Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-07, 17:56   #151
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Jodå, om jag får tid och lust med att måla om A32:an så kan jag göra det. Men hade inte du, Pierre, redan målat om A32:an i Solberga Lokaltrafiks färger? Jag har nämligen sätt det i den här tråden, men det kanske bara var ett experiment. Om jag nu kommer att måla om spårvagnen så vill jag i alla fall gärna ha förslag på färgsättning.

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-07, 18:55   #152
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Ja, se på fasen. Jag hade ju målat om en A32:a....



Men det var bara ett test kommer jag ihåg (jag var inte riktigt nöjd med den!).

Det hindrar ju inte någon att måla en egen variant. Jag tycker att grönt ska ingå (på nått sätt) i färgschemat, men det är inte nödvändigt!


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 02:31   #153
themepark
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Örebro,Örebro Län / Närke, Sweden.
Inlägg: 190
Standard

Hejhej Pierre

Jag tycker den Gröna 32a är så Cool
Den är fin tycker jag
themepark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 10:13   #154
gippermand
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Thorsminde Denmark.
Inlägg: 76
Skicka ett meddelande via MSN till gippermand
Standard

Hejsa Pierre.
Den kommer til at se bra ut på banen.

MVH Per Soerensen
www.gipper.dk
En masse download
gipper@os.dk
gippermand besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 12:16   #155
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Hej!

Jag har suttit och testat att måla om A32:an, och färgerna blev grönt och vitt. Målningen är inte riktigt klar ännu, men jag visar ett par bilder ändå. Kom gärna med kommentarer!





Sedan har jag en fråga också, hur många olika destinationsalternativ tycker ni skall kunna synas i fronten på tåget för linje 20 resp. 22?

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 12:24   #156
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Tycker denna vagn ser kanon ut[]
Särskilt med det rutmönstret du har fått uppe vid taket....

MVH Kenneth

MFF SM-Guld 2005!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 12:26   #157
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev knebert

Hej!

Tycker denna vagn ser kanon ut[]
Särskilt med det rutmönstret du har fått till. Tycker det ser läckert ut...Färgsammansättningen passar ochså jäkligt bra.

MVH Kenneth

MFF SM-Guld 2005!
MFF SM-Guld 2005!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 15:44   #158
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Blev otroligt bra!

Jag tyckte det var nått som fattades på mitt försök och det var nog övergången (prickarna) mellan grönt och vitt....att du flyttade ner loggan tycker jag också, bidrog till att det blev bättre.

Jag hade tänkt mig två dest. för varje linje (alltså fyra spårvagnar!), men det finns ju ett par vändslingor, så man skulle kunna ha med dom också....


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 18:04   #159
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Tack för berömmet, roligt att ni gillar den! Fortsätt att komma med kommentarer, det bör ju finnas något som kan bli bättre. Som ni kan se har A32:an fått sig ett lite modernare stuk, t.ex. har jag tagit mig friheten att ändra lite i logotypen. På bilden nedan kan ni överst se hur den ser ut just nu, och nedanför ett annat förslag som ser likadant ut fast en pil (</&gt har satts i ändarna av strecken. Tala gärna om vilken ni gillar bäst och varför, eller om ni vill ha logotypen på något annat sätt.



Vad det gäller själva tåget så funderade jag på om man skulle göra så att prickarna inte pekar nedåt, utan rakt fram, men det blir kanske bättre som det är nu. Tänkte om det såg lite konstigt ut när man tittar på hela tåget från sidan, och att prickarna i de båda ändarna inte smälter ihop riktigt när båda fälten pekar nedåt. Vet inte om ni förstod vad jag menade, men vad tycker ni om den saken? Tänkte också att jag skulle börja med destinationerna, och då undrar jag lite saker. Ska en spårvagn trafikera varje linje, eller ska flera tåg trafikera varje linje så att varje tåg med olik destination har ett eget loknummer? På så sätt blir det ju så att om man har fyra olika destinationer på t.ex. linje 20, så blir varje destination ett eget tågsätt med eget loknummer. Annars får alla fyra destinationerna ha ett eget tågsätt men samma loknummer, och då blir det ju som ett tågsätt fast med olika destinationer. Oj, det där blev lite krångligt, men jag hoppas att ni förstår i alla fall! Sedan undrar jag också om du, Pierre, skulle kunna ge mig alla olika destinationer som ska finnas för varje linje, så gör jag resten sedan...

Men glöm nu inte att fortsätta kommentera målningen, både positivt och negativt!

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 18:20   #160
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Ser jättesnyggt ut enligt min mening. Destinationer som jag vet Pierre har presenterat är Solberga Central, Lasarettet (Sjukhuset), Alvik, Sickla Udde, Teknikparken och Bilmuseumet.

Dom två sistnämda används ju för museispårvägen men dom kan väl även användas för insatstågen i rusningstrafik + en hel del andra grejer. Och sen så tycker Jag att du (som ett exempel) har 3 spårvagnar som delar på 6 destinationer.

