Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-07, 21:07   #1
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Trs 2006

Har fått TRS 2006 i Julklapp och med stor spänning "kört igång"!
Tyvärr blev det lite "tvärstopp" och har lite frågor kring det hela:
1. Kan man höja lokljudet i förhållande till vagnsljudet.
2. Förstår inte hur man kommer i kontakt med Download Station. Även fast jag registrerat TRS 2006:s serienummer så tycker Content Manager Plus att jag fortfarande skall registrera!?!

Tacksam för lite "trix och tips" av er som kommit lite längre i TRS 2006

Goran
goran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 22:13   #2
bjrn
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 38
Standard Ja, som jag sagt.Varför hoppa över trs2004 till 2006???.Det är bara problem med detta

Trs 2006 medför bara problem, kan därför rekommendera fortsatt trs 2004 som fungerar bättre. Du kan även skaffa som jag har gjort trainz 2005 som går utomordentligt bra att kommpletera och dessutom få mer objekt.Inga problem.Så fortsätt med trainz 2004.
bjrn.
__________________
lb
bjrn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 22:54   #3
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard Lite om TRS2006

De flesta så kallade problemen med TRS2006 löser man enklast med lite tålamod och manualläsande.
Till dina frågor:
1 nej
2 Kolla i din Auranprofil att registreringen är ok.
Starta TRS och gå in i Contentmanager.
Klicka på den 6:e ikonen från vänster (rund och svart)
Välj "internet" och skriv in ditt username och password
Passa samtidigt på att gå in i Miscellaneus och välj "automatically commit".
Gå ur CMP,

Du kan nu gå in i DLS (från Aurans website - download station och leta reda på något intressant) och välja Download(helper) så kommer CMp automatiskt att startas.
Om du inte har någon First Class Ticket registrerad så är det en begränsning på 100MB per dygn och inte världens snabbaste nerladdning. Med en registrerad FCT så är det ingen gräns och hyfsad hastighet.
__________________
Kenny

Senast redigerad av Rc1166 den 2006-01-07 klockan 22:57.
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 01:54   #4
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Trs 2006

Tack RC 1166!!
Vilken enkel och snabb nedladdning i jämförelse med TRS 2004!!
Vilket av allt rullande material som finns på Download Station kan köras i TRS 2006?? - är det bara TRS 2004-material eller "funkar" allt?
Förresten - vad är det för konstigt med dieselloken SD70 som finns i TRS 2006 - de vill inte vara med om man försöker köra - gasvredet hoppar tillbaka av sig själv och loken stannar .......???

Goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 02:43   #5
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Det mesta funkar. Ibland kommer det meddelanden som bara är att ignorera. I enstaka fall är det saker som verkligen är fel.
I CMP kan du se felmeddelandena om du högerklickar på objektraden i det högra fönstret.

Vilken SD70 är det du tänker på? Jag har just nu så mycket nerladdat att jag inte hittar någon

edit ---

Är det SD70 i Tidewater South du tänker på?
I så fall: starta motorn!
tänk sedan på att lägg i fram/back när pådraget står på noll., lossa bromsen och SEDAN ta första läge på pådraget.
Använder du musen så är det bäst att föra den upp och ner på skärmen och inte "jaga" handtaget som ju går mera vågrätt.
__________________
Kenny

Senast redigerad av Rc1166 den 2006-01-08 klockan 03:38.
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 10:15   #6
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjrn
Trs 2006 medför bara problem, kan därför rekommendera fortsatt trs 2004 som fungerar bättre. Du kan även skaffa som jag har gjort trainz 2005 som går utomordentligt bra att kommpletera och dessutom få mer objekt.Inga problem.Så fortsätt med trainz 2004.
bjrn.
Jag håller inte alls med om ovanstående och tycker det är ett dåligt råd.
Jag har både 2004 och 2006 och jag skulle aldrig gå tillbaka till det gamla. Däremot finns det ännu lite skönhetsfel på 2006 som väl förhoppningsvis snart skall vara fixade. Bland annat det med ljudet, där jag håller med tidigare inlägg om att lokljudet är alldeles för svagt i relation till sidoljuden.

Håkan
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 16:46   #7
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Trs 2006

De diesellok jag menar är tex Conrail L SD70 som är inbyggda i TRS 2006 - jag har varit och "fingrat" på startknappen i hytten men inget händer .........?? och även "lusläst" den svenska manualen och inte hittat hur man startar ett lok.
TRS 2006 verkar ha mycket fler "finesser" än 2004, men var hittar man detaljerade manualer så att man kan nyttja allt dettta - tex har jag läst att man kan ställa hjulspinnet på loken - var finns detta??
Tacksam för svar från någon av er som kommit lite längre med "2006:an"

Goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 19:06   #8
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Starta lok:
Kör denna bana, Tidewater South – Fuel and run.
När du lägger till dessa lok i en annan bana måste du i Surveyor välja egenskaper för loket och tanka det och alla andra liknande lok. Fyll också på sand.
Sedan i Driver Cab mode måste du högerklick på lokets lokförare och välja Start or Stop Locomotives.

Hjulspinn:
Kör Tidwater North – Big Steam Grade.
I egen bana väljer du Surveyor Meny – Edit Session Tryck på add och lägg till Vechicle Physics.

Senast redigerad av CGD den 2006-01-08 klockan 19:53.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 19:15   #9
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Jo det finns en massa nya finesser. SD70 är gjord för att visa några av dom.
Mitt förslag är att du kör lite i Tidewater South (börja med den om hur man tankar loket) och ser hur det funkar. Sedan kan du skriva här när du klurat ut hur man får med dom funktionera till andra banor.

Kenny
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009