Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-15, 11:15   #16
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Rubriken anger korrekt att Windows 7 (enligt bifogat klipp från Aftonbladet) är ett fiasko samt att Hawk berättar om sin nya dator.

Jag gör som Hawk, använder XP (x64) och är mer än nöjd. Jag har kört Vista (x64) på en dator i ett år och äntligen avinstallerat det och lagt på XP (x86). Jag har testkört Windows 7 under två månader och tycker att det är ungefär som Vista. En del gillar det grafiska lull-lullet i W7 medan en del tycker det är som att måla läppstift på en gris. Det fina med XP är att det fungerar utan att ställa till problem - och man slipper läppstiftet.
du missar klart och tydligt att jag inte är så allvarlig med uttalandet kring rubriken , sedan står jag fast vid min åsikt om Win 7.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 11:31   #17
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Rubriken anger korrekt att Windows 7 (enligt bifogat klipp från Aftonbladet) är ett fiasko samt att Hawk berättar om sin nya dator.

Jag gör som Hawk, använder XP (x64) och är mer än nöjd. Jag har kört Vista (x64) på en dator i ett år och äntligen avinstallerat det och lagt på XP (x86). Jag har testkört Windows 7 under två månader och tycker att det är ungefär som Vista. En del gillar det grafiska lull-lullet i W7 medan en del tycker det är som att måla läppstift på en gris. Det fina med XP är att det fungerar utan att ställa till problem - och man slipper läppstiftet.
Det så kallade "läppstiftet" går väl att stänga av om man nu vill det. Har inte haft mer problem med mitt Vista Ultimate än jag haft med något annat operativsystem. Däremot var Windows ME en riktig katastrof.
_gege besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 13:27   #18
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Rubriken anger korrekt att Windows 7 (enligt bifogat klipp från Aftonbladet) är ett fiasko samt att Hawk berättar om sin nya dator.

Jag gör som Hawk, använder XP (x64) och är mer än nöjd. Jag har kört Vista (x64) på en dator i ett år och äntligen avinstallerat det och lagt på XP (x86). Jag har testkört Windows 7 under två månader och tycker att det är ungefär som Vista. En del gillar det grafiska lull-lullet i W7 medan en del tycker det är som att måla läppstift på en gris. Det fina med XP är att det fungerar utan att ställa till problem - och man slipper läppstiftet.

Hej
Tack Visent för att du redde ut trådens namn, urfånig formulering av mej.

Hur som helst så såg jag att du gått ner till 32 bitars XP, stämmer det?
Själv har jag bara en XP (x86) version med licens.

Sedan undrar jag igen!!

Det som stör mej med Win7, är att Home Premium inte klarar att köra MSTS på, man måste köpa PRO eller högre, och dom är dyra jämfört med Home Premium

Är det ingen som reagerat på detta?

99 procent av alla som köper färdigbyggd dator av normalklass (typ 4-8000 kr) får en OEM-licens med W7 Home Premium
Alla dessa personer kommer inte att kunna köra typ MSTS, om dom skulle få lust, vilket jag inte gillar

Tack pussgurkan för att du svarade på min egentliga fråga, om datorn kommer att duga

Det blev ju en typ 10K-burk till sist i alla fall, om inte, så rätt nära, om man låtit en datorverkstad bygga och konfigurera den.
Skall byta grafikkort till våren, om jag inte blir nöjd med Radeon HD 5750 1GB GDDR5
http://www.hisdigital.com/un/product2-479.shtml
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gran019.jpg (83.2 KB, 77 visningar)
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 14:10   #19
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Tack Visent för att du redde ut trådens namn, urfånig formulering av mej.

Hur som helst så såg jag att du gått ner till 32 bitars XP, stämmer det?
Själv har jag bara en XP (x86) version med licens.

Sedan undrar jag igen!!

Det som stör mej med Win7, är att Home Premium inte klarar att köra MSTS på, man måste köpa PRO eller högre, och dom är dyra jämfört med Home Premium

Är det ingen som reagerat på detta?

