Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-31, 17:25   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Kan inte köra på Mälardalen

Efter uppdateringen till TS2019 så kan jag inte köra tåg på min egna rutt Mälardalen, eller ens gå in i scenario-editor, utan att spelet kraschar helt. Gäller både på 32-bitarsversionen och 64-bitarsverionen. Jag kan bygga på rutten som vanligt. Vet någon vad det kan bero på och hur man löser detta? Fungerar det för er? Nedladdningslänken för senaste projektversionen finns i signaturen.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 23:42   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Körning av tåg med 32 fungerar det bra, men inte med 64.
Jag hämtade Mälarbanan 8.1 och installerat. Är det rätt?

Senast redigerad av Totte den 2018-12-31 klockan 23:52.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 00:55   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

8.1 ska vara rätt.

När jag försöker gå in i scenarioläget så blir spelrutan svart och spelet fryser. provade precis på 32-bit.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 23:33   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag kollade din rutt som jag tror felet är signallänkarna. Jag försökte skapa standardscenairo från Kumla till Enköping. I Örebro blev det stopp, det går inte vidare. Signalen från Ö S till Ö C är för lång och passerar 4 växlar. Det klarar inte RW. Länken och signalen är max 2 växlar. Jag hade problem i Gbg så jag förkortade länken då blev det bra.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-02, 22:32   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Jag jobbade med standard-scenarion, målet var ju från Kumla till Enköping. Lyckades ända fram till Frövi och där blev stopp. Det gick inte att passera blockering. Hmm.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 02:19   #6
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Frövi tror jag inte är 100% signalerad, så simulatorn kan vara förvirrad av det. Samma sak gäller f.ö. Västerås-Enköping, som inte är komplett. Osäker med Örebro C.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 13:27   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Är det fortfarande svart i scenarioläget än för dig?
Jag tog bort alla dina scenario p.g.a. har inte tåg till dem och skapade egen med X2000. Från Kumla till Ervalla funkar bra.

Senast redigerad av Totte den 2019-01-03 klockan 14:00.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 16:17   #8
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Gjrode precis en total ominstallation av Train simulatorn, och vid avinstallation så tog jag bort hela railworks-mappen. Vid nyinstallation så laddade jag ner det jag behövde. började med tottes hela dropbox, och sedan Altenburg-Wildau från rail-sim.de, följt av mälardalen och Nordlandsbanen. Mälardalen fungerar, men jag saknar marktextur, newS kontaktledningsbryggor saknade texturer och det saknades dexturer till signalskyltarna samt att huvudsignalerna saknades. En separat download från Banbyggarna löste det problemet och rutten fungerar fortfarande just nu... Nu gäller det bara att ladda ner resten från UKTS och Andreas13 m.fl. samt alla lok o vagnar och hoppas på det bästa!

EDIT: Jag har hittat boven i dramat: swedish_rail-crossing_by_newS_and_KMW_v0.8 från banbyggarna kraschar rutten.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2019-02-18 klockan 16:21.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 15:09   #9
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
Post

Hej Adde.

Varmt tack för din info.
Ska ladda ner Mälardalen och Nordlandsbanen.
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 14:53   #10
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Va bra att du lyckades hitta felet! Grattis! Hur felsökte du boven?

Senast redigerad av Totte den 2019-02-20 klockan 14:55.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 17:39   #11
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

som jag skrev ovan. installerade en asset i taget tills felet kom, tog bort den senaste asseten och då fungerade det igen.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009