Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-26, 20:49   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Svensk Cab-bana ver. 2

För ett tag sedan efterlysta Svenolov en svensk bana utrustad med Svenska Signaler och Signalsäkerhetspaketet.

Här kommer Svensk cab-bana ver. 2, uppgraderad. Komplett.

Utseendemässigt liknar banan Svensk cab-bana, som distribuerades via cd-skiva och post för tre kvarts år sedan. Innehållsmässigt är den däremot helt ny.

Banan har, förutom Signalsäkerhetspaketet, fått två nya stationer och två hållplatser. LAns Generiska lokstall och vändskiva har installerats. Rederi AB s/s Tor V bjuder på gratis turistresa med frisk luft i Dalbosjön. Själva banan har fräschats upp och annat mycket gott. Rikligt med svenska manualer ingår. Banan innehåller närmare 200 cdp-filer

Med den här nedladdningen testar jag ett möjligt nytt distributionssätt för våra Forum-banor. Men inte nog med det; det skall kunna gå ett göra fortlöpande uppdateringar. Den här banan ser jag som en uppgradering. Jag kan uppdatera den till 2.1 genom att exempelvis lägga till en station.

Det här synsättet innebär att en bana inte nödvändigtvis behöver vara fullt färdig för att läggas ut. Start- och målpunkter måste förstås finnas, liksom el, signaler och en viss kvalitet. Sen kan den förbättras efter hand med löpande nya versionsnummer.

Kan det här fungera? Den frågan ställer jag till Forum-medlemmarna och som jag hoppas få svar på i en här tråden. Andra idéer? Tack.

Slutligen; ett tack till Bengan som lade den sista viktiga biten på plats i det här stora puzzlet.

Nisse

Länk till Cab.cdp

Session och Manualer. Se post #4.
-
Bifogade bilder
Filtyp: jpg O och trevinga.jpg (133.7 KB, 515 visningar)
Bifogade filer
Filtyp: pdf Manual för installationen.pdf (14.8 KB, 58 visningar)

Senast redigerad av svenolov den 2012-02-27 klockan 16:17. Anledning: På begäran av Nils
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-02-26, 23:36   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Hoppas att det går bättre den här gången. Lägger in de två saknade filerna. Håll tummarna.

Nisse

Länk till Route och session

Länk till Manualer
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009