Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-13, 04:51   #16
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Tjena moss.

Prova att ställ samma fråga i Trainz-delen här på forumet

http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10
så får du all hjälp du behöver.



Pierre: Ähum, är det inte mer seriöst att visa vägen till rätt forumdel för en sådan här fråga, när frågeställaren dessutom är nykomling, istället för att rekommendera att skaffa en annan simulator?

Jag tycker det är bättre om alla försöker hjälpa alla så gott det går,
oavsett vilken simulator man personligen gillar bäst, då får nog bl.a nya medlemmar större förtroende för forumet, och fortsätter att ställa frågor
när man har problem o.l.
Hmm...då frågeställaren tidigare frågat efter vad man bör skaffa och då senaste inlägget handlade både om TRS2009 och MSTS, så förslog jag att min personliga favorit av tågsimulatorer. Railworks är min favorit och därmed inte sagt att den är alla andras favorit. Fel av mej, om inlägget framstod så. Alla har ju olika smak!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-10, 16:07   #17
adalun
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Hej! Tyvärr är det ganska ont om svenska banor till MSTS. De som finns är: Oslo-Kornsjö, förlängningen till Göteborg är under utveckling och ganska långt kommen. Sedan finns Malmö - Köpenhamn, det är en del av en mycket stor dansk rutt som täcker nästan hela Danmark plus banan till Hamburg. Sedan finns också norra delen av Inlandsbanan, Arvidsjaur till Gällivare. Delar av Stockholms Tbana samt Lidingöbanan finns också. Förutom dessa finns dessutom flera påhittade banor.
Kan du inte länka till alla de rutter som du nämnde? :-)
adalun besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-11-10, 17:14   #18
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Gammal tråd!

Alla rutter jag uppsade om finns antingen på banbyggarna.se, train-sim.com eller oldtimerklubben.dk.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009