Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-12, 23:14   #46
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

En fråga:

De två Y2-orna du postade i tävlingen, är de repaints på Heavyeagle's IC3r?
Eller är de möjligen i en annan simulator, tro? Svårt att se pga. snön...

Snygga iaf.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 00:56   #47
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Det är Granders Y2 och de körs med OR.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 00:57   #48
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Aha! Sorry för missuppfattningen...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 04:24   #49
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
En fråga:

De två Y2-orna du postade i tävlingen, är de repaints på Heavyeagle's IC3r?
Eller är de möjligen i en annan simulator, tro? Svårt att se pga. snön...

Snygga iaf.
Tack!
Tanken är ju att även dessa Y2'or ska släppas till Railworks, men jag vill få ut en första version av Y31'an först (bör inte dröja så länge till)
Spelar du OR kan du hämta dessa här
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34914

Senast redigerad av granders den 2015-01-13 klockan 04:25.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 23:08   #50
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Okej, Hultsfred är helt klart en jobbig håla..



Dessa två vägar är på tok för nära varandra för att det ska gå att placera ut en fvsi innan, så när du kommer i 80 knyck åt något av hållen kommer du fram till ett vägskydd som inte hunnit fälla, mycket irriterande.

Dessutom går de inte att länka på ett snyggt sätt, eftersom den ena vsi'n är en enkel vsi medans den andra kräver tvåspårsvarianten. Någon som har en lösning på detta?
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 23:13   #51
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Man skulle kunna ha en av dom med de bommar som är nedfällda hela tiden, det kanske fungerar?
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 00:36   #52
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Ta en titt på Frändefors på min rutt Trollhättan. Där är två vägar nära varandra. Kolla V-signalerna, de länkar varandra. Hoppas det hjälper.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 00:54   #53
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Ta en titt på Frändefors på min rutt Trollhättan. Där är två vägar nära varandra. Kolla V-signalerna, de länkar varandra. Hoppas det hjälper.
Hej Totte, för tillfället har jag inte Trollhättan så jag undrar om du skulle vilja posta en screenshot?
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:43   #54
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Knepigt. En lösning är att behandla vägarna som en korsning, med nackdelen att bommarna inte kommer fällas upp förrän tåget har passerat båda vägarna.

På Jönköpingsbanan finns ett par vägar med liknande läge. Jag kommer inte ihåg exakt hur länkarna ligger där men jag tror att jag har lagt aktiveringslänken till vfsi precis efter första vägkorsningen, vilket i mitt fall är tillräckligt för att bommarna ska hinna gå ner innan man passerar nästa väg.

Om du vill kolla hur det är byggt på Jönköpingsbanan så gäller det vsi Kortebo och Granbäck kring km 64.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 01:45   #55
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Hej Totte, för tillfället har jag inte Trollhättan så jag undrar om du skulle vilja posta en screenshot?
Vill du inte hämta rutten? Jag trodde du var nyfiken. Rutten och Assets finns att hämta i min signatur.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 11:38   #56
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Om du har en 'tillfällig hastighetsnedsättning' hinner dom ned då?
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 18:07   #57
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Det luriga är att den ena är för två spår och den andra är för ett, så skulle man behandla de som en och samma plankorsning (som man gör i verkligheten) fäller inte bommarna helt korrekt då scriptet inte verkar uppskatta att man blandar tvåspårssignaler med enkelspårssignaler..
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 18:19   #58
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Skulle det gå om du använder SAD's invisible track då för att bara dra ut den bit som behövs för att kunna placera allt? Ful lösning men fungerar det så kanske det är värt att prova?
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 21:20   #59
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Jag är inte säker på att det finns nån perfekt lösning. Kolla på korsningen vid Jönköpings hamn, där fälls bommarna korrekt åt båda hållen, men om man passerar korsningen åt ena hållet (minns inte vilket) så stannar bommarna nere för alltid. Det kanske kan vara en kompromiss man kan leva med?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 21:46   #60
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag lyckades lösa problemet med en kombination av alla era förslag!

I Hultsfred finns tre plankorsningar som är väldigt nära varandra, två är dubbelspåriga och en är enkelspårig.

Jag löste det genom att låta en av de två tvåspårskorsningarna ha sina kryssmärken länkade till den andra korsningen. På så vis slapp jag sätta ut en länk på väg nr 2 som alltså är i mitten.
Väg nr 3 fick sin länk direkt efter den första och hinner således fälla innan man kommer fram.
Bommarna på väg 2 fick alltså vara static objects, men det gör inte så mycket! Huvudsaken är körningen och realismen. Det är inte särskilt trevligt att blåsa 80 knyck mot en plankorsning som inte hunnit fälla. Tack för svaren allihop!
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009