Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-11, 22:20   #1
soderberg
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 40
Standard Svårt med alla varianter av tåg simulatorer

Jag misstänker att ni har svarat på denna fråga många gånger, men hjälp mig att reda ut vad som gäller när man väljer en eller två simulatorer.
Först har vi Microsoft Trainsimulater som är gammalt men fullt i gång. Är detta kopplat till ORTS, och i så fall hur?
Sen finns Auran Trains. Hänger de ihop ,med tyska Protrain Perfekt och Protrain Perfekt 2, och i så fall hur?
Tredje alternativet är Railworks, som vad jag förstår är mest aktuellt. Snyggast eller?
Finns det möjligen en fjärde variant som jag missat och som är värt att titta närmare på?
soderberg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-01-11, 22:57   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Jag kan bara svara för MSTS. Visst är den gammal, men ORTS kommer att lyfta MSTS rejält för den har kraftigare grafikmotor. Grafiken blir mycket bättre. ORTS är inte färdigutvecklad än.
Kan du engelska så kan du kolla Elvas Tower forum. ORTS utvecklarna finns där.
Hoppas du blir nöjd.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-11, 23:05   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Ouff, det här är en livsfarlig diskussion att diskutera vilken sim som är bäst.

Jag kör ju mest med RW, tycker det är en bra sim med bra grafik och nu börjar det komma ut mer och mer svenska grejer, vilket har varit RWs svaga sida tidigare.

Jag har tidigare kört MSTS som är en trevlig sim när man väl kommer igång (så är det väl med alla simmar). Dock är det ju fattig grafik, men den förbättras med ORTS(?)

Sen har jag kört trainz ett väldigt kort tag, grafiken är helt okej, men jag tycker den känns för "målad" (visserligen gör den det i RW också men inte lika mycket). Personligen har jag bara haft problem med TRS, så det är inget JAG rekommenderar. Dock finns det antagligen en hel drös på forumet som kan säga emot

Så om jag skulle välja en så är det RW som jag trivs bäst med. Men som sagt tycker alla olika och det bästa vore egentligen för dig att pröva alla. Men det är väl lite väl dyrt och onödigt
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 13:32   #4
ocvn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Kongeriket Norge
Inlägg: 226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Så om jag skulle välja en så är det RW som jag trivs bäst med. Men som sagt tycker alla olika och det bästa vore egentligen för dig att pröva alla. Men det är väl lite väl dyrt och onödigt
Enig med Micke, RW er fremtiden uten tvil, og er lettere å komme igang med etter min mening. Nå som det begynner å komme en del (siden jeg er norsk) nordisk materiell og etterhvert ruter så er det ingen grunn til å velge det bort lenger Det er mye bedre kvalitet på det som blir laget til RW også
__________________
ocvn
ocvn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 17:03   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Bästa är om man själv kan testa alla alternativen. Det jag gillar, kanske inte du gillar eller omvänt. Kan bara svara för mig själv nu, men jag har Trainz, TRS2004, MSTS, Railsimulator och Railworks och det är RW som används mest.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-12, 17:12   #6
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

OpenRails är också framtiden...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 17:54   #7
soderberg
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 40
Standard Jätte glad att ni försöker hjälpa mig.Men!

Citat:
Ursprungligen postat av soderberg Visa inlägg
Jag misstänker att ni har svarat på denna fråga många gånger, men hjälp mig att reda ut vad som gäller när man väljer en eller två simulatorer.
Först har vi Microsoft Trainsimulater som är gammalt men fullt i gång. Är detta kopplat till ORTS, och i så fall hur?
Sen finns Auran Trains. Hänger de ihop ,med tyska Protrain Perfekt och Protrain Perfekt 2, och i så fall hur?
Tredje alternativet är Railworks, som vad jag förstår är mest aktuellt. Snyggast eller?
Finns det möjligen en fjärde variant som jag missat och som är värt att titta närmare på?
Vad är då Protrain Perfekt och Protrain Perfekt 2? Är detta någon variant av de etablerade simulatorerna eller? Bra eller ointressanta?
soderberg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 18:03   #8
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av soderberg Visa inlägg
Vad är då Protrain Perfekt och Protrain Perfekt 2? Är detta någon variant av de etablerade simulatorerna eller? Bra eller ointressanta?
Varianter av Trainz med endast tyskt innehåll. Saknar de även editorerna?
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009