Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-03, 20:17   #1
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Track Markers endast i Map-läge

Har laddat ner Checkrails fantastiska "East Kentucky 3V1:1 till Trainz 2010.
Har dock några frågor ang "Track Markers":
- i map-läge finns massor av Track markers utlagda (synliga) med endast siffror + Track markers namngivna.
- i Surveyer-läge syns endast namngivna Track Markers...
- I Driver-läge finns endast namngivna Track-Markers i "slipsen" till
"navigate to trackmark"

Fråga: Hur får jag de "osynliga Track markers" synliga i Surveyer-läge och i "slipsen" i Driver-läge.

Tacksam för lite hjälp

goran
goran besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 09:22   #2
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

goran:

Där finns en del objekt i Trainz, som kallas för trackmarks när man sätter ut dom i Surveyor. Men det är inga man kan använda att navigera med. För som du skrev, kommer dom inte upp i slipsen i Driver. Ett exempel ser du nedan.

Det är en trigger egentligen. Men i mapläge kommer den upp som trackmark. Men den fungerar inte som en navigerings trackmark.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gr.jpg (84.6 KB, 101 visningar)
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 19:47   #3
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard Trackmarks endast synliga i map-läge

Tack för upplysningen......men hur har man lyckats placera ut dem när de inte syns i surveyer-läge varken i route- eller session-läge.
Hur får man bort dem - jag tycker det blir väldigt "grötigt" i map-läge när man ger "navigeringsorder" till tågen med en massa track-marks som man inte kan navigera till. Det finns vissa namngivna track-marks i banan som syns i map-läge som man kan navigera till men jag vill utöka med flera och då blir det grötigt .............
Jag kör i Trainz 2010.

Goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-08, 12:53   #4
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

goran:

Om du tittar på min bild. På Kartan uppe till vänster står där "map Dsiplay options" med en grön liten prick vid sidan om.

Vilka av dom optionerna som kommer fram när du klickar på den gröna pricken har du markerat. Sen är det svårt och säga vad det för trackmarks du menar, när man inte kan se det.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-09, 14:09   #5
goran
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: , , .
Inlägg: 109
Standard

Har kollat nu - både trackmarkers namngivna och trackmarks (trigger)sifferangivna finns under lager "Marker alt M" i maplistan - släcker jag den släcks både track markers namngivna och rtackmarkers (triggers) sifferangivna...........ett mysterium.....hur kan de båda olika ligga i samma lager när bara 1 av dem syns i servyer-läge. Hur får man "triggrarna" att synas även i servyer-läge? Finns det något släckt lager i servyer-läget?

Goran
goran besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009