T.ex vagn 401 har destinationerna Sickla Udde och Alvik medans 402 har Solberga Central/Lasarettet (Sjukhuset) och 403 har Teknikparken/Bilmuseumet. Hoppas ni förstår vad jag menar!

/Mohammad, Scandinavian International

Dagens lunch består utav inlagd bäverpung med råttmos...
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 19:57   #161
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Tack för det svaret DJ Clinton, skulle dock även vilja att Pierre utlåter sig om den här saken med destinationer och antal tågsätt.

Kom ihåg att jag gärna vill ha kommentarer både om tåget och logotypen, för det är erat tyckande och tänkande som jag förmodligen kommer att utgå ifrån.

Sedan tänkte jag lite på de prickar som sitter på tåget, men det är lite svårt att förklara, så jag använder mig av en bild som ni kan se nedan. Bilden visar A32:an i förenklad form, där jag med pilar markerat vart prickarna ungefär tar slut. Det övre tågsättet är så som spårvagnen ser ut nu, och då kan ni se att prickarna inte riktigt smälter in i varandra. Gör man däremot som på tågsättet under, så ser det kanske bättre ut när man tittar på hela tåget från sidan, då ser det ju däremot ut som om prickändarna smälter in i varandra. Det behöver ju dock egentligen inte se bättre ut, då det kanske känns mest naturligt att det ser lika dant ut på båda sidor. Det här är ju egentligen en småsak, men jag skulle ändå vilja höra vad ni tycker om det.



/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 02:01   #162
themepark
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Örebro,Örebro Län / Närke, Sweden.
Inlägg: 190
Standard

Bild som jag har gjort...



Passa här till Solberga A32 tycker ni eller inte?
säg gärna din åstiker till mig!

/Jonny

themepark besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 12:03   #163
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Kan du inte göra en annan logga för bolaget SL. Texten är bra, men själva loggan kan väl göras om?

Erik Götborg, VD för RTS Trafik

GYLLENE REGELN;
Så som du vill bli behandlad, skall du också behandla dem.
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 14:06   #164
Joel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev themepark

Bild som jag har gjort...



Passa här till Solberga A32 tycker ni eller inte?
säg gärna din åstiker till mig!

/Jonny

Hej themepark!

Ska jag vara ärlig tycker jag att din logga är lite för komplicerad, jag gillar inte när det är för mycket detaljer. Eftersom A32:an inte har en så hög texturupplösning så finns det inte uttrymme för så mycket smådetaljer i alla fall. Hoppas att du inte tar illa upp nu, men det är så jag tycker...

Angående mitt förra inlägg, så blev det lite krångligt. Vet inte om ni förstod riktigt, men jag skulle behöva lite hjälp med den punkten.
Jag gör därför ett försök till, där jag visar upp två bilder som ni kan se nedan. Det enda jag skulle vilja att ni gör är att säga vilken version ni gillar bäst och varför.


Såhär ser tågsättet ut just nu, och här kan ni se att på båda ändvagnarna lutar prickarna lite nedåt.


På denna bild lutar prckarna på ena vagnen nedåt, och på den andra uppåt.



Jag hoppas också att Pierre kan utlåta sig om destinationerna och antal tågsätt, eftersom det är hans rutt och han bör ha ganska bra koll på det. Men jag får samtidigt tacka för DJ Clintons inlägg, där jag fick några destinationsförslag.

Hoppas också att jag inte tar för mycket plats i din topic
Pierre, i så fall kan jag lägga upp en ny.

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-09, 20:57   #165
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej Joel!

Jag tycker spårvagnar på den nedre bilden ser bättre ut.

När det gäller destinationer, så tycker jag Alvik, Sickla Udde, Lassarettet och "jvg stationen" (kommer inte ihåg vad jag döpte den ändhållplatsen till?????).

Vändslingan vid Teknikparken tycker jag bara ska användas av museilinjen, men den andra vändslingan kan man använda i vanliga trafiken (för vagnar som inte går ända ut till flygplatsen!). Då bör vagnarna ha destinationen till hållplatsen innan!

Jag provade också att göra en modernare logga för A32rna. Satte ihop L:et och gav den ett grönt streck....



Vill du använda den, så är det bara att göra det. Annars kanske den kan ge logga-idéer!?????

EDIT/TILLÄGG: Det du skriver om handlar ju om Solberga rutten och då är detta rätt plats. Så fortsätt gärna skriva i denna tråd!




http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Lokaltrafik i Düsseldorf? Erik Götborg Virtuella Tågbolag 2 2004-06-14 22:01
Lokaltrafik numera modererad Fredrik Lokaltrafik 4 2003-06-19 09:09
Aktiviteter på Suköping Lokaltrafik Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2002-12-12 22:24
Upplands lokaltrafik X10 Burge 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 6 2002-07-17 15:54
SL, Sackholms Lokaltrafik uppdaterad! SoftOrre Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 11 2002-05-25 13:59



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009