Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-05, 19:04   #1
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard y1 sj blå

har gjort repaint på en Y1:a ska bara fråga om lov innan jag lägger upp
Bifogade bilder
Filtyp: jpg rac_hammer_20091105_0001.jpg (113.2 KB, 164 visningar)

Senast redigerad av rac_hammer den 2009-11-05 klockan 20:12.
rac_hammer besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 19:47   #2
Visent
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Tierp
Inlägg: 50
Standard

Du har inte funderat på att fråga INNAN du börjar? Det kräver ju en viss tankemöda förstås.
__________________
_____
Visent.

- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen...
Visent besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 20:15   #3
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Du har inte funderat på att fråga INNAN du börjar? Det kräver ju en viss tankemöda förstås.
som sagt är ny på repaint och vet ej 100 vad som är tillåtet och ej ...därav bad jag om att de som vet skulle säga ifrån om det inte var okej nu vet jag och skall inte göra om samma misstag igen. och i övrigt gör jag inget medvetet fel så jag betakar mig att bli idiot förklarad i framtiden!

Senast redigerad av rac_hammer den 2009-11-05 klockan 20:19.
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 20:41   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Du har inte funderat på att fråga INNAN du börjar? Det kräver ju en viss tankemöda förstås.
"Hänger man upp sig på saker som är små så är man väl inte större än så!" - Alf Henriksson.
Den får du av mig Vincent att tugga på!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 20:51   #5
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

här kommer två in-game bilder på mina två kreationer en sj-blå och en sj orange som jag skall lägga upp såfort creatorn gett sitt goahead
Bifogade bilder
Filtyp: jpg rac_hammer_20091105_0002.jpg (197.0 KB, 131 visningar)
Filtyp: jpg rac_hammer_20091105_0003.jpg (198.7 KB, 131 visningar)
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 21:30   #6
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
har gjort repaint på en Y1:a ska bara fråga om lov innan jag lägger upp
Nu är det andra gången jag flyttar en tråd som du startat, från Downloads forumet. Du får gärna posta där om du har något att ladda upp.

MVH
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-05, 21:44   #7
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Nu är det andra gången jag flyttar en tråd som du startat, från Downloads forumet. Du får gärna posta där om du har något att ladda upp.

MVH
absolut ska tänka på det i framtiden
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-06, 08:15   #8
Visent
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Tierp
Inlägg: 50
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
"Hänger man upp sig på saker som är små så är man väl inte större än så!" - Alf Henriksson.
Den får du av mig Vincent att tugga på!
Dittt inlägg förstår jag inte. Du har möjligen inte tänkt på att kreatören av Y1 skulle kunna säga nej? I så fall skulle texturmålaren ha lagt ner mycker arbete i onödan. Personligen tycker jag det är mer juste om mina kompisar frågar mig först om det är ok att ta med sig saker hemifrån mig än att komma efteråt och fråga om det var ok. Var det för svårt att förstå?. Det borde inte ställa krav på någon större tankemöda. Så var det Visent och inte Vincent. Det var inte många rätt idag...
__________________
_____
Visent.

- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen...
Visent besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-06, 08:29   #9
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Dittt inlägg förstår jag inte. Du har möjligen inte tänkt på att kreatören av Y1 skulle kunna säga nej? I så fall skulle texturmålaren ha lagt ner mycker arbete i onödan. Personligen tycker jag det är mer juste om mina kompisar frågar mig först om det är ok att ta med sig saker hemifrån mig än att komma efteråt och fråga om det var ok. Var det för svårt att förstå?. Det borde inte ställa krav på någon större tankemöda. Så var det Visent och inte Vincent. Det var inte många rätt idag...
herregud har du inte mer i dig än att klaga kan du lika gärna vara tyst alla andra här pratar i en god kamratlig anda du är den förste ajg sett som inte klarar av det. Så i mitt tycke har du något att säga finns det bättre sätt än det du gör och klarar du inte det kna du lika gärna låta bli att skriva
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-06, 10:11   #10
Visent
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Tierp
Inlägg: 50
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
herregud har du inte mer i dig än att klaga kan du lika gärna vara tyst alla andra här pratar i en god kamratlig anda du är den förste ajg sett som inte klarar av det. Så i mitt tycke har du något att säga finns det bättre sätt än det du gör och klarar du inte det kna du lika gärna låta bli att skriva
Jag förstår inte vad du menar. Jag föreslog att man kunde prata med kreatören före man börjar måla. Hur kan du få det till att klaga? Det okamratliga med att komma med förslaget förstår jag inte heller. Kanske beror det på att jag numera är van att prata och skriva mer med vuxna än med barn? Låta bli att skiva? Du måste skämta.
__________________
_____
Visent.

- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen...
Visent besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-06, 10:40   #11
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Jag förstår inte vad du menar. Jag föreslog att man kunde prata med kreatören före man börjar måla. Hur kan du få det till att klaga? Det okamratliga med att komma med förslaget förstår jag inte heller. Kanske beror det på att jag numera är van att prata och skriva mer med vuxna än med barn? Låta bli att skiva? Du måste skämta.
Men det som DU inte förstår, och det jag tror folk hakar upp sej på, är ditt överlägsna sätt att formulera dej på.
En normal, berättigad tillrättavisning är det nog ingen som har något att invända mot.
Men när du kommer med spydigheter som att folk inte kan tänka, eller försöker sänka ner någon till barnstadiet, då måste väl du som är så smart fatta att du får mothugg.
Dessutom tycker jag att sådana låga spydigheter passar bättre i sandlådan
än att komma från en vuxen man.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-06, 17:57   #12
Visent
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Tierp
Inlägg: 50
Standard Hmm...

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Men det som DU inte förstår, och det jag tror folk hakar upp sej på, är ditt överlägsna sätt att formulera dej på.
En normal, berättigad tillrättavisning är det nog ingen som har något att invända mot.
Men när du kommer med spydigheter som att folk inte kan tänka, eller försöker sänka ner någon till barnstadiet, då måste väl du som är så smart fatta att du får mothugg.
Dessutom tycker jag att sådana låga spydigheter passar bättre i sandlådan
än att komma från en vuxen man.
Jag kanske är präglad av min omedelbara omgivning. Vi kanske använder ett annat sät att formulera oss på än vad som är brukligt på detta forum. Vi använder rätt mycket ironi och gliringar men det verkar vara svårt att få fram det på rätt sätt i skriftlig form.

Men, hade denna kommunikation skett muntligt tror jag inte någon hade reagerat. Möjligen läser ni in mer än vad som egentligen står och det är då lätt att brusa upp.

Oavsett, jag ska försöka använda ett språk som inte verkar stötande för de som har lätt att resa ragg.

Jämförelsen barn och vuxna var inte menat som att vara oförskämd. Studier visar att det är först när man nått 25-årsåldern (varierar förstås) som man övergår från att tänka med hjärtat till att tänka med hjärnan. Altruister formulerar sina tankar övervägande med vänster hjärnhalva, dvs med hjärtat, medan de mer pragmatiskt lagda tänker med höger hjärnhalva där intellektet har sin hemvist.
__________________
_____
Visent.

- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen...
Visent besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-06, 19:22   #13
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Tråkigt att ni diskuterar om språk istället för 3-Design. Alla har olika förmågor att kunna skriva bra. Jag skulle tro att i forummet så finns handikappade med.
Så kan det kännas diskriminerade. Ber att ni slutar med språkdiskution.
Jag själv är döv och har varit hörselskadad sen födsel.

Senast redigerad av Totte den 2009-11-06 klockan 19:28.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009