Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-20, 14:10   #1
785
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sekretessbelagt
Inlägg: 157
Standard Finns det något annat program att bygga rutter med?

Hej!

Det går inte så bra för mig att bygga rutter i Train Simulator Editor & Tools. Programmet hackar hela tiden! Finns det något annat program att bygga i eller en lösning i detta program? Jag har en nyinköpt dator sen i våras med operativsystemet Windows Vista.

Tacksam för hjälp!
__________________
785
Kommentera gärna mina bilder!
785 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 15:44   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 785
Hej!

Det går inte så bra för mig att bygga rutter i Train Simulator Editor & Tools. Programmet hackar hela tiden! Finns det något annat program att bygga i eller en lösning i detta program? Jag har en nyinköpt dator sen i våras med operativsystemet Windows Vista.

Tacksam för hjälp!
Hej!
Tyvärr finns det ingen annat program. Om den hackar som du skrev vet jag inte varför, för det gör inte hos mig. Du har Vista, kolla om du har skärmens egenskaper och titta efter om du har mer än 16 bitar i färgkvalitet i inställningar. MSTS är en gammal simulatorspel som funkar bäst i 16 bitar.
Prova så får du se.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 23:08   #3
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej

Nja, jag kör på 32 bitar och det fungerar bra ändå ända tills man skall in i RE då kan det jäklas lite. Men jag kan hålla med om att det funkar bra med 16 ochså, sedan beror det på vad man har för övrigt i burken ochså.
Tex kör jag med XP, 2 Gb internt, 256 mb på grafiken....Ganska hyfsat system

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 23:11   #4
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Citat:
Ursprungligen postat av 785
Hej!

Det går inte så bra för mig att bygga rutter i Train Simulator Editor & Tools. Programmet hackar hela tiden! Finns det något annat program att bygga i eller en lösning i detta program? Jag har en nyinköpt dator sen i våras med operativsystemet Windows Vista.

Tacksam för hjälp!
Hej

Som Totte skrev så finns det tyvärr bara det inbyggda i MSTS. Vet ej vad det finns för inställningar i Vista men du skall nog kunna fixa så att det går att bygga i RE. Kolla med hjälp av Google om du kanske hittar några inställningar som man kan göra för att få det att fungera 100.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 12:15   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har aldrig hört om att det hackar i Route Editorn för nån????? Hur menar du? När du rör dig över marken? Har du andra program öppna?

Route Editorn kräver mycket ram minne för att fungera bra. Hur mycket har du? Jag har 2GB nu, men funka bra när jag hade 1GB också (ju mer, desto bättre!). Vad har du för grafikkort? Senaste drivarna?

16-bitars färg har jag aldrig kört i RE, men däremot i AE (Activity Editorn). Men prova det också!

Du har en felsökare här: Start/Alla program/Microsoft Games/Train Simulator/Train Simulator Troubleshooter
Testa den, kan lösa vissa problem...

Lycka till!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2008-10-21 klockan 12:19.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 13:41   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Du kan också prova...

Gör en genväg till Train Simulator Editors & Tools på skrivbordet. Gå till: Start/Alla program/Microsoft Games/Train Simulator/Train Simulator Editors & Tools
Högerklicka på den och välj kopiera. Klistra sen in den på skrivbordet. Högerklicka på genvägen på skrivbordet, välj Egenskaper och klicka på Kompabilitet. Prova att köra programmet i olika kompabilitetslägen!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 15:08   #7
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Det borde funka för dig, för jag har ju byggt hela min tbana, och jag använder Vista
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 22:28   #8
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej 785!
Nå´n komentar från dig?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 22:37   #9
Christian87
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 3
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 785
Hej!

Det går inte så bra för mig att bygga rutter i Train Simulator Editor & Tools. Programmet hackar hela tiden! Finns det något annat program att bygga i eller en lösning i detta program? Jag har en nyinköpt dator sen i våras med operativsystemet Windows Vista.

Tacksam för hjälp!
Hej, ville bara säga att jag har exakt samma problem. Har Win Vista home prem edition, 3 gb ram, en Intel Quad processor och ett geforce 9800 på 512 mb.
Ändrade och försökte köra det i kompatibilitetsläge för Win Xp (service pack 2), men exakt samma problem kvarstår. Har verkligen viljat försöka bygga, men tappar tyvärr rätt lätt lusten när det hela tiden hackar när man ska bygga =/
Christian87 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 14:58   #10
785
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sekretessbelagt
Inlägg: 157
Standard

Jag prövade att ställa in med 16 bitar men det blev ingen skillnad, för jag märkte att datorn ställer om till 16 bitar av sig själv när man startar Editors and tools. Men det funkar när man går in i andra banor och bygger. T.ex när man väljer någon av originalrutterna så fungerar det. Jag tycker det är jätteskumt! Det verkar vara någonting med den blå himmelen och det gröna gräset!
__________________
785
Kommentera gärna mina bilder!
785 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 15:02   #11
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Aha, nu vet jag nog vad som är fel. Har du MSTS Bin installerat? Jag hade det och då gick det otroligt segt i bara min egen rutt, alla andra funkade. Avinstallera MSTS Bin så ska det nog funka.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 16:06   #12
785
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sekretessbelagt
Inlägg: 157
Standard

Tack så mycket Bönan! Nu ska här byggas!!
__________________
785
Kommentera gärna mina bilder!
785 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 16:20   #13
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Talking

Kul att det funkar!
Lycka till!!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 22:01   #14
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Aha, nu vet jag nog vad som är fel. Har du MSTS Bin installerat? Jag hade det och då gick det otroligt segt i bara min egen rutt, alla andra funkade. Avinstallera MSTS Bin så ska det nog funka.
Ojdå! Så MSTS bin som orsakar. Jag har ju den installerat och ändå flyter det bra.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009