Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-06, 19:31   #1
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard Mörker

Hej
Jag kämpar på och lär mig genom göra en påhittad bana. Turen har nu kommit till "den stora flygplatsen". Har tänkt mig en underjordisk station för människor med flygplatsen ovanför. Flygbränsle ovan jord på ett speciellt spår. Bilden visar början på den underjordiska stationen. Nästa steg blir att täcka den med något.

Nu till frågorna.
Är det någon som vet hur man gör så att det alltid är mörkt underjord även om det är dagstid. Tänkte det kunde vara snyggt att täcka min underjordiks station med ett tak som ger mig mörker... Om det nu över huvudtaget går att göra?!

Är det någon som har tips på lyktor som alltid lyser, som alltså inte styrs av att det blir kväll?




Hälsningar
Richard
Richard70 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-11, 21:58   #2
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard

Så där, då var det här fixat! Får man va lite självgod och skriva att man är rätt nöjd??!

Vissa saker kan bli bättre. Men man lär sig ju fortfarande.

/Richard






Richard70 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-11, 22:28   #3
Blappe
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 226
Standard

Ser BRA ut. Du skapade ju lite ideer till en annan. Har själv en liknande station på min bana. Fast det är mer en pendelbanestation under jord.

/Blappe
Blappe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-12, 10:31   #4
holol
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 278
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard

ser skit fint ut Richard70[8D][]
holol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-12, 11:30   #5
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Håller med dom andra, jättebra gjort. Ser äkta ut. Gillar att du fått med betongstöttorna och betongväggarna på sidorna, det ger en riktig verklighetskänsla

Edit: Gick det att få mörker? Om ja, hur löste du det?


Roger
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-13, 00:39   #6
Mulle
Lokförare
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Nässjö, Sweden.
Inlägg: 480
Skicka ett meddelande via ICQ till Mulle
Standard

Ser ju görbra ut Richard!...hur lyckades du å bygga den underjordiska stationen...har nämligen oxå försökt å bygga en men inte lyckats...*hrm*[:I]

mvh//Christoffer...oxå lokförare!


Mulle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-18, 18:37   #7
Richard70
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Hägersten, Stockholm, Sweden
Inlägg: 41
Standard

Hej
Tack för alla fina ord. Det var kul.

Angående mörker; Nä, lyckades inte. Det blev lite skumt när jag la taket men inte mörkt som jag tänkt mig. Alla tips är välkommna.

Angående hur jag gjorde; Kolla första bilden. Först valde jag en färdig station som jag tyckte verkade lämplig. Sedan sänkte jag marken till -20. Var noga med att göra kanterna så branta som möjligt. Nästa steg var att lägga spår, signaler och "el-tråd" samt testa att det funkar. Anslutnings tunneln var redan färdig. När jag var nöjd med utseende och funktion så la jag ett tak över alltihopa. Valde "Path" utan räcke. Tror den ligger under "Paths". Takhöjden överallt utom precis över stationen är så lågt som medges för "el-tråden". Över själva stationen höjde jag taket för att behålla rymden och glastaket. Ett problem som hände då och då när jag la taket, var att olika splines fastnade i varandra. Det undviker du genom att hålla nere shift-knappen när du placerar din spline.

Inget konstigt med andra ord men jag är ändå nöjd över effekten.

/richard
Richard70 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009