Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-08-10, 22:00   #1
Bertil
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 104
Standard Perrongjustering vid spår

Hej: Jag lyckas inte få en rak och placering av perrongen vid spåret så att den lirar hela perrongens längd. Hur man än försöker så får man alltid ena änden bra och den andra vill peka för långt in på spåret. Finns det möjligen tillgång till finare justering än den vanliga med tangenterna ctrl 4 och 6. Rälsen ligger ju rak då borde även perrongen lägga sig därefter men som sagt det gör den inte vad nu detta beror på. Mycket tacksam om någon vet något annat sätt att justera perrongen.


Bertil
Bertil besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-10, 22:02   #2
Bertil
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 104
Standard

Citat:
quote:
Hej: Jag lyckas inte få en rak placering av perrongen vid spåret så att det lirar hela perrongens längd. Hur man än försöker så får man alltid ena änden bra och den andra vill peka för långt in på spåret. Finns det möjligen tillgång till finare justering än den vanliga med tangenterna ctrl 4 och 6. Rälsen ligger ju rak då borde även perrongen lägga sig därefter men som sagt det gör den inte vad nu detta beror på. Mycket tacksam om någon vet något annat sätt att justera perrongen.


Bertil

Bertil
Bertil besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-11, 23:17   #3
Zäta
Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 55
Standard

Häj Bertil!

CTRL och tangenterna 4 och 6 ??? Hmm.. själv markerar jag objektet och klickar på "knappen med dubbla pilar" i RE, och sedan kör med tangeterna 4 och 6 för "grovjustering". Vid finjustering använder jag musen som jag för SIDLEDES (hö/vä). Var försiktg för om man kör musen uppåt/nedåt så ändrar man objektets lutning horisontellt/vertikalt (sett från marken). Om du provar så förstår du vad jag menar.
/ Mvh ZÄTA

Zäta besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-11, 23:34   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Håll nere "CTRL" när du justerar med musen, då tiltar inte perrongen!

__________________________________________________ __
_____/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-12, 17:26   #5
Bertil
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 104
Standard

Tack för svaren Att justera med musen hade jag inte ens tänkt på.


Bertil
Bertil besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-12, 22:23   #6
Zäta
Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 55
Standard

...å tack till MAZZ för det där med CTRL ("tilthävning"), det visste jag inte om. Nu kanske man kan spara lite adrenalin...

Mvh Zäta

Zäta besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hur används dynamiska spår? Perre Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 1 2005-02-05 11:26
Stockholm C. Spår 2. Bengan Off-topic 2 2003-02-12 16:40
Stockholm C. Spår 6. Bengan Off-topic 0 2003-02-10 22:55
Stockholm C. Spår 3. Bengan Off-topic 0 2003-02-10 21:46
Stockholm C. Spår 1. Bengan Off-topic 2 2003-02-10 21:33



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009