Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Nyheter

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-07-24, 19:52   #46
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Ja vi har inte fått se eller hört någon info sedan november.
Men deras "soon" är väldig utdragen kan vara 4 mån framåt......
Men den verkar inte död i varje fall då. De har hållit på 1,5 år nu med demon.

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-07-24 klockan 19:59.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 01:05   #47
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard Crossite Studios simulator kan vara slut utvecklad

På Crossties forum står det.
The Run 8 Studios team he said for TSW.
Crosstie has canceled the development of this simulator.

Men det är inget officiellt från Crosstie. De är som vanligt tysta.
Tittar man på teamet så verkar de inte gå in på deras eget forum,
De flesta slutade att gå in i Våras och nu är det bara
NorfolkSouthern_37 som går in (tror jag).

Han lovade en stor update den 22 juli
Big update coming soon. Sorry to be so cryptic but - big things are coming...
Det har bara gått 80 dagar och inget händer.

Han var in igår men skrev inget om de teorier som nu går där på forumet, hade det varit fel borde han ju direkt tagit avstånd skulle man tycka.

Tyvärr så känner jag att nog det är en väldigt liten chans att vi får se någon simulator av dem. Men jag hoppas jag har fel ändå.
(det är ett år sedan vi fick se något av dem senast )
Luften kan ha gått ur dem när Dovetail visade upp TSW

Att göra en simulator på fritiden håller inte, Dovetail har hållit på i 2 år nu med en massa personal (gissar jag)
Möjligt att Crosstie håller på med ett 10 års projekt....

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-09-23 klockan 01:08.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 01:25   #48
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Ojdå! Jag tycker hellre fortsätta satsa på RW TS20xx. Fortsätt bygg landskap och 3D objekt och tåg istället för att vänta på Crosstie.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 01:40   #49
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

För min del så är jag inte alls nöjd med Dovetail trainsimulator.
Bra grafik (utom i mörker gällande strålkastare ljuset)
Men dålig tågkänsla (men har blivit bättre med åren)
Signaler som visar grönt när de inte ska det etc. Saknas multiplayer.

Run8 har väldigt bra tågkänsla men går inte att bygga egna banor och lok och har dålig grafik.

Därför hoppas man att att det kommer en tågsimulator som innehåller både bra grafik bra tågkänsla multiplayer etc.
När Crosstie pratade om den tidigare, så lät det som de skulle få till allt.
Därför har vi hoppas så mycket på den jag och många andra.

TSW hoppas jag innehåller en hel del förbättringar kring tågkänslan och annat. Hur tåg rullar i uppför och nerförsbackar bromsar om är realistiska etc.
Ai tåg interaktion mot mitt tåg ska förbättras. Tex möten på 2 spårsdriftplatser. Grafiken har den verkligen redan.

Run8 V2 kommer snart så den ska bli intressant att se, men grafiken är bara marginellt bättre.

OR har vi ju men jag känner att den nu har kört fast (långsam utveckling) .
Tror att man kör på den för att köra på gamla MSTS banor man har sedan tidigare.
Men den har bra tågkänsla men grafiken ligger långt efter.

Tane har jag ingen erfarenhet av men många är nöjda med den.

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-09-23 klockan 01:53.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 02:30   #50
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Först o främst, lite som Totte säger... TS2017/TANE/OR har vi nu och huvudsaken att de ger avkoppling och nöje oavsett deras brister. Nya versioner/program/leverantörer kommer den här hobbyn alltid att dras med, så det gäller att glädjas åt det vi har. Och förresten, man kan både se fram mot nytt och glädjas åt det som finns...

