Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-29, 20:47   #1
X10rules
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Haninge
Inlägg: 37
Standard Min första rutt! (Skogsbana)

Nu har även jag gett mig in på simulatorbyggandet! Efter att äntligen ha fått veta hur man tar screenshoots, så tänkte jag dela med mig av bygget här.

Banan planeras att bli 2 - 3 mil lång (beroende på ork), och är påhittad. Men jag har tagit mycket inspiration från sträckan Mora - Orsa. Säg gärna vad ni tycker!



Bangården som har två spår spår för passageratågen, och en bangård för godstågen som banan är till för.



Efter bron över älven viker banan av till vänster.







Nu ser ni ändpunkten på linjen, dit har jag kommit, och banan är uppskattningsvis runt 6000 meter lång hittills. Ska finslipa detaljerna lite och sedan fortsätta på rutten.
__________________
Jag är tacksam för både konstruktiv (inkl. fototeknisk) och positiv kritik. Besök gärna min Hemsida för fler bilder.
X10rules besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 20:57   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Ser bra ut! Jag känner faktiskt igen mig lite trotts att du bygger en fantasirutt... Ett tipps är att du använder de svenska luftledningsstolparna, det passar ju bättre än de tyska. Eller du bygger kanske inte en svensk rutt??
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 21:07   #3
X10rules
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Haninge
Inlägg: 37
Standard

Jag skulle ju gärna vilja använda mer svenska grejor, men eftersom jag är hemskt oteknisk är jag för lat och okunnig för att ladda ner dem...
__________________
Jag är tacksam för både konstruktiv (inkl. fototeknisk) och positiv kritik. Besök gärna min Hemsida för fler bilder.
X10rules besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-30, 05:45   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ser ut som en väldigt bra start! Men lite synd att du inte använder dom svenska objekten...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009