Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-04, 21:15   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Hårt slag? Nej!

Öppnade TANE för att kolla några saker - men upptäckte att min mödosamt ihopplockade picklista försvunnit tillsammans med två av mina banor - en ligger kvar.

Hårt slag? Nej, inte alls. Har nämligen beslutat att lämna TANE och återgå till ett ur byggsynpunkt bättre 2010. Och inte nog med det; genom att bygga vidare i 2010 slipper jag att lägga ut ny marktextur i TANE-banorna. Det handlar alltså om över 20 mil ny marktextur! Jag tror Spyfrog förstår mig.

I 2010-banorna kan jag koncentrera mig på signaler, tavlor (Sv. Järnvägstavlor ver 1) och kontaktledningar och annat roliga saker. Och så slipper jag byta ut tavlor i TANE till ingen nytta.

Den tolv mil långa DJ-DVVJ skall nu rustas upp och moderniseras. Det blir ett nöje.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 22:10   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Nu får du bestämma dig Nisse.

Ska du bygga i TS2010 eller Tane, så bestäm dig nu en gång för alla.

Så som du håller på, så håller du bara på och skrämmer skiten ur alla, som eventuellt går i tankarna att skaffa i Tane.

Min bestämda uppfattning. Är att Tane slår TS2010 med flera hästlängder.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 22:29   #3
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Definitivt bestämt; 2010. Jag har lagt ner över 1.500 kronor i TANE. Jag vet vad jag gör. Nu får andra lägga ut banor i Forum.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 23:43   #4
ekv
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
Standard

Jag håller delvis med Nisse. Om man ska vara ärlig så har Tane inte motsvarat de förväntningar man hade på programmet. Det har hittills visat sig vara instabilt och svajigt. Hur många rapporter om oförklarliga fel har inte skrivits om Tane på detta forum. Eftersom jag varken har tid eller kunskaper att påverka programutvecklingen av Tane kommer jag fortsätta att använda 2010:an tills Tane har blivit ett stabilt och säkert program. Det ska vara roligt att arbeta med en tågsimulator och än så länge är gamla 2010:an roligare.

Jag vill också framföra ett tack till alla er som stretar och kämpar för ett bättre Tane. Hoppas att ni lyckas i er strävan och att det medför ett bra och stabilt program i en snar framtid.
__________________
Trucken
ekv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 07:13   #5
crille40
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Borås
Inlägg: 139
Standard

Tane är bättre än 2010, och alla nya saker som byggs kommer knappats fungera i 2010.
Så valet torde vara enkelt: TANE

Men jag är också mycket besviken efter alla lovord och mail om den fantastiska SP2.
Får ofta krascher och saker försvinner mm.
Det gäller att spara ofta= hela tiden.
Den värsta kraschen gick ej att rädda med backup på bana/session utan jag var tvungen att installera om hela TANE.

Men som sagt jag gillar att det kommer nya spännande saker så jag kör endast TANE

Lycka till Nisse, se till att ha många backuper på gamla saker


//Crille
crille40 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009