Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-02-09, 21:55   #1
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Tekniska frågor/error, mm TRS 2006

Här kommer lite frågor som jag hoppas få svar på eftersom det är lite "fastkörning".........
1.
Bygger smalspår och försöker koppla "Gossen coalstation" med "Maine 2 foot high trestle". Hur gör man för att få de båda enheterna att "fastna" i varandra?? Har "för hand" kopplat ihop dem - när man kör tåg över skarven blir det totalhaveri........ lok och vagnar ramlar rakt ner från trestlen!!
2.
Har laddat ner en jättefin bana "East Kentycky coal" - men hur får man kol i vagnarna vid kolgruvorna - försökt som vanligt i Surveyer fråga på resp industri och sedan tänkt ställa produktion, mm men det funkar inte på denna bana??? Vidare fatts några broar - endast spåren går över flodarna .... är det missat månntro när man byggde banan eller är det kanske något annat fel?? Ni som har laddat ner banan - är alla järnvägsbroarna med??
3.
Får en hel del felmeddelande när lok, vagnar mm har utplacerats på banorna i TRS 2006:
- "Trainz has detected that some content used in this map is not installed on your computer, or is faulty" -
- "Use Content Manager Plus to install the latest versions of these assets before continuing" ??? Har öppnat CMP men vet inte vad jag skall göra .......
Ett annat vanligt felmeddelande är att TRS 2006 tycker jag skall "switch to LOD mesh" ?? Vad betyder detta och hur gör man?

Många frågor - tacksam för lite råd och dåd bland frågorna

Goran
goran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-02-10, 01:09   #2
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Några SNABBA TIPS.
Försök att söka i Aurans forum. Min gissning är att det krävs ett osynligt spår någonstans vid gruvan.
Kolla om det fanns någon "read me" file till banan troligen finns broarna att ladda ner någon annanstans.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-12, 23:24   #3
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Tekniska frågor, error, mm TRS 2006

Tack RC 1166!
Ja det skall finnas en Read Me-fil för banan för ytterligare information (noterat på "försättssidan" när jag öppnar banan.
Men VAR hittar man Read Me-filen????? Har letat och letat ...............

Tacksam för hjälp
Goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-13, 16:51   #4
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Du måste installera LARS plus några andra saker. Jag har själv inte hittat allt utan får upp den svarta rutan vid varje start.
Det finns en beskrivning här. Content Manger Plus, fliken alla, sortera i bokstavsordning, leta upp banan East_Kentucky_1v1. Markera den, högerklicka välj edit, edit in explorer. Det kommer då upp en ruta där du ser read_me.htm. Öppna den.
Den här killen, Dermmy, har en hemsida http://gn15.ozforces.com.au/ där East Kentucky samt några andra banor har presenterats men nu är där annat material.

Titta lite här också http://forums.auran.com/TRS2004/foru...5&pagenumber=1

Senast redigerad av CGD den 2006-02-13 klockan 16:55.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-02-18, 21:13   #5
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Tekniska frågor/error, mm TRS 2006

Tack CGD!!!
Read me filen var inte nerladdad - gjorde en ny nerladdning och då kom den med!
Kompletteringsnedladdningar är gjorda enl read me filen ...........
Så nu är det full fart på godstågen på banan.
Även de saknade broarna är på plats!!

goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009