Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-30, 16:35   #76
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Och du har testat att installera om signalpaketet?
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-30, 16:40   #77
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Och du har testat att installera om signalpaketet?
Nej, men försvinner inte signalerna från banan då?

P.S Hade samma problem även på min andra dator Dock med en annan rutt, men samma problem..

EDIT:

Nej det hjälpte inte.

jäklar vad störigt det är.....................
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Micke.L den 2009-11-30 klockan 18:12.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-30, 21:23   #78
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Har du testat med det nya signalpaketet?? Alså det uppdaterade? Finns här i downloads och även hos oss på banbyggarna
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-30, 21:41   #79
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Det är bara dvärgarna som är uppdaterade. Dom funkar som dom ska, det är blocksignalerna som krånglar.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 19:58   #80
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Problemet var löst, men nu är det framme igen.

Jag gör inget speciellt för att lösa det utan helt plötsligt funkar det och sen helt plötsligt funkar det inte.

Som nu t.ex har jag skapat ett helt nytt scenario utan ett enda tåg på linjen men blocksignalerna visar fortfarande rött. Den första blocksignalen (efter utfartsignalen) börjar med att visa grönt, men sen slår den om och samtidigt slår alla andra blocksignaler hela vägen fram tills nästa infartssignal.

Men så testade jag att sätta ut ett tåg i motsatt riktning som skulle köra från det andra hållet och då funkar alla signaler i den riktningen utmärkt, men när man sen byter tillbaka till det första tåget så funkar inte signalerna igen.
Har just kört ett Rc med 4 pvagnar från Edsvalla till South Harbour på Swens testrutt utan problem (scenario "Edsvalla-Station-Summer"). När jag lämnar Edsvalla station slår första signalen om till rött så fort jag passerar den. Samtidigt slår alla signaler längs hela sträckan till nästa station om till rött men endast de signaler som står i motsatt riktning. De signaler som är framför mig i min riktning är fortfarande gröna och slår om alltefter jag passerar dom. Signalen förblir röd tills jag hunnit passera nästa signal (så att jag inte får ett tåg i häcken). Signalerna i motsatt riktning slår om till grönt så snart jag passerat dom (så att jag kan backa om jag vill).
När du säger att alla blocksignaler slår om till rött tittar du på översiktskartan då? Det står signaler vända åt båda hållen vid blockgränserna och cirklarna med rött o grönt ligger på varandra så det kan vara signalen i andra riktningen som du ser. Måste zooma in nära för att se båda signalerna och då ser man att en är röd och den andra grön.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 20:15   #81
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hej, jo precis så brukar det funka för mig som du beskriver. Men inte nu.

Nu så slår en en blocksignal om innan tåget har passerat, och samtidigt som den slår om slår alla blocksignaler om tills en station med mer än ett spår. För där är ju signalerna utplacerade så att dom skyddar en växel, och inte bara utplacerade som block. Så dessa signaler funkar precis som dom ska.

De signaler som krånglar är H2 (som blocksignal), H4 & H5. När dom är placerade som blocksignaler. Annars funkar dom som dom ska.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 20:29   #82
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag testade nu att göra en teststräcka som bara var rak och sen ett mötesspår. Här funkade alla signalerna som dom skulle, och då testade jag att gå in på min rutt och testa igen, funkade fortfarande inte där.

Dock hade jag inte placerat ut signaler åt andra hållet här, ska testa detta nu och se. Bifogar en snabb screen från testet.

EDIT: Testade med signaler åt båda håll, fungerade korrekt.

Vad tusan kan då vara problemet? Jag tror jag kan ha funnit ett problem, mina downloads. Kan det vara så att det stör signalerna? För i testrutten är endast News saker aktiverade och där funkar det.. Dock behöver jag ju mina downloads, eller jag vet inte exakt vilka som finns med i rutten förutom de svenska grejerna.. Kanske är problemet i news rutt?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Fullskärmsinfångning 2009-12-01 201654.jpg (103.9 KB, 120 visningar)
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Micke.L den 2009-12-01 klockan 20:35.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 21:31   #83
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Tagit bort väldigt långsam dubbelpostning, då förhandsvisning låg kvar och lurade mig.


