Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-25, 17:50   #16
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

nja....för att lägga i en sten i maskineriet....undra hur det har tagit screenshotsen. har ju märkt många gånger är det en superdator det sitter med och antialasing eller hur de stavas på typ 100 och en upplösning som kräver 4 datorer för att klara. men tyvärr blev jag inte super impad men jag kan hålla med om att färgerna är riktigt bra, inte krälla utan mer naturliga. såg att det var reflektion i fönstren på loket, kan ju vara snygg om den flyttar på sig eller försvinner när det är olika ljus, annars är det något jag hatar när folk lägger in det på både köpa lok eller dyligt. den är kvar oavsätt vad det är för ljusförhållande och är kvar på samma ställe. men det är förstås under produktion, ska bli intressant att se hur de är när det är färdigt.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 20:21   #17
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melin
nja....för att lägga i en sten i maskineriet....undra hur det har tagit screenshotsen. har ju märkt många gånger är det en superdator det sitter med och antialasing eller hur de stavas på typ 100 och en upplösning som kräver 4 datorer för att klara. men tyvärr blev jag inte super impad men jag kan hålla med om att färgerna är riktigt bra, inte krälla utan mer naturliga. såg att det var reflektion i fönstren på loket, kan ju vara snygg om den flyttar på sig eller försvinner när det är olika ljus, annars är det något jag hatar när folk lägger in det på både köpa lok eller dyligt. den är kvar oavsätt vad det är för ljusförhållande och är kvar på samma ställe. men det är förstås under produktion, ska bli intressant att se hur de är när det är färdigt.
Va, hur märker du att det är en "superdator"? Spännande... Det va ju inte direkt den nyaste tråden och bilderna heller...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 20:28   #18
Melin
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Va, hur märker du att det är en "superdator"? Spännande... Det va ju inte direkt den nyaste tråden och bilderna heller...
hehe det brukar vara det. sen när man väl köper spelet...nu menar jag inte bara tågsimulatorer utan alla spel...när man väl har köpt det..och installerat det..så ser det inte alls ut som på screenshotsen. nä...gammal tråd...sorry
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 11:00   #19
DarkMaster
Tidigare Orbiter Fan
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 7
Standard

MSTS 2 verkar ser riktigt lovande ut. Har precis påbörjat en utbildnings till lokförare. Så jag bestämde mig för att leta upp detta forum igen och se om ni fortfarande var aktiva. Blev mäkta förvånad över att se att det är såpass mycket liv här inne.

Fan vad awesome!

MSTS 2's grafik ser riktigt fin ut. Passar även rba när jag precis inhandlat ny dator.
Får väl hoppas att det blir något lika intressant och modvänligt som MSTS original var.
DarkMaster besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 11:48   #20
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DarkMaster Visa inlägg
MSTS 2 verkar ser riktigt lovande ut. Har precis påbörjat en utbildnings till lokförare. Så jag bestämde mig för att leta upp detta forum igen och se om ni fortfarande var aktiva. Blev mäkta förvånad över att se att det är såpass mycket liv här inne.

Fan vad awesome!

MSTS 2's grafik ser riktigt fin ut. Passar även rba när jag precis inhandlat ny dator.
Får väl hoppas att det blir något lika intressant och modvänligt som MSTS original var.
Tyvärr blir det ingen MSTS 2, se länken -->> MSTS 2
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 11:48   #21
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

MSTS2 är ju då nedlagd sedan början av året, som konsekvens av att man stängde ner Aces studio. Hemsidan för MSTS2 är dock fortfarande uppe än och där finns mer att läsa om nedläggningen;

http://tsinsider.com/Articles/AboutTS2/AboutAces.aspx
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 12:37   #22
DarkMaster
Tidigare Orbiter Fan
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 7
Unhappy

Fyfan, ursäkta mitt språk men jag blev väldigt glad igår när jag läste att de höll på med en tvåa och nu så kommer det ingen. Det som Microsoft gjorts sig bäst inom ha de nu lagt ner. Jag undrar verkligen vad man tänker med.

Så vad kommer det att bli av MSTS nudå?
Tänker på den första simulatorn.

Känns ju tomt nu pga. detta simulatorn såg ju verkligen bra ut.
DarkMaster besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009