Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-23, 17:53   #886
X10rules
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Haninge
Inlägg: 37
Standard

Kommer verkligen ingenvart på min SO-uppsats, där jag ska komma med egna åsikter om Förintelsen. Hallå, vad kan man skriva som inte är uppenbart? Grundskolan är så trist, nästa sommar kommer vara en befrielse...!
__________________
Jag är tacksam för både konstruktiv (inkl. fototeknisk) och positiv kritik. Besök gärna min Hemsida för fler bilder.
X10rules besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 18:04   #887
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X10rules Visa inlägg
Kommer verkligen ingenvart på min SO-uppsats, där jag ska komma med egna åsikter om Förintelsen. Hallå, vad kan man skriva som inte är uppenbart? Grundskolan är så trist, nästa sommar kommer vara en befrielse...!
Allt som oftast så är ju svaren ganska uppenbara, men prova att fördjupa svaret genom att förklara utförligt varför du tycket så, och hur du anser att det påverkat samhället osv.

Att bara svara på frågan ger oftast inte ett bra betyg heller, utveckla svaret så spelar det ingen roll om det är ett uppenbart svar.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 21:58   #888
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Allt som oftast så är ju svaren ganska uppenbara, men prova att fördjupa svaret genom att förklara utförligt varför du tycket så, och hur du anser att det påverkat samhället osv.

Att bara svara på frågan ger oftast inte ett bra betyg heller, utveckla svaret så spelar det ingen roll om det är ett uppenbart svar.
Att skriva en hel uppsats på en fråga ger heller inga bonuspoäng, håll dig till ämnet och skriv utförligt är mitt råd.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 20:37   #889
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X10rules Visa inlägg
Kommer verkligen ingenvart på min SO-uppsats, där jag ska komma med egna åsikter om Förintelsen. Hallå, vad kan man skriva som inte är uppenbart? Grundskolan är så trist, nästa sommar kommer vara en befrielse...!
Lyckos dig, det är 2 år till för mig!
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 00:21   #890
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Att skriva en hel uppsats på en fråga ger heller inga bonuspoäng, håll dig till ämnet och skriv utförligt är mitt råd.
Behöver ju inte handla om en hel uppsatts nödvändigtvis, men om man uppvisar att man tar det seriöst och skriver en betydande redogörelse som är relevant för uppgiften så brukar det betala sig, det var så jag fick mina betyg i Samhällskunskap.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 00:34   #891
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Allt som oftast så är ju svaren ganska uppenbara, men prova att fördjupa svaret genom att förklara utförligt varför du tycket så, och hur du anser att det påverkat samhället osv.

Att bara svara på frågan ger oftast inte ett bra betyg heller, utveckla svaret så spelar det ingen roll om det är ett uppenbart svar.
Ja, grundskolan kan vara tråkig. Jag vill dock trösta med att gymnasiet är betydligt bättre. Faktum är att studierna bara blir roligare från grundskolan - vet du om att du bara är lite drygt halvvägs?
Själv läste jag till magister enligt det system som sa att du skulle läsa 4 år på högskola - så jag har läst 7 år efter grundskolan.
Kan säga dig att DET trodde jag verkligen inte när jag gick i högstadiet!

Jag insåg att jag ville plugga vidare när jag 4 dagar efter min studentexamen satt dyblöt på ett lastbilsflak mitt i ingenstans och med en AK5a mellan benen. Vattnet rann ner för hjälmen, man såg ingenting för glasögonen blev helt blöta och vattnet rann ner för ryggen.
Då insåg jag hur bra det hade varit i skolan.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 01:43   #892
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Ja, grundskolan kan vara tråkig. Jag vill dock trösta med att gymnasiet är betydligt bättre. Faktum är att studierna bara blir roligare från grundskolan - vet du om att du bara är lite drygt halvvägs?
Själv läste jag till magister enligt det system som sa att du skulle läsa 4 år på högskola - så jag har läst 7 år efter grundskolan.
Kan säga dig att DET trodde jag verkligen inte när jag gick i högstadiet!
Gymnasiet blir definitivt bättre, jag kommer saknar gymnasiet nu när jag tar studenten till sommaren.
Mycket bättre gemenskap då alla är där av ungefär samma orsak, och mycket roligare ämnen med bättre lärare.

