Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-18, 09:27   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Langelandsbanen

Testade version 3.06 av denna danska rutt. Rutten speglar en privatbana i tiden 1941 – 1962. För att köra krävs senaste New Roads och Xtracks och för att köra dom 14 packade aktiviteterna krävs att man laddar hem 2 lok och 2 rälsbussar.

Jag installerade rutten i en ny tom mapp på skrivbordet och hitta i den förutom rutten en Global mapp också innehållande några filer????? Varför? Jaja, jag la in dom i MSTS och kollade ruttens ACTIVITIES mapp. Den innehåller en jäkla massa aktiviteter och det innan jag lagt in dom 14 packade aktiviteterna???? Vad är detta!?

OK, jag lägger in rutten, dom 14 aktiviteterna och dom tåg som krävs. Nu märker jag att dom flesta aktiviteterna har samma starttid (kl 12) och är summer. Dessutom så kraschar rutten om man väljer vissa aktiviteter!? Och inte nog med detta, så saknas texturer när man kör. Och ja, jag har lagt in senaste Xtracks och New Roads. Och nej, det finns ingen install.bat att köra...

Summa sumarum. OK, man kan inte kräva att en freeware rutt ska vara perfekt, men att kalla detta version 3.06 känns som fel marknadsföring!

Och för er som vill testa rutten, så finns den här: http://www.oldtimerklubben.dk/
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 22:29   #2
erwa
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: København, Danmark
Inlägg: 19
Standard

Hej Pierre

Vær nu ikke så sur.

Det er faktisk en ganske god rute, men det er rigtigt at der er nogle fejl.

Ang aktiviteterne så skal man slettte alle filer i

Activities
Services
Paths
Traffic

Og så kan man installere aktiviteterne der ligger i mappen APK-files. Så virker alt fint.

De manglende textures filer er blevet uploadet som en ekstra fil på siden, ligesom der er uploadet en opdateret version.

Hvis man kan lide oldtimer ruter er Langelandsbanen fin.

Iøvrigt er jeg vild med NMJ-ruten. Den er fantastisk og det er nogle rigtig gode aktiviteter der er med.

Hilsen

Erik
erwa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-12-23, 11:09   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hallå!

Inte meningen att vara sur eller skriva ner rutten. Denna rutt verkar fin och anledningen till jag ladda ner den, var att jag gillar att den är oldtimer.

Bra att det kommit en uppdatering med dom saknade filerna! När det gäller aktiviteterna, så vill några av dom inte fungera (rutten kraschar!) och jag har lagt in dom tåg som behövs enligt readme...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009