Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-21, 18:51   #1
raft3780
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 4
Standard Frågor om tågsimulatorer (ny till mods)

Tjena undrar bara vilken tågsimulator är bäst för svenska tåg och var man kan laddar ner någon av rc loken och till vilken tågsimulator dom funkar?
raft3780 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 23:34   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Välkommen till forumet!

Detta är en lite svår fråga att ställa då de flesta kommer att svara "den simulatorn som jag kör".
Ett tips från mig är att du ska kolla efter noga då du tittar på titlarna på spelen då det finns flera serier med tågsimulatorer och i princip alla heter något med "Train Simulator" vilket gör det hela mycket förvirrande.

Vilken simulator du ska välja beror nog lite på vad du är intresserad av.Det finns ju flera olika serier och alla har sina för och nackdelar. Dessvärre har jag väldigt dålig koll på de som jag inte kör själv, så de får någon försöka sälja in.

Simulatorserien som jag kör är Trainz med ett Z där den senaste utgåvan heter Trainz: a New Era oftast förkortat TANE. Jag skulle vilja hävda att Trainz har det tveklöst bredaste utbudet av äldre svenskt material, från före 1960-talet. Men det finns flera nyare tåg (bland annat RC-lok) men de har inte lika hög kvalitet som det äldre materialet.

Om du är intresserad av modern tågsimulering så tror jag att DTG-serien med bland annat "Train Simulator 2017" (Train utan Z) är ett bra val, då de har mer moderna fordon och dessutom har banor man kan ladda ned om jag inte har fått det om bakfoten. Någon som faktiskt spelar i denna serie får gärna fylla på med mer information!

Du borde också gå in i respektive underforum här på Svenska 3D-Tåg och leta reda på Screenshots-trådarna där vi visar upp våra bilder. Där kan du se hur simulatorerna (kan) se ut och lite vilka svenska fordon som finns.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-22, 12:08   #3
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard

Här finns en annan tråd om tåg simulatorer:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33954
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-22, 12:30   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej och välkommen till forumet!
Jag höll på med simulator landskapsbygge i 14 år. Först med MSTS Trollhattan_2 minst 10 år. Nu bygger jag RailWorks numera TS2017 Trollhattan och Bergensbanen sen 4 år.
Jag trivs bra med TS2017 för den är ganska lätt att landskapsbygga.
TS2017 har alla möjliga RC, X2000, Y6, T43, T44, MA m.m.
Det finns vagnar både passagerare och gods.
De svenska tåg finns hos BanByggarna, newS hemsida och min DropBox.

Senast redigerad av Totte den 2016-12-22 klockan 12:32.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009