99 procent av alla som köper färdigbyggd dator av normalklass (typ 4-8000 kr) får en OEM-licens med W7 Home Premium
Alla dessa personer kommer inte att kunna köra typ MSTS, om dom skulle få lust, vilket jag inte gillar

Tack pussgurkan för att du svarade på min egentliga fråga, om datorn kommer att duga

Det blev ju en typ 10K-burk till sist i alla fall, om inte, så rätt nära, om man låtit en datorverkstad bygga och konfigurera den.
Skall byta grafikkort till våren, om jag inte blir nöjd med Radeon HD 5750 1GB GDDR5
http://www.hisdigital.com/un/product2-479.shtml
Skulle tro att du nog blir väldigt nöjd med det grafikkortet, själv så ska jag nog införskaffa ett XFX Radeon HD 5850 efter jul, mitt nuvarande 4890 kort verkar lite utslitet.. undra hur det kommer sig..
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 14:50   #20
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Det var ju tråkigt att Home inte klarar MSTS! Men, klarar Home Open Rails? http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25193 Det skulle vara toppenbra om den klarar av.
Om någon forumist som har Win7 Home som klarar MSTS, så träd fram och berätta lite, är ni snälla.

Senast redigerad av Totte den 2009-12-15 klockan 14:53.
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 20:13   #21
Visent
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Tierp
Inlägg: 50
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
du missar klart och tydligt att jag inte är så allvarlig med uttalandet kring rubriken , sedan står jag fast vid min åsikt om Win 7.
Jag med. Om man tycker det här är vad ett OS ska innehålla då har du och jag inget gemensamt beträffande OS: http://rd.foto.radikal.ru/0707/98/613855cf6a5a.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Tack Visent för att du redde ut trådens namn, urfånig formulering av mej.

Hur som helst så såg jag att du gått ner till 32 bitars XP, stämmer det?
Själv har jag bara en XP (x86) version med licens.

Sedan undrar jag igen!!

Det som stör mej med Win7, är att Home Premium inte klarar att köra MSTS på, man måste köpa PRO eller högre, och dom är dyra jämfört med Home Premium

Är det ingen som reagerat på detta?

99 procent av alla som köper färdigbyggd dator av normalklass (typ 4-8000 kr) får en OEM-licens med W7 Home Premium
Alla dessa personer kommer inte att kunna köra typ MSTS, om dom skulle få lust, vilket jag inte gillar
Det är just den typen av begränsningar jag inte gillar med Win7. Jag har flera datorer. En med XP x64 och en med XP x86 som sonen kör på. Frugan har en dator med XP x86 också.
__________________
_____
Visent.

- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen...

Senast redigerad av Joel den 2009-12-15 klockan 20:18.
Visent besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 20:35   #22
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Jag med. Om man tycker det här är vad ett OS ska innehålla då har du och jag inget gemensamt beträffande OS: http://rd.foto.radikal.ru/0707/98/613855cf6a5a.jpg

Det är just den typen av begränsningar jag inte gillar med Win7. Jag har flera datorer. En med XP x64 och en med XP x86 som sonen kör på. Frugan har en dator med XP x86 också.
1: ja för att det där är standard utsendet på Windows 7, det är inte bara så att han har öppnat att applikationer som finns i systemet... skrivbordet ser inte ut sådär utan en anledning...

2: finns inga fler begränsningar för windows 7 än för någon tidigare windows upplaga, om folk har problem att installera och köra ett spel på windows 7 så har dom gjort något spel för att windows 7 klarar att köra spel som egentligen inte stödjs av något senare än xp. och detta vet jag med stor säkerhet, så om något så har windows 7 mindre begränsningar än någon tidigare version av windows.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 20:41   #23
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Wink

Citat:
Ursprungligen postat av Visent Visa inlägg
Jag med. Om man tycker det här är vad ett OS ska innehålla då har du och jag inget gemensamt beträffande OS: http://rd.foto.radikal.ru/0707/98/613855cf6a5a.jpg