Senast redigerad av KMW den 2009-12-01 klockan 21:54.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 21:36   #84
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Det där skrev du ju där uppe
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 22:02   #85
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Andra downloads ska inte vara några problem så länge du inte försöker blanda in andra typer av signaler.
Svenska signalerna är inte kompatibla med tyska, engelska osv.
Mycket möjligt att vi släpper norska signaler eftersom de skulle behövas ner till Narvik och de skulle då fungera med svenska.
Andra saker som hus osv påverkar inte alls och kilometerstolpar eller lutningsvisare påverkar inte heller.
För att jag ska kunna kolla något mer måste du ange ett scenario där det konsekvent inträffar när du gör på ett visst sätt.
Att det ibland händer på alla scenarion i en rutt är inte bra nog som beskrivning. Någonting skiljer det som lyckas från det som misslyckas.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 22:04   #86
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Andra downloads ska inte vara några problem så länge du inte försöker blanda in andra typer av signaler.
Svenska signalerna är inte kompatibla med tyska, engelska osv.
Mycket möjligt att vi släpper norska signaler eftersom de skulle behövas ner till Narvik och de skulle då fungera med svenska.
Andra saker som hus osv påverkar inte alls och kilometerstolpar eller lutningsvisare påverkar inte heller.
För att jag ska kunna kolla något mer måste du ange ett scenario där det konsekvent inträffar när du gör på ett visst sätt.
Att det ibland händer på alla scenarion i en rutt är inte bra nog som beskrivning. Någonting skiljer det som lyckas från det som misslyckas.

Asså när det väl har börjat, så händer det hela tiden, vilket scenario det än är, vilket spår jag än startar på osv.

Skulle det hjälpa att ta bort alla signaler och sen placera ut dom igen? Fast det förklarar ju inte varför det inte funkar på News rutt heller :/
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 10:00   #87
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Du missar fortfarande att notera det viktiga.
Att det sker på alla scenarior du testar när det väl har börjat är av underordnad betydelse och ger mig ingenting att jobba med.
Viktiga frågor är vad du har gjort precis INNAN det sker? Är RS nystartat eller har du kört något scenario innan eller jobbat med en rutt?
Har du t.ex. sparat just innan det inträffar? När det har inträffat på din rutt sker det då också om du byter rutt?
Fortsätter det ske om du startar om RS?
Och snälla, ge mig ett namn på det scenario du kör när det sker första gången efter du startat upp RS.
Så svårt är det inte att plita ned även om du tycker det saknar betydelse.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 14:51   #88
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Okej.

Det har ingen betydelse om jag går in i rutten efter att ha kört en annan eller om jag går in direkt.

Det inträffar i alla scenarion (ska testa att inte starta från slutstationen utan att starta någonstans mitt på sträckan).

Det händer endast blocksignaler.

Det sker inte bara på min rutt utan även på Swens, dock fungerar alla övriga rutter utan svenska signaler bra.

Signalerna funkar som dom ska om man kör mot andra hållet,

Problemet uppstår även om jag startar spelet och går direkt in i rutten, samt om jag varit inne och byggt och sen ska testa.

Det fortsätter ske även om jag startar om RS. Varje dag, varje gång jag startar fungerar det inte. Har varit så i kanske en vecka nu.

Något annat du behöver veta?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 16:17   #89
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Konstigt att News inte säger nå´t om signalproblem på hans egen rutt. Kan det vara strul på nå´t sätt i din dator?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-12-02, 16:52   #90
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Konstigt att News inte säger nå´t om signalproblem på hans egen rutt. Kan det vara strul på nå´t sätt i din dator?
Måste vara något som jag har eller så eftersom det verkar som jag är den enda med problemet..

Men jag gör ju inget fel med min rutt eftersom det händer på News rutt också..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009