Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-08-24, 14:00   #166
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Leker lite med Hyllie station
__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 00:40   #167
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Grattis! Du lyckades med den långa och slingrande tunneln.👍
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 02:32   #168
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Tunneln börjar ta form, ignorera det otroligt ofärdiga landskapet runt om tunneln. Visar även en bild på kartan, spåret är lagt efter GPS



Vill även tacka @hgv för hjälpen i PM
__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 02:45   #169
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Det går alltså spår från Flemingsberg nästan hela vägen till Öresundsbron? Imponerande!

Hur har du hanterat kurvradier och lutningar? Det finns ju bra data i NJDB men det är ett riktigt pussel att få det att stämma i simulatorn, speciellt om man har flera spår som ska gå ihop både horisontellt och vertikalt. Har du utgått från riktiga data eller bara lagt spåret på frihand?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 10:14   #170
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Använde du min tips om danska flaggorna?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 14:15   #171
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Det går alltså spår från Flemingsberg nästan hela vägen till Öresundsbron? Imponerande!

Hur har du hanterat kurvradier och lutningar? Har du utgått från riktiga data eller bara lagt spåret på frihand?
Jo de är en ordentlig sträcka nu. Helt sjukt! Men ja jag har utgått efter riktig data så långt de går, sen vill ju inte simulatorn samarbeta överallt.. suck... Men jag har försökt iallafall. Så spåret ligger med easements överallt

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Använde du min tips om danska flaggorna?
Ja, Men jag bytte ut danskflagg mot en flagga som var strörre. Men annars så, En av dem finns begravd mellan tunnlarna Tack så mycket!
__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 05:07   #172
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Idag vågar jag påstå att det svenska Railworks "sällskapet" har nått en otrolig milstolpe. Trelleborgs färjeläge har byggts och med det så går nu spåren från Trelleborg till Flemingsberg oavbrutet. Igentligen längre men med ruttbyte för närvarande.

Hipp hurra



En Rc4 står undanställd brevid Trelleborgs station i väntan på gryning och framtida uppdrag.
__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 05:38   #173
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard

Det var inte dåligt. Snyggt jobbat.
Tycker synd om den som ska bygga landskap hela den sträckan , men mycket uppskattat arbete.
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 21:06   #174
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smajlet Visa inlägg
Det var inte dåligt. Snyggt jobbat.
Tycker synd om den som ska bygga landskap hela den sträckan , men mycket uppskattat arbete.
Ja, en himla lång sträcka att bygga landskap på! Men får ma väl upp ett tempo så kan det gå smidigt, själv är jag sjukt långsam på att bygga landskap, svårt att få till! (men det gäller Trainz iof)

Men himla kul att ni kommit så långt!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 17:59   #175
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Så var forumet äntligen tillbaka, (Tack!) och då passar vi på att uppdatera er lite om Project SSB.

Både jag och Kevpa tog en längre paus från rutten, som tidigare inlägg handlat om så har Kevpa dragit spåret hela vägen till Malmö och även fått med några extrabitar som Trelleborg och "Malmö-ringen".

Själv har jag inte gjort något sådant stort jobb;
Från Project SSB's discord-server:
"...Det har för mig handlat om att uppdatera landskap och småfixar. Min motivation är tyvärr ofta låg, och jag tror en anledning till det är att jag är en sån perfektionist, jag vill få saker 100% realistiskt och rätt, men att få allt rätt är inte realistiskt för en TS-rutt, och då vet jag inte riktigt vad jag ska göra ibland.
Men då och då känner jag att jag vill bygga på rutten, och en gång när jag kände så möttes jag tyvärr av en spelkrash, och det fortsatte att krasha på både huvudrutten och kopian jag inte rört på ett tag. När motivationen redan är så låg och det sen också strular, så gav jag upp ett tag."


För ungefär en vecka sedan så lyckades jag få igång rutten, det verkade vara Tracks.bin som inte längre ville vara med, som tur är så hade jag inte ändrat mycket i spåren så jag kunde använda en äldre Tracks.bin. Så nu har jag börjat bygga lite igen, fortfarande mest landskap på sträckan mellan Linköping - Linghem.
Idag så kommer jag skicka över min del av rutten till Kevpa, så han kan fortsätta främst med Tjustbanan och Stångådalsbanan, men så klart också andra saker som han känner för att jobba med. Jag får tillbaka rutten om en månad och ska då försöka få ihop ett sista släpp för detta år.
I det släppet hoppas jag att möjligheten att köra hela södra stambanan finns, dock så kommer en majoritet av banan vara tom, så jag förväntar mig inte att någon skulle vilja göra det just nu.

Jag vill också försöka få med Jönköpingsbanan (ej Stockholm), men då problem finns med 64bit så är det inte lika säkert, men jag hoppas!
Jag har inte testat att merga min del (Norra SSB) med Kevpas (Södra SSB) sedan Malmö tillkommit, så det kan såklart strula. Jag har ingen aning om hur en fullt mergad rutt skulle bete sig, rutten borde ligga på ungefär 500km spår. Några av de längsta payware-banorna jag känner till ligger på ~632km (ECML merge) och ~482km (Western Mainlines) så det bör fungera(?)

Jag återkommer såklart under december om hur saker går.

Tack från Project SSB, här under finns två bilder från Hemsjövägens plankorsning

__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-02, 09:33   #176
Akki
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
Standard

Mycket fint arbete. Vi ser fram emot nästa släpp!

Senast redigerad av Akki den 2021-11-02 klockan 09:36.
Akki besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-09, 02:45   #177
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Hej där. Kul att forumet kom tillbaka!

Visar en bild från Slätmon som ligger norr om Kisa där landskapet börjat växa fram. Samtidigt så dunkar en Y2:a förbi. swooosh

__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-09, 12:13   #178
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Snygg bild, Kewpa!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-29, 03:26   #179
kevpa00
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Åtvidaberg, Östergötland
Inlägg: 215
Standard

Bygg bygg, Nån som vågar sig gissa vart vi hamnat?

__________________
Glad 19 åring med mycket energi som älskar att bygga modeller och fota allt som passerar framför kameran
Hjälper även Arvid (Germundal) med sin rutt!
Project Södra stambanan

Bygger och försöker importera X61 till Railworks!
X61-Tråden
kevpa00 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-29, 16:47   #180
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Stiligt, som vanligt!

Tycker det liknar en Y2 vid plattform .. chansar på Falerum.
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
rw-rutter, södra stambanan

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009