Det är just den typen av begränsningar jag inte gillar med Win7. Jag har flera datorer. En med XP x64 och en med XP x86 som sonen kör på. Frugan har en dator med XP x86 också.
Tack ,men ett riktigt besked om MSTS går att köra på Win7 Home Premium, det vekar väldigt svårt att få

Visst kan jag oxå lägga in en piratkopia på typ Pro eller Ultimate, jag har allt som behövs, inklusive en "loader"

Men jag är inte intresserad av piratprogram längre, ja vill ha ett "ärligt" OS

Så alla ni som "fläskar" på med hur bra Win7 är, har ni funderat på vad en retail version av typ Pro kostar?
2 894 kr tar Webbhallen som är billigast.
Ultimate kostar.....ännu mer
Jag vill absolut inte köpa en OEM-version, för då är ja låst till 32 resp. 64 bit

Tänk lite
__________________


Senast redigerad av Hawk den 2009-12-15 klockan 22:13.
Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 21:46   #24
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Nu blir jag lite förvirrad! Läste inlägget här: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....0&postcount=17
Vad är Win7 RC?
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 21:52   #25
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Nu blir jag lite förvirrad! Läste inlägget här: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....0&postcount=17
Vad är Win7 RC?
RC = Release canidate, versionen som släpptes till allmänheten för testning. DVS en demo av windows 7, den togs väck när windows 7 släpptes.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 22:07   #26
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
RC = Release canidate, versionen som släpptes till allmänheten för testning. DVS en demo av windows 7, den togs väck när windows 7 släpptes.
Aha, nu förstår jag. Då återstår det bara verklig fakta ännu om Home funkar till MSTS. Fortfarande är det bara spekulation. Vill ha fakta, tack!
Totte besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 22:19   #27
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Aha, nu förstår jag. Då återstår det bara verklig fakta ännu om Home funkar till MSTS. Fortfarande är det bara spekulation. Vill ha fakta, tack!
Jag provar så fort jag fått mitt ex av win 7. Jag ser ingen anledning till varför MSTS inte skulle fungera på windows 7 när windows 7 kan hantera spel som inte stödjer vista eller ens xp. Men som sagt, för att ta död på ryktet så testar jag när mitt ex kommer. annars finns det ALLTID ett sätt runt det.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 22:28   #28
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Angry

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Jag provar så fort jag fått mitt ex av win 7. Jag ser ingen anledning till varför MSTS inte skulle fungera på windows 7 när windows 7 kan hantera spel som inte stödjer vista eller ens xp. Men som sagt, för att ta död på ryktet så testar jag när mitt ex kommer. annars finns det ALLTID ett sätt runt det.
'
OK,låter bra
Men har du en ÄKTA home-version (OEM 32 eller 64)
För jag kan ju knappast tänka mej att du kör en Retailversion....?
Ursäkta mej om jag misstänker att du använder pirat,
men nu tycker ja faktiskt att det börjar likna rena cirkusen........
Ja tror snart att ja återgår till Win 98....hehe
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 22:31   #29
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
'
OK,låter bra
Men har du en ÄKTA home-version (OEM 32 eller 64)
För jag kan ju knappast tänka mej att du kör en Retailversion....?
Ursäkta mej om jag misstänker att du använder pirat,
men nu tycker ja faktiskt att det börjar likna rena cirkusen........
Ja tror snart att ja återgår till Win 98....hehe
Just nu kör jag ÄKTA OEM 64 bitars vista, kommer införskaffa professional, jag kör ALDRIG pirat kopierat material när det gäller OS, programvara eller spel då jag inser vilket arbete och vilka kostnader som ligger bakom utvecklandet av programvaran. därför betalar jag även gärna för det, nu får jag dock ganska mycket rabatt på det då jag är student.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-12-15, 22:35   #30
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Men käre Marcus! Det handlar om Home, om den klarar av MSTS.
Finns säkert många som har inte råd med dyra Pro ocH Ultimate.
Totte besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009