Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-12, 14:30   #1
785
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sekretessbelagt
Inlägg: 157
Standard Multiplayer-Info

Tyvärr så blir det ingen multiplayerfunktion i den första releasen av Train Simulator 2, se nedan.

Citat:
Q: Can you play Train Simulator 2 online with your friends?
A: This release of Train Simulator 2 is single-player only.
Översättning:

Q: Kan man spela Train Simulator 2 online med sina vänner?
A: Första releasen av Train Simulator 2 kan man inte spela med sina vänner.

__________________
785
Kommentera gärna mina bilder!

Senast redigerad av 785 den 2008-11-12 klockan 14:31.
785 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-11-12, 22:44   #2
Tootie
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Standard Neje

Är det sant!?
Det va mycket trist att höra. Kan väl förstå att det kräver ganska mycket jobb att få saken fungerande, men ändå? Klart värt det för hela communityn. Lär hålla bra med liv i spelet.

Skulle ju ge ett helt nytt liv till Virtuella Tågbolag med mera...
Tootie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 17:51   #3
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

multiplay är verkligen något jag saknar i tågsimulatorer. men klart..det krävs att det är seriösa spelare för att det ska funka.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 20:17   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Finns många aspekter att ta hänsyn till för att få multiplayer att fungera på ett bra sätt och utvecklarna väljer att använda sina resurser på att få fram en stabil, flexibel och kraftfull grundplattform, med "bättre prestanda" än vad som finns idag.

Bra val tycker jag och man stänger inga möjligheter för senare implementation av multiplayer-funktionalitet.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 20:24   #5
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

jag tror att multiplay inte finns är för att de har nog inte kommit på hur man ska fixa så det kommer fungera på ett vettigt sätt, de ena sättet som jag kan tänka mig multiplay ska funka är att man har servrar och sen bjuda in kompisar, räcker med att en är oseriös för allt ska rasa. jag vill gärna ha det, men har svårt att se hur det ska funka. sånt här spel går inte köra som det vore call of duty direkt. krävs känsla och ett stort intresse. får hoppas nån av speltillverkarna kommer på ett sätt. för det som var i tranz är inte direkt mutliplay tyckte jag.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 23:07   #6
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Jag tror de kommit ganska långt tankemässigt hur ett multiplayer ska kunna fungera. Dock är det precis som Mazz skriver att de kan ha hur mycket multiplayer som helst men om inte grunden är stabil och fungerar bra kommer allt annat bli skit också...

Det blir liksom inte bra om man lägger en dålig grund och sedan försöker lägga på ett stort tak på ens hus när man bygger...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 23:12   #7
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

förmodligen har du rätt, de har ju fått till multiplay på flight simulator X på ett riktigt bra sätt, och de här spelet bygger ju mycket på just flight simulators grafikmotor mm, kanske kommer som addon sen om man har tur.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 23:31   #8
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Dessutom kan man t.ex kunna tänka sig att 3:e-parts-program skulle kunna fixa en slags multiplayer-funktion, med t.ex SIMCONNECT, redan i denna version av MSTS-X så småningom. Kanske en koppling till typ SJK-simulatorerna eller liknande, fast kopplade till en rutt i MSTS-X.

Hur det faktiskt ska gå till finns nog massor att fundra på och kanske lika bäst att just en sån här funktion kan vara fördel att den tas fram av fristående aktörer, som gör att man så småningom kan se funktionen mogna lite och få en faktisk känsla för om det är ett mer brett intresse för online-körning eller ej.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 00:07   #9
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

man kan ju alltid hoppas att intresset är stort. Jag för min del skulle se fram emot diskussionerna man kunde ha med sina kompisar för att köra ett scenario ihop, om det typ kunde klara kanske 4 st, hade nog räckt kanske. tjata på varandra att hålla tider och annat hehe,
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009