Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-05-10, 22:03   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Question Vad behöver man lära om?

Hallå

Till min förvåning så upptäckte jag här nu när jag var hemma och var förkyld att TANE numera tycks funka på min hårdvara... något jag aldrig trodde skulle ske.

Så jag funderar på att testa lite TANE men jag har ju varit borta länge från scenen. Så jag har några funderingar...
Den första är - funkar gamla DONJ grejor i TANE? Jag ser att många finns på DLS i TANE. Björns grejor har jag ju inte tillgång till så de kan jag inte fixa, grejor som jag själv gjort (vilket ju är väldigt få) kan jag ju åtgärda om det behövs..

Sen är funderingen - vad måste man lära om ifall man vill göra grejor till TANE?
Jag tänkte isf börja med hus och sen kanske tackla någon vagn...
Jag håller också på och flyttar över till Blender från min urgamla 3D editor Truespace.. så det är mycket att lära om bara där.
Jag har sen länge ett hus på gång i Blender...

Finns det någon bra bloggpost eller liknande på vad som skiljer sig åt mellan TS2010 och TANE när det gäller skapande av hus mm? Jag utgår ifrån att de vill att man ska ha ännu mera finesser mm (t.ex. säsonger) men är det nödvändigt?

Slutligen - har ni något tips om bra textur resurs som tillåter att man lägger in texturerna i modellerna? CGTextures tog ju bort den rättigheten, jag vet inte om de ändrat sig på den punkten igen?

Är det för övrigt någon annan med intresse för smalspår som håller på och är lite intresserad av lite samarbete? Jag upptäckte att jag har svårt att få något gjort om jag bara har mig själv som "kravställare"...
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009