Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-09-25, 19:46   #1
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Felmeddelande från röd punkt

Hej!
Jag undrar vad detta är? Något jag bör ta på allvar eller är det att ignorera?
Banan byggs i Trainz 2010 Build 49933 och är en kombination av Rac Hammers bana och delvis självbygge.
Det är en röd punkt i nedre högra hörnet av skärmen och när man klickar på den får man informationen på bifogade bilder.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Felmedd 1.jpg (56.2 KB, 50 visningar)
Filtyp: jpg Felmedd 2.jpg (91.8 KB, 50 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-09-25, 21:26   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

De två understa plupparna har med något script som har med Rundumslicht att göra och verkar bero på att scriptet försöker slå upp en kuid med nament "coronoa" i sin kuid-table, men som den saknar. Går att fixa genom att lägga till en valfri corona där eller kolla om skaparen stavat fel eller liknande. Kuiden till objektet i fråga bör du få om du öppna detaljvyn för de felmeddelandena.

De två övre som jag antar att du är mest intresserad av är relaterade till JVC signalerna och Svenolovs script, vilket jag redan antar att du listat ut. De är orsakade av en oändlig loop som kör i taket (stack overflow). En gissning från min sida är att två signaler, en Hsi och en Hdvsi, är konfigurerade på något felaktigt sätt som orsakar denna loop. Så när den ena försöker ta reda på om den andre är en Utfsi så ska den kolla om den första är en Utfsi som ska kolla att den andra är en Utfsi osv...
Vad exakt som är fel vet jag inte, men att det är en "JVS Hdvsi R b3" som orsakar det är klart. Felet uppstår när Hdvsi:n försöker att söka efter en signal (troligen en Utfsi) Kika igenom signalerna av denna typen och se att du inte har några konstigheter.
Sedan, är inte b3 en beta-version? Finns inte JVC-signalerna som stable release?

Att få se detaljerna om det andra felet som dyker upp kan eventuellt hjälpa, men antagligen är det samma som det första.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-25, 23:02   #3
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Tack Korvtiger. Bugar mig för det.
Det var bra ledtrådar. Skall titta över signalerna och se vilken som "snurrar runt". Som sagt, banan är under byggnation så signalsystemet är nog inte riktigt genomtänkt, än.

EDIT: Problemet löst tack vare ditt tips. Det var en Hdvsi och en vanlig dvärg som stod på ett stickspår med stoppbock och störde varandra. De var helt onödiga och togs bort. Läget är lugnt.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Senast redigerad av benkegbg den 2015-09-25 klockan 23:24.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-26, 00:24   #4
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Jag har tittat på det här. Det här är mycket märkligt. Benkegbgs Hdvsi har ett kuidnnummer som slutar med "...16:1" och är en JVS b3:a. Hos mig slutar motsvarigheten med "...14:1". Som en test har jag skickat över min förhoppningsvis korrekta cdp till Kanada för test,

Korvtiger: Mycket bra genomgång, läsvärd inte minst.

Benkegbg: Det är tyvärr något mer fel, kanske som Korvtiger förklarar ovan. Det är bra om du kommer ihåg varifrån du hämtat cdp:n. Återkom.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
felmeddelande, röd punkt, stackoverflow, thread exception

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009