Man ska uppskatta den tiden man har i skolan, det blir tuffare sen, fast det är betydligt mycket lättare att uppskatta tiden i skolan när man slutat nian!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 01:32   #893
Antepante
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stasdelen Alingsås / sverige
Inlägg: 306
Skicka ett meddelande via MSN till Antepante Skicka ett meddelande via Skype™ till Antepante
Standard

Min första fastkörning med traktorn idag.... Det satte sig djupt.
Lite pinsamt och ringa Grannen och be han dra upp mig...
__________________
Antepante besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 01:55   #894
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Antepante Visa inlägg
Min första fastkörning med traktorn idag.... Det satte sig djupt.
Lite pinsamt och ringa Grannen och be han dra upp mig...
Lätt hänt när det är blött ute!
MVH Satte mig med fyrhjulsdriven traktor med en vagn med spannmål en gång och behövde hjälp av två till fyrhjulsdrivna traktorer/hjullastare för att komma upp...
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 11:32   #895
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Urk! Hälsotest 0915 på morgonen när man börjar jobba 1330. Blää
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 13:45   #896
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Som om det inte fanns tillräckligt att göra under denna månad så damp det ner ett brev i brevlådan som i princip säger att vi blir av med hemtelefonin och bredbandet om två veckor (Läs: Hemsk prishöjning, så vi sade upp det illa kvickt). Nu blir det till att kolla priser hos varenda operatör igen. Tack för det Tele2!
__________________
M.V.H Mikey
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 21:59   #897
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Har en deadline på jobbet och har svårt att hinna med - får jobba 10 timmar varje dag för att ha en chans och det blir ändå på håret.
Önskar att jag blev klar jag kunde återgå till roligare saker som t.ex. järnvägar....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 22:10   #898
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Har en deadline på jobbet och har svårt att hinna med - får jobba 10 timmar varje dag för att ha en chans och det blir ändå på håret.
Önskar att jag blev klar jag kunde återgå till roligare saker som t.ex. järnvägar....
Spyfrog, trösta dig med att det är ett övergående problem, när man går i pension försvinner dessa stressymptom. Men 10-timmars arbetsdag låter i överkant, du borde ha ett samtal med din chef och hota med att skicka din "torped" på honom!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 22:26   #899
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Spyfrog, trösta dig med att det är ett övergående problem, när man går i pension försvinner dessa stressymptom. Men 10-timmars arbetsdag låter i överkant, du borde ha ett samtal med din chef och hota med att skicka din "torped" på honom!
Det är gudskelov av en övergående art. Hoppas att vara klar med övertiden i slutet på veckan.... så jag kan återgå till DONJ!
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 22:47   #900
Mikey
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 7
Standard

Sedan min TV-spelskonsol införskaffades i slutet av December 2005 har den gått i många, många timmar, främst i och med att jag var en riktig spelnörd under ett par år.

Den har varit inne på garantireparation 3 gånger under sin livstid, och har fått det mesta innanför skalet utbytt både en och två gånger. Den har alltid varit mer högljudd än en dammsugare, den har till och med gnisslat och dånat värre än vanligt vid många tillfällen. Många gånger har jag fått öppna upp maskineriet och gjort rent när den kokar över. Delar i konsolen har också fått skruvats fast med jämna mellanrum. De senaste två åren har man till och med fått drämma till den ordentligt hårt för att få upp DVD-luckan. De flesta kontakter på konsolen är utslitna så till exempel kontrollerna sitter fast med tejp. Och skalet runt konsolen må vara allt annat än vackert. Inte heller sitter sitter det fast. Men konsolen har varit en riktig trotjänare som alltid kämpat på, trots alla motgångar.

Men nu är det slut. Den vill inte starta. Det bara blinkar rött och gnisslar och skramlar och tjuter. Det är helt slut.

Skiten höll inte ens i 6 år
__________________
M.V.H Mikey

Senast redigerad av Mikey den 2011-11-04 klockan 22:50.
Mikey besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009