För min del är jag väldigt sval idag vad gäller Crossties tyvärr... Deras programförklaring är helt underbar, precis vad jag önskar mig så gott som. Men, det känns inte som dom är uppgiften vuxen tyvärr. Hur kan man upprepade gånger lova saker som sedan bara följs med tystnad... Det är möjligt att dom helt lagt ner, det är möjligt att i det tysta så har utvecklingen fortsatt.. Men oavsett, dom har mycket att bevisa innan jag kan känna förtroende för dom igen. Så som dom gör hanterar man inte PR helt enkelt.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-26, 13:24   #51
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Jag funderar ganska mycket på om inte Crossties hela existens egentligen är en del av ett förhandlingsspel mellan å ena sidan Joined Rail som äger och skapar väldigt mycket nordamerikanskt content till Trainz och å andra sidan Auran och Dovetail som bygger simulatorplatformar.

I princip skulle en sammanslagning åt endera hållet leda till en spelare som skulle vara klart mycket konkurenskraftigare på USA marknaden är någon av de befintliga.

Det som ligger närmast vore en sammanslagning eller ett tätt samarbete mellan Jointed Rail och Auran så att man tillexempel får tillgång till Jointed rails materiel i multiplayer, men än så länge har de uppenbarligen inte lyckats komma överens om ett avtal som är acceptabelt för de båda företagen även om det finns stora vinster att hämta i ett sådant för de båda aktörerna.

Om man antar att det bakom kulisserna pågår sådana diskussioner så kan man se att det finns stora vinster för Jointed Rail att kunna visa upp att de är beredda att gå vidare med en egen simulator vilken på grund av tillgången på innehåll och resurser för att skapa innehåll skulle utgöra ett stort hot mot de befintliga aktörerna.

Värt att tänka på är också att planerna på Crossties lanserades när de flesta Trainz användare inklusive Jointed Rail var ganska besvikna över vad som kom ut ur Tane projektet, medan man nu vad jag förstår börjar få ordning på de värsta barnsjukdomarna.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 22:09   #52
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Håller med Bear mycket här. Vet att Jointed rail var väldigt besviken på Tane i början
och därför började att försöka göra egen simulator men efter tiden så har Tane förbättras och förutsättningarna blev annorlunda.

En i gruppen delelopment team DmitriSkif
Har uttalat sig. Länk team
Det är nog det närmaste vi får höra gissar jag på lång tid.
Den kan kanske komma ut men det kommer att dröja många år är jag rädd.
Konstiga är bara att den 22 juli skrevs det Soon vi kommer att se stora ting.
Det är kanske att de lägger ned utvecklingen....
Jag kommer inte att vänta på den. Man får gilla de vi redan har och hoppas på TSW och Run8 v2 i framtiden.
-----------------------

by DmitriSkif » Sat Sep 24, 2016 1:39 pm
Don't be so optimistic.
Just open THIS board https://trello.com/b/DvnSdDxC/ts
And You'll see that NOTHING was done since January. (länken behöver lösenord)
This project died and it's time to accept this.
--------------------------------------------------
Re: Real testing begins!
Postby DmitriSkif » Mon Sep 26, 2016 7:49 pm
There's nothing to test at all.
I was envolved as a tech expert and tester, but I saw that project have no any progress many month ago. Maybe, developers left Trello board and moved their activity to any another project management environment (to make it more secret, maybe). But I think, we'd not see any rairoad simulator from Crossties.
--------------------
Thanks for the info, disappointing as it may be.
Top
Re: Real testing begins!
----------
Ah, alright. At least that is actually some official-ish closure. I guess I can always shift my plans to work with DTG,
---
Postby wilburton » Tue Sep 27, 2016 1:20 am
Crosstie doubtless discovered that using UE4 only gets you so far. A lot of effort and proprietary coding is still needed to create a practical train simulator from it.
They too are probably waiting to see how TSW pans out before deciding whether or not to continue.
----------
Postby dejoh » Tue Sep 27, 2016 1:58 am
Well after months of speculation, finally a few interesting threads of usable information.
Would it be too much to ask, and have some official from Crosstie Studios give there statement on the future of this long running potential train simulator?
Curious minds would like to know. 8-)

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-09-27 klockan 23:45.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-27, 23:39   #53
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Precis vad jag trodde att den inte blir av.
Nästan samma sak som det hände med MSTS2.

Senast redigerad av Totte den 2016-09-27 klockan 23:40.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009