Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-17, 23:42   #1
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard Multiple Industry

Hej!

Har någon som Spelar/spelat Traniz och fått problem med Multiple Industry, där man kan aktivera så att man kan fylla på med olia slags gods på vagnar.
Jag har fått problem med att då jag ska använda objektet Multiple Industry, när jag trycker på frågeknappen så får jag upp en användare.
När jag ska välja gods så är det tomt det finns inget att välja. bara en tom spalt.
Känner någon igen detta jag förklarat?
Henke85 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 23:54   #2
TobbeSvensken
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Västerhaninge
Inlägg: 41
Standard

Om du inte kan se/välja produkt i listan är det troligen fel på någon av dem (troligtvis har du fått ett felmeddelande när du försökt ladda in dem). Ta fram alla "Products" du har i CM och kolla att inte någon är felaktig.
__________________
Hälsar en mupp från Stockholm
TobbeSvensken besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-18, 01:19   #3
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Har försökt förklara med några bilder. Hoppas det är detta du har problem med, annars återkom

(Annars finns ju en guide på varje flik, fast på Engelska om Multiple Industry)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg jetekol_20130817_0030.jpg (77.2 KB, 99 visningar)
Filtyp: jpg jetekol_20130817_0032.jpg (80.3 KB, 98 visningar)
Filtyp: jpg jetekol_20130817_0035.jpg (202.1 KB, 98 visningar)
Filtyp: jpg jetekol_20130817_0036.jpg (188.9 KB, 98 visningar)
__________________
//Joakim Wahlberg

Senast redigerad av Jockes den 2013-08-18 klockan 01:19. Anledning: Tog bort citat
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 16:13   #4
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

tack för svar men då jag ska använda multiple Industry så kommer inga objekt fram då man trycker på pluset, finns flera plus så man kan ha olika gods på samma ställe. Alltså det är tomt och ja det kommer ett felmeddelande fram då.
Jag har laddat hem olika vagnar från internet, vissa vagnar som det går att lasta men det kommer fram felmeddelande när man väljer en sågan vagn ur listan och det går inte att välja något gods som vagnen skall lasta.

Har någon här haft samma problem och vet hur man ska göra så man kan fixa detta, viktigast är att Multiple Industry fungerar igen, för det gör den inte nu
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 16:55   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henke85 Visa inlägg
tack för svar men då jag ska använda multiple Industry så kommer inga objekt fram då man trycker på pluset, finns flera plus så man kan ha olika gods på samma ställe. Alltså det är tomt och ja det kommer ett felmeddelande fram då.
Jag har laddat hem olika vagnar från internet, vissa vagnar som det går att lasta men det kommer fram felmeddelande när man väljer en sågan vagn ur listan och det går inte att välja något gods som vagnen skall lasta.

Har någon här haft samma problem och vet hur man ska göra så man kan fixa detta, viktigast är att Multiple Industry fungerar igen, för det gör den inte nu
Är det rutan på bilden nedan som är tom???
I så fall har du någon product (last) som är felande.
Vad står det i felmeddelandet du får???
Vilken version av Trainz har du (2006, 2009, 2010 eller 2012)???
Bifogade bilder
Filtyp: jpg jetekol_20130817_0032.jpg (61.3 KB, 64 visningar)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-23, 17:32   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Har haft samma problem tidigare, finns en tråd om detta någonstans på Trainz-delen. Var någonstans ????????

Det är någon produkt som felar och det är ingen garanti att just den produkten har ett rött frågetecken. Kan se helt OK ut i cmp.

Själv löste jag det hela med, att jag sparade alla installerade produkter på A i en cdp-fil. Sen alla på B i en cdp-fil, sen C i en cdp-fil O.S.V.

Sen körde jag delete på alla produkterna när allt var sparat i olika cdp-filer.

Då startade jag upp Trainz på nytt och då fungerade Multi-spåret igen.

Då var det bara att installera en cdp-fil i taget och gå in i Trainz mellan varje installation och kolla om Multispåret fortfarande fungerar.

Säg att det t.ex. börjar strula igen vid installation av cdp-filen med alla produkter på H. Då vet du att felet ligger någonstans bland produkterna på H. Säg att du har 20 st. produkter på H. Spara då kanske 4 eller 5 st i en cdp-fil och gör likadant med dom övriga. Sen får du radera alla på H igen och installera dom nygjorda cdp-filerna på H en i taget och gå in i Trainz varje gång mellan installationen. Till slut finner du den felande produkten.

O.B.S. Har du otur, så kanske det finns en produkt till som felar. Så ta inte och installera alla dom övriga produkterna direkt, bara för att du tror att du har funnit felet. Ta och installera dom en och en och starta upp Trainz mellan varje installation.

Kanske det finns något enklare sätt att lösa det på, men det var så jag fick ordning på det hela.

Starta upp CMP och sök på Category - Commodity så får du fram alla produkter.

Sen markerar du dom objekten på A som det står Local på (grå burk) och Update Available (Nyare produkt finns).

Dom som det står Built-in (gul burk) är inbyggt i spelet och dom som det står Obsolete på (zzzz) är gamla objekt som har ersatts av nya. Så dessa behövs ej sparas.

Hoppas att detta även kan hjälpa dig.


EDIT: Kom på en grej till, som du bör kolla innan du ger dig på ovanstående. Du har ingen produkt som har en gul sköld, där något tillbehör saknas.


.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Image1.jpg (159.1 KB, 65 visningar)
Filtyp: jpg Image2.jpg (270.2 KB, 65 visningar)
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2013-08-23 klockan 18:43.
Bengan besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 20:31   #7
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

Tack för tipset, har nu börjat kolla genom. Förmodligen har detta att göra med det jag har laddat ner, för vissa filer är felaktiga och det påverkar säkert.
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 20:32   #8
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henke85 Visa inlägg
Tack för tipset, har nu börjat kolla genom. Förmodligen har detta att göra med det jag har laddat ner, för vissa filer är felaktiga och det påverkar säkert.
Kör just nu med Traniz 2009 och det är som på bilden helt tomt.
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-08-24, 21:03   #9
Henke85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 22
Standard

Jag fick Multispåret i funktion igen. Behövde bara ta bort alla felaktiga filer. Tack för hjälpen
Henke85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009