Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-19, 19:37   #1
Bambistor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 278
Standard Tillbaka..Men behöver lite hjälp.

Hejsan alla tågfantaster!
Jag är tillbaka efter en tids frånvaro och har precis köpt hem 12:an ....men problem är att inga nerladdningar av svenska tåg kommer upp i spelet?
Det enda loket jag fått att fungera hittills är våran kära RC-modell.

Är det någon som har någon aning om vad jag gör för fel eller vad som fattas?
__________________
Jerka
Bambistor besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-10-19, 22:13   #2
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Det finns många äldre objekt som inte fungerar i tolvan bl.a. Mycket från svenska tåg skivorna :-/ finns till min vetskap inte något bot för det heller
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 05:16   #3
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Vad som fattas???
Antar att du inte fick med handboken som beskriver hur man bär sej åt för att få äldre (och även massor av nya oxå för den delen) objekt att fungera i TS12?? .

Skämt å sido, men om du har fått tag på den senaste utgåvan som är uppdaterad och klar med alla patchar som finns (minns inte vilken ver 3.7?? eller Trainz-build det har), då blir du nog nästan tvungen att lära dej att "reparera" objekt som du laddar ner själv från div siter, för det är en sanslös inbyggd felkontroll i den versionen av spelet, bland annat så fungerar inte saker å ting i spelet för en så banal sak som att det saknas en thumbnail/screenshot hos objektet, och det gör det ofta på framförallt äldre grejjor, och en hel massa andra lite underliga "fel" som är enkla att fixa själv.

Men det finns faktiskt bot för så gott som allting, även allvarligare lite mer avancerade fel, men att gå in på detaljer och försöka redogöra för alla typer av fel som du kan, eller mer troligt, kommer att råka ut för, och förklara hur man bär sej åt för att fixa dom skulle bli en hel bok (och skrivkramp i pekfingret ) om man ska få med allt.

Egentligen är bästa tipset att gå in på N3V's eget forum, där finns det drösvis med trådar som tar upp det här, finns bl.a guider som visar hur man fixar dom mest vanligt förekommande felen själv, och i princip obegränsat med information om TS12.

MEN, givetvis går det bra att ställa frågor här oxå, men då måste du precisera lite mer exakt vad det är som inte funkar, och komma med lite information (t.ex. kolla på objekten i Content och tala om vilka felmeddelanden dom har, etc), så att man har något att gå på.

Och som sagt, så gott som allting går att fixa så att det funkar i TS12, det är bara att ösa på med frågor om du inte hittar lösningarna själv .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 15:02   #4
Bambistor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 278
Standard

Haha ja Ekan jag hade varit mer specifik om problemet om det gick. Men i content manager så ser jag inga fel på lok och allt. Utan problemet är bara att dem inte laddar upp i spelet senare. Vanligtvis hade man ju kollat missing dependencies och sådant. Men finns ju inga saknade filer
__________________
Jerka
Bambistor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 15:06   #5
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 372
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Är det när du skall bygga på en bana så kan det vars så enkelt att uppe i sökrutan i vänstra hörnet står det angivet något i still med att den söker bara och visar alla femstjärniga tillägg. Ta i så fall och tryck på clear bara så borde de komma upp den resterande 4/5 av dina addons
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 15:27   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rac_hammer Visa inlägg
Är det när du skall bygga på en bana så kan det vars så enkelt att uppe i sökrutan i vänstra hörnet står det angivet något i still med att den söker bara och visar alla femstjärniga tillägg. Ta i så fall och tryck på clear bara så borde de komma upp den resterande 4/5 av dina addons
Just det här problemet har jag efter en ominstalltion.
Varje gång jag startar upp Trainz eller går ut från en bana för att bygga vidare, så måste jag dit och ändra. Har tidigare fått bort detta, men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde. Någon som har tips, hur man gick tillväga så att sökrutan är helt tom från början. Är rätt irriterande när man glömmer gå dit och börjar leta efter en pryl, innan det klickar till i hjärnkontoret att man måste dit upp och ändra.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 16:22   #7
Bambistor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 278
Standard

Äsch man får väl ta och installera det hederliga TS09 istället
__________________
Jerka
Bambistor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 17:30   #8
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

TRS 09 är ingen dåligt vrsion, TRS 10 bättre - och TRS 12 kan man bara glömma.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 22:01   #9
Bambistor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 278
Standard

Installerad 10:an och ett nytt problem som jag aldrig tidigare har sett...Alla nerladdade objekt och tåg såg ut så här i spelet. ...Fortsätter det så här så ger jag upp med alla planer på leka med målningar igen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Untitled-1.jpg (249.0 KB, 39 visningar)
__________________
Jerka
Bambistor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 22:13   #10
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Det här har vi alla (nästan) råkat ut för. Hjälp kommer - vem hinner först?

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 22:20   #11
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Kolla in denna tråd
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31637
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-10-20, 22:34   #12
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Rely hann före, bra!

Leta rätt i länktråden efter vad Baloo406 skriver om "Enable hardware..." Verkställ. Gå in i Windows update och sök efter "directX_Jun2010_redist". In-stallera den.

Sedan måste du committa samtliga objekt, som du har lagt in för att avsluta med en Extended Database Repair.

Tror inte jag missa något.

Rapportera gärna hur det gått.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009