Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-15, 08:01   #16
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Jaha, så det verkar som att den inte får läggas ut? Jag har frågat silverwolf om detta, och enligt honom, funkar det finfint. Men då tror nog jag att jag får dra in nedladdningen.
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 10:07   #17
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

jag tycker nog att den som gjort repainten borde be om creators tillåtelse innan han lägger upp den. Om det står så tydligt hade det stått freeware utan förbehåll hade jag förståt ditt val. Men inte när han redan från början motsatt sig det....jag håller med Ekan här det är inte rätt hur mycket vi än vill att alla saker skall vara okej att uploada till 3d-tåg
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 12:02   #18
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Silverwolf Visa inlägg
Jasså, det forstår jeg ikke, hvorfor la noen egoister ødelegge for alle? Om noen vil male dem om og legge dem ut, så sier jeg at det er greitt.

Slik kan flest ha det morro. Om du lar deg hindre av dem, så ihvertfall send den over til meg i en PM, jeg vil gjerne ta en titt på den ^^
Jasså, du förstår inte varför man ska RESPEKTERA andras önskemål.
Om jag säger så här då, det är inte JAG som försöker sätta käppar i hjulet och vara någon glädjedödare, men betänk om det kommer till kännedom att det här forumet distruberar filer som har förbjudits att laddas upp på andra platser, förstår du då att det kan bli problem för forumet.

Man kanske ska strunta i alla "egoister" som tar betalt (paywere) för sina objekt också, och börja använda det här forumet som ett slags "Pirate by" istället.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 12:22   #19
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Jättefin repaint X2an! Jag föreslår att du (X2an) ska maila den som har gjort originalet och fråga om tillåtelse på Engelska. Så får vi väl hoppas på ett ja. Annars kanske man kan få det via mail/pm till var och en som vill ha?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 12:50   #20
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Ja, det kan man väl kanske göra, men det blir inga C6 här! Problemet med tillståndet, ja, det hände. Jag ville bara vara vänlig med att lägga ut den, och Silverwolf hjälpte mig med tillståndsinformation. Jag tackar honom. Sen finns det såna som vill ha tillståd, annars skäller man på en, det var därför jag tog bort nedladdningen. Lyckos de andra åtta som fick dessa! Och om jag får tillstånd, tror jag inte att jag ska lägga upp den någonstans.

ps. denna tråd tycker jag att den ska antingen låsas eller tas bort. Den gav tydligen ingen nytta.
__________________
X2an!

Senast redigerad av X2an den 2009-11-15 klockan 12:51.
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 13:17   #21
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Men kan du inte skicka den med mail till de som vill ha? Är man intresserad kan man väl skicka ett PM till dig med sin mailadress så får man den. Men fråga om tillstånd först! (Se mitt tidigare inlägg)
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 13:32   #22
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Ja, det kan man väl kanske göra, men det blir inga C6 här! Problemet med tillståndet, ja, det hände. Jag ville bara vara vänlig med att lägga ut den, och Silverwolf hjälpte mig med tillståndsinformation. Jag tackar honom. Sen finns det såna som vill ha tillståd, annars skäller man på en, det var därför jag tog bort nedladdningen. Lyckos de andra åtta som fick dessa! Och om jag får tillstånd, tror jag inte att jag ska lägga upp den någonstans.

ps. denna tråd tycker jag att den ska antingen låsas eller tas bort. Den gav tydligen ingen nytta.
Som jag har sagt tidigare så är jag ingen sur eller gnällgubbe, och jag försöker inte hindra någon eller SKÄLLER på någon (för det är väl mej du syftar på ), jag försöker barar se till forumets bästa (som annars kan få PROBLEM), är det ingen som begriper DET.
Jag har ingen lust att se att forumet stängs ner pga att vissa tydligen ger fullständigt faan i vad som är tillåtet och inte, och sen börjar sura för att DOM SJÄLVA har gjort fel.

OCH tänker ni sprida icke tillåtet material mellan varandra, så använd PM, och blanda inte in forumet.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 13:34   #23
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
OCH tänker ni sprida icke tillåtet material mellan varandra, så använd PM, och blanda inte in forumet.
Men frågar man skaparen så borde det vara okej att skicka det mellan varandra, efter som då lägger man väl inte upp det på någon speciell sida, utan man kan väl fixa någon tillfällig länk?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 13:41   #24
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Men frågar man skaparen så borde det vara okej att skicka det mellan varandra, efter som då lägger man väl inte upp det på någon speciell sida, utan man kan väl fixa någon tillfällig länk?
Frågar man skaparen om lov, och talar om vart man har tänkt lägga ut objektet/en (precis som man ska gå tillväga) och får ett okey , då har man redan fått ett svar på den frågan.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 15:03   #25
Visent
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Tierp
Inlägg: 50
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Silverwolf Visa inlägg
Jasså, det forstår jeg ikke, hvorfor la noen egoister ødelegge for alle? Om noen vil male dem om og legge dem ut, så sier jeg at det er greitt.

Slik kan flest ha det morro. Om du lar deg hindre av dem, så ihvertfall send den over til meg i en PM, jeg vil gjerne ta en titt på den ^^
Väldigt märkligt att du inte kan acceptera att skaparen av materialet sätter de regler/begränsningar han själv vill. Det är bara att respektera det. Det du sysslar med är rent svammel.
__________________
_____
Visent.

- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen...
Visent besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009