Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-09-19, 19:43   #1
sibbmark
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 158
Standard Rester från järnvägsmuseidagen

För er som inte var på järnvägsmuseidagen kan nämnas att årets begivenhet var "Ångloket 200 år", vad passade då bättre än att visa upp (kopian av) Sveriges första ånglok - Förstlingen.

Vissa av er var kanske och besökte oss i simulatorn, då körde ni säkert X2000, kanske mötte ni något trevligt tåg också.

I min serie "korkade projekt jag aldrig borde ha börjat med" (som väl börjades med Novelty på förra årets museidag) kommer här nästa sak, visserligen inte helt färdig än, men någon gång när ni besöker simulatorn i Gävle, eller vid er egen dator hemma, kanske ni förflyttas ungefär 150 år bakåt i tiden och möter henne, Förstlingen alltså.

Tanken var att releasen skulle vara på museidagen, men eftersom något havererade en vecka innan den stora dagen så fick jag börja om med modellen när det bara var fyra dagar kvar, och då räckte tiden inte... Men en vacker dag när min arbetsgivare inte tittar skall jag bygga färdigt den... Nåväl, hon är provkörd i Gävle på museidagen, men inte helt färdig som sagt.

Här kommer i varje fall två smakprov, eller kanske till och med aptitretare.

/Bosse

<center>


</center>
sibbmark besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-09-19, 20:21   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nog retar det aptiten alltid....

Härligt med en ny modell. Bra jobbat Sibbmark!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-20, 19:20   #3
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Jag såg kopian (Förstlingen II) vid Kärrbecksgruvan för inte så länge sen. Tog några bilder som jag kan scanna och skicka över. Det är ju en fin maskin, och hade ett väldigt säreget tuff vill jag säga.

/Jonatan


Ångloksdåren
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-20, 21:14   #4
sibbmark
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 158
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Jonatan

Jag såg kopian (Förstlingen II) vid Kärrbecksgruvan för inte så länge sen. Tog några bilder som jag kan scanna och skicka över. Det är ju en fin maskin, och hade ett väldigt säreget tuff vill jag säga.

/Jonatan


Ångloksdåren
Jag tackar för det, men jag tror att jag har bilder så jag klarar mig. Har tagit bilder på loket vid ett par tillfällen nu och har väl fått ihop ett hundratal eller så... Jag håller med om att "tuffet" är lite speciellt, det kommer jag att få problem med...

/Bosse
sibbmark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-20, 21:23   #5
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Tja jag önskade att jag hade inspelningsutrustning. Då kanske jag kunde ha frågat om jag kunde åka med och spela in ljuden och sen editera och konvertera till MSTS. Fast jag kanske skulle pula lite med defaultljuden.

/Jonatan


Ångloksdåren
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Några blandade bilder från Nässjö vfp420b Tågbilder 2 2005-01-29 20:52
Tågbilder från schweiz henke_89 Off-topic 1 2004-07-19 00:52
Ue nytt växlingslok från STW emges Trainz - Allmänt om Trainz 37 2004-05-19 17:28
Bilder från Märsta samt Arlanda Dson Off-topic 8 2004-04-20 15:54
Bilder från Tågsimulatordagen i Gävle 8/3 Banbyggarna MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 20 2003-03-26 16:47



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009