Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-18, 20:03   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Bom-elände!

Mina stationsbommar vid en av stationerna har fått grus i maskineriet – eller också saknas smörjfett. Efter ett och ett halvt års perfekt tjänst har de plötsligt lagt av.

Problemet äär att de går ner, såvitt jag kan se, ordentligt men vägrar gå upp när tåget passerat. Övriga vägskydd fungerar mycket bra.

!/ Jag har kontrollerat rälssluten så att namngivna stoppbockar finns.

2/ Har kollat vägskyddets kommandon som är korrekta.

3/ Har ominstallerat vägskyddet under nytt namn – och sedan försökt kontrollerat kommandona.

4/ Och kontrollen gav intressanta fakta. När jag klickade på main (via frågetecknet) fick jag med visst besvär upp properties-rutan. Försökte sedan med gate-erna. Med hjälp av alla möjliga kamerainställningar, zoom in och zoom ut lyckades jag så småningom får fram rätt propertiesruta. När jag sen stängde ner rutan gick bommen upp. Den andra bommens properties-ruta har jag inte fått fram.

5/ När jag sedan testade trig-linan – trigg, vsign och fsign – var det hur lätt som helst att få fram propertiesrutan.

6/ Här sitter jag nu med skägget, som blir allt längre, och längre, i brevlådan eftersom den omfattande betatestet förmodligen avslutas i kväll och att banan (Svensk cab-bana) läggs ut i Forum inom kort.

7/ Så slutligen den viktigaste informationen; Jag kör med 2009 3.3 med grafikkortet nVidia 6600 256 mb.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bom-eländet!.jpg (127.1 KB, 178 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 21:33   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Till ovanstående kan tilläggas att när banan öppnas är bommarna lyfta varefter de omedelbart går ner.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 17:03   #3
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Problemet med att properties-rutan inte går att öppna är löst. Boven i dramat var en plattformsbelysning, men problemen kvarstår. När jag skulle fråga efter propertiesrutan för en av stationsbommarna dök en lång vägbom upp.

Först när tåget har passerat vägskyddet c:a 100 meter går bommarna ner och klartecken ges. Bommarna går sedan inte upp.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009