite nya bilder från L-S Balder Landskapsdesign - Trainz 5 2005-02-19 19:20
Lite blandade bilder med nya kameran... Olaf Lindström Off-topic 1 2005-01-29 19:21
Lite bilder, 4 st a 60kb stycket, från min bana Rojje Trainz - Allmänt om Trainz 4 2003-08-08 06:46
Lite Bilder på X1! Dson Off-topic 1 2003-04-23 20